## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

*Esther*

Caroline

Even een kort berichtje van mij.  :)

Inderdaad, nog steeds klusserdeklus en druk druk druk!!!!  ::)

Ik probeer zoveel mogelijk jullie dagboekjes nog bij te houden in de enige tijd dat ik nog achter de laptop kan kruipen, dan blijf ik daar in ieder geval bij gelezen.  ;)

Sinds gisteren is trouwens mijn laptop volledig draadloos, ideaal, lekker mee naar boven naar bed als ik moe ben of lekker mee naar buiiten als Jasper in de tuin aan het spelen is.  ;)

Ik heb vanmorgen het laatste eitje van Unique & Fleur open gemaakt en ook hierin een dood volgroeit donsje gevonden.  :'( Deze was net als de laatste nog niet zover als de andere dooie donsjes, die eerste had ik al horen pipen en tikken de laatste 2 nog niet, die hadden ook de dooier nog niet opgenomen.  :-\

Na de verschillende berichtjes erover te hebben gelezen heb ik besloten het nog niet op te sturen, er komt toch meestal niks uit.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn een bacterie of infectie van de ouders. Toen ik vorig jaar hier het E-colibacterie had, heb ik een flesje Baytrill 10 % gekregen van Dr. Feld, dit mocht ik eventueel elk jaar voor de kweek preventief geven. Omdat ik niet zo'n voorstander ben om mijn valkjes om niets een AB-kuurtje te geven doe ik het niet preventief.  ;) Nu het bij Unique & Fleur eventueel een twijfel geval is of ze wat mankeren ben ik vanmorgen begonnen met een kuurtje van een week. Baat en niet, het schaad ook niet.
Als de kuur voorbij is gaan ze terug in de grote kooi bij de 2 koppels, Pablo & Coco en Eros & Chica. Alle valkjes krijgen dan een goeie vitaminekuur en 4 maanden rust!!  :D

Hopelijk heeft dit resultaat en gaat de kweek met name bij Eros & Chica en Unique & Fleur dan beter.  ;)

Ik ga nu eventjes mijn plantjes in de achtertuin dooie bloemetjes verwijderen en water geven. Daarna is het alweer tijd om Sanne en thomas op te gaan halen op school en een boterhammetje te eten. Om 13 uur Sanne naar school brengen en aansluitend samen met Jasper naar de peuterspeelzaal. Dan is mijn dagje weer gevuld.  ;)

Vanavond om 19 uur uur ga ik naar de kapper (heeft koopavond op donderdag), 30-35 cm van mijn haar laten knippen. Best wel spannend hoor, ik heb nu en eigenlijk mijn hele leven al, lang blond haar tot op mijn bh-bandje zeg maar en het heeft zoveel te lijden gehad met al mijn zwangerschappen dat ik het nu echt niet meer red met alleen dooie puntjes knippen het moet er echt allemaal vanaf.  :-\

Als ik terug ben en nog zin heb vanavond zal ik nog wat foto's plaatsen van de valkjes en Sanne, die is met opa en oma naar het NOP(vogelpark/papegaaienopvang) in Veldhoven geweest.

Groetjessssssssssssss.  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Wat sneu weer een dood donsje.
Ik hoop echt voor je dat na de AB en 4 mnd rust de volgende keer de eitjes wel uit gaan komen.
Het idd moeilijk te zeggen waar het dan aan zal liggen.

Fijn hè draadloos internet. Ik kan ook overal gaan zitten met mijn laptoppie.

Oooooo naar het NOP. Lijkt me zo leuk. Daar wil ik ook nog een keer naar toe.

Groetjes Anja

Peggy

Hoi Caroline,
Ja dat is wel heel gezellig; papegaaienland.  Zijn wij ook enkele malen geweest; super!

Dat is idd wel spannend,zo'n groot stuk van je haren af. Maar meestal staat dat wel weer heel vlot. Ik heb ook langere haren en doe er eigenlijk niks mee, 's morgens in een staart binden en that's it :D  maar ja ik ben het gewend en het mag er bij mij ook niet af ;D terwijl een korter ( meestal vlotter ) model ook heel mooi kan zijn.  Heel veel succes daarmee ;)

Het was eigenlijk wel een beetje te verwachten hè dat ook dat donsje zou sterven...blijft natuurlijk erg jammer en vervelend. Ben benieuwd hoe het gaat in het najaar.  Maar eerst even een kindje krijgen. Das pas leuk ;D Heerlijk weer zo'n klein wondertje erbij.
Fijne dag verder.
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Valerie

Hoi Caroline,

Je zou het boekje "Kweken met valkparkieten" van A. van Kooten een keer moeten lezen. Enorm interessant. Ik zat daar vanochtend nog in te lezen. Ik heb zelf een eitje, waarvan ik denk dat er een dood jong inzit. Toen las ik de oorzaken van het afsterven van de embryo in het ei.
Kan een vitamine B tekort zijn of de luchtvochtigheid (die moet tussen de 50 -75 % zijn).
Ik heb dat ei niet open gemaakt, omdat ik dat niet wil. Als er daadwerkelijk een dood jong inzit, is dat toch te laat. En dan gaat het wss rotten (ik houd de niet uitgekomen eitjes gewoon bij, stom mss). Ook als ik een eitje niet hoor piepen, maak ik het niet open (ik zou dat niet durven).  :-X
Maar ik kan me goed indenken dat je hiervan zit te balen.  :(
heel veel sterkte!
ook sterkte bij de kapper. Zal zeker moeilijk zijn om voor het eerst zo'n stuk te laten knippen. Laat je het resultaat nog even zien? ;)

Mara

Hoi Caroline

Jammer van het jong. Dat boek dat Valerie net aanraadde is inderdaad een goed boek, volgens mij heb ik het ook in mijn boekenkast staan.

Ik maakte de eitjes wel gewoon open, heb ik met de kwarteleitjes ook gedaan en dan baal ik ook als een stekker maar je kunt er toch verder niets tegen doen.....

Een fijne dag nog en succes bij de kapper...ik ben nog steeds aan het dubben.

Mara

Caroline

Net is mijn laatste jong opgehaald, Nema van Amor & Diégah zit nu samen met Ed (Valkparkieten Paleis  ;) ) in de auto richting Hellevoetsluis.  :D

Het blok heb ik verwijderd bij Unique & Fleur, mijn kweekstop is begonnen.  ::)

Ik zal het wel missen.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Het NOP is superleuk voor de vogelliefhebber!!
We gaan er 21 juni voor Demi's kinderfeest, naar toe!!

Ben benieuwd of je tevreden bent over je nieuwe kapsel?
En Ed en de kinderen? Ze kennen je waarschijnlijk ook niet anders.

Succes met je "kweekstop" maar het is ook alweer langzaam aftellen naar je eigen bevalling, dus ..  ;).

Groetjes Petra  :D
ps mooie foto van Nemo  :-*

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Caroline,

Ik zie dat ik je helemaal vergeten ben te feliciteren met je nieuwe aanwinst  :o :D Het is een prachtig beestje  :D

Dus je laatste jong is uitgevlogen naar haar nieuwe baasje... wel leuk dat we haar nog kunnen volgen  :D

Sneu dat het laatste eitje ook niet uitgekomen is. Laten we hopen dat het met de volgende ronde weer wat beter gaat... het is zo sneu als de al volgroeide jongen het ei niet uit kunnen  :-\

Dus je hebt mooie lange haar afknippen?  :( Dat is wel jammer, maar ik kan me voorstellen dat je misschien wat anders of praktischers wil...

Laat je een fotootjes zien ?  ;D

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

Jemig wat sneu van dat laatste donsje. Je zal er wel nooit achter komen wat het nu precies is geweest. Hopelijk doen ze het een volgende keer beter.

't zou een goede test zijn een eitje van hun bij een ander koppel te leggen. Gaat het bij hun dan weer mis en bij dat koppel niet heeft het toch met het broeden te maken.

Caroline

ZO even tijd maken voor mijn dagboekje.  ;) Vanmiddag als Ed thuis komt van de MARS (werk), dan kunnen we de kasten halen en in elkaar zetten dus is het weer eventjes gedaan met de rust.  ::)

Alleereerst nog eventjes een paar mensen beantwoorden die een vragend berichtje hadden achter gelaten.  ;)

--------------------------
Hoi Karin, ik denk dat ik er ook nooit achter zal komen waarom de donsjes dood in het ei gingen. Ik heb ook  al v an alles gelzen erover en kom dan steeds tot de conclusie dat die dingen (voeding, mineralen, vitamines, luchtvochtigheid e.d.)er niet gelegen kunnen hebben.  :-\
Balen en hopelijk gaat een violgende ronde na een rustperiode wel goed.  :)

--------------------------
Hoi Peggy, inderdaad woon ik in Veghel, al 33 jaar, ben geboren 41 jaar geleden in een Rotterdam's kraamkliniek, heb vervolgens 5 jaar gewoond in Ridderkerk en na nog 3 jaar in Puttershoek te hebben gewoond, kreeg mijn vader werk in regio Noord Brabant en zijn we naar Veghel gekomen.  ;)

De Waersteeg is heel dichtbij hoor, als ik de straat oversteek ben ik er.  :D Ik woon tussen de Watersteeg en het zieknhuis in. Vorig jaar zat het consultatiebureau ook in de Watersteeg, dus kwam ik er regelmatig.  ;)

-------------------------------
Hoi Monique en Zowie, dank je wel voor de leuke foto en de heerlijke knuffel.  ;) :-*
Fijn dat het zo goed gaat.

------------------------------
Hoi Valerie, bedankt voor de tip.  :D Het boekje en nog veel meer boeken over valkjes heb ik al jaren.  :D Het is inderdaad een leuk boekje.

En ik weet dat de doodsoorzaak aan een vitamine B12 tekort kan liggen en ook aan een nieuwe goede luchtvochtigheid, alleen krijgen ze hier voldoende voeding waaruit ze  vit. B12 kunnen halen, ook krijgen ze wekelijks als aanvulling enkele dagen vitamines door hun water. Voor de luchtvochtigheid gebruik ik een hygrometer, deze geeft aan dat die ook goed is ...... dus ik zou het verder echt niet meer weten .....

En de eitjes open maken is inderdaad niet leuk maar ik wil toch weten wat er in zit en of ik mogelijk er iets in de toekomst aan kan doen, dus geen andere optie dan .... openmaken.

En mijn kapsel laten zien?? ..... Sorry, ik plaats geen foto van mezelf, nog nooit gedaan.  ;)

---------------------------
Hoi Petra, ik moet zelