## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Twee koppels, 2 gele donsjes,
nog 8 bevruchte eitjes.  :D

Eros & Chica, 5 eitjes, alle 5 bevrucht. :D

Ei 1 = 12 november gelegd = 30 november :D
Ei 2 = 14 november gelegd = 2 december = overgelegd naar A & D
Ei 3 = 15 november gelegd = 3 december = met deukje
Ei 4 = 17 november gelegd = 5 december :D
Ei 5 = 19 november gelegd = 7 december = overgelegd naar A & D

Ik ben zo nerveus over deze eitjes, zeker omdat het de vorige keer zo fout ging(het is verschrikkelijk volgroeide donsje dood in het ei te vinden  :'( ) en, .... ik weet het, het is toeval, bij 2 nesten van Chica haar zusje Fleur ook.  :-\

Daarom heb ik ook eitje 5 overgelegd naar Amor & Diégah .... waarom?? .... dit eitje moet nog ontwikkelen, op die manier kan ik kijken of er iets fout gaat in de ontwikkeling door de (foute) manier van broeden van dit koppel. Je moet wat hè, om er achter te komen wat er fout gaat.  ;) Eitjes ruilen wil ik niet, ik vind het namelijk doodzonde om te experimenteren met de mooie mutaties die Amor & Diégah krijgen, om die reden hebben Eros & Chica in plaats voor eitje 5 een nepeitje gekregen.

Als hun donsjes (nu dus nummertje 2 en 5) geboren worden bij Amor & Diégah, krijgen Eros & Chica deze terug.  ;)

Amor & Diégah, 2 gele donsjes,
nog 3 bevruchte eitjes. :D

Donsje 1 = 1 december = geel = Extreem
Donsje 2 = 2 december = geel = Eggy
Eitje 3 = 16 november gelegd = 4 december :D
Eitje 4 = 18 november gelegd = 6 december :D
Eitje 5 = 20 november gelegd = 8 december :D

Toen ik vanmorgen om half 9 ging kijken vond ik donsje nummertje 2, nog niet helemaal opgedroogd dus vanmorgen geboren.  :D Ook dit is een geel donsje.  ::) Niet te geloven .... de vorige keer verwachte ik allemaal gele donsjes en kreeg ik 3 witte, nu willen de dames hier allemaal een witmasker en worden er gele donsjes geboren  :-[  :-\ Maar .... we hebben nog 3 eitjes, dus nog 3 kansen.  ;) :D En ..... zeg eerlijk ....als ze worden zoals papa en mama worden ze ook prachtig!!  :D ;)

Ik heb net even de donsjes gecontroleerd, Extreem woog gisteren 3 gram en vandaag al 7, donsje 2, wat ik Eggy heb genoemd, woog net al 4 gram en had al wat eten in zijn kropje .... wat een geweldige ouders.  :-*

Hier de foto's!!!!

Ik hou jullie op de hoogte.  ;) :D

Groetjes

PS. Een oproepje!!!!

Ik heb namen nodig voor mijn toekomstige donsjes ...... unisex namen met een E .... jongens en meisjes namen met een F ......

Hebben jullie nog suggesties??

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Weer een geel donsje :)
Gefeliciteerd met Eggy!
Fijn dat ie al zo goed gevoerd word!
Ik ga eens nadenken over namen.
Groetjes Anke

Ps: Ik zit echt helemaal te zenuwen hier over de eitjes van Chika en Amor... duim,duim,duim

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Caroline

Hele mooie foto's heb je gemaakt van de twee kleintjes. Gefeliciteerd met Extreem en Eggy.

Mara

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Gerda

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met de tweede!!

Ik wil wel meedenken, vind ik leuk!

Namen met een F
Fairy (elfje)
Faith (hoop)
Fakir
Floppy
Fluffy
Fynn

Met een E
Eden
Ezra

Misschien weet ik er straks nog wel meer!

Liefs, Gerda

Caroline

Dank je Gerda, zitten leuke bij, alleen .... met een E moet unisex zijn, daarvan weet ik het geslacht pas als ze veertjes hebben. ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Gefeliciteerd met het tweede donsje: Eggy! :D
Echt leuk zeg! En die foto's zijn ook harstikke gaaf om te zien.
Een vriendin van mij vertelde gisteren toevallig dat ze net geboren donsjes van een grasparkietje had overgelegd naar een andere, maar die werden niet geaccepteerd. Ik weet niet hoe dat bij valkjes is, maar weet je zeker dat Eros en Chica hun donsjes (die bij een ander uitgekomen zijn) wel zullen accepteren?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Caroline,

Wat liefffffffffffffffffffffffffffffff al 2 donsjes.

Gefeliciteerd.

Ean betekend vogel in het Iers
Ecco
Eeyore
Eyra
Exact
Exit

De namen met een F

Fabi
Fable
Fajah betekend vuur in het Surinaams
Fame
Fraja
Fine
Filo

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Anja

Peggy

Hoi hoi caroline,

van harte gefeliciteerd met Eggy!  grappige namen extreem en eggy  ;D
En alweer een geel donsje dus,  hahahaha.  Je kunt er niks van zeggen...prachtig is het wel  ;D  en eerlijk is eerlijk;  de ouders zelf zijn ook echte schoonheden!!
Het wachten is op donsje nr 3. Kei leuk en spannend ,dat wachten.
Hopelijk blijft alles goed gaan met de eitjes van E&C.  Snap goed ,dat je bezorgd bent ...gelukkig heb je er veel verstand van en weet jij echt wel wat je doet.  ben benieuwd of het idd aan het broeden heeft gelegen. Spannend!

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Felix
Feline
Farouk
Froukje
Florian
Fabian
Fenna
Floortje
Franka

Hmmm unisex namen is een stuk lastiger....
Daar denk ik nog even over na
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Dank je wel!!!

Zitten zeker leuke namen tussen ik hoop dat ik vooral de F-jes deze week al mag gaan gebruiken,  ;) De E-tjes heb ik wel vertrouwen in dat dit goed gaat.

En even jouw vraagje Manja .... ik hoop dat Eros & Chica ook zelf een donsje krijgen ... net als de vorige keer, en heb er dan alle vertrouwen in dat ze eventuele volgende jongen ook accepteren.

Mijn ervaring is dat als ik de vorige keer, de jongen van het ene koppel in het blok deed bij het andere koppel, om het blok schoon te maken, dan werden deze jongen gewoon geaccepteerd en gevoerd.  :D

Ik heb deze ervaring nog niet met Eros & Chica, dus dit is een gok ..... Amor & Diégah zijn beide geweldige ouders dus durft ik de gok wel te wagen dat mocht Eros & Chica de jongen niet accepteren, dat Amor & Diégah de extra jongen wel groot brengen, eventueel met hulp van mij. Ik kan het niet over mijn hartje verkrijgen om weer 5 donsjes die ik 3 weken heb gevolgt in het ei dood te laten gaan.  :'(

Dus dames .... allemaal meeduimen.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ik heb al blaren op mijn vingers van het duimen... maar ik duim stug door!
Groetjes Anke

Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Manon*

Hoi Caroline,

Wat super fantastich deze twee gele donsjes...
Helemaal super en ik vond het filmpje van het geboren donsje ook zoooo mooooiiii
Wat een beleving hé!
Tja namen van unisex.... effe denken ::)
Elmo
Einstein.... ohoooo ;D ;D ;D
E-tje
Eitje

pffff is lastiger dan ik dacht... maar ik hoop dat je er wat aan hebt.. zijn niet moeders mooiste namen, maar goed ;) ;D

Groetjes Manon

Sally

Hallo Caroline,
Leuk dat je al 2 donsjes hebt. Proficiat hiermee.

Groetjes Sally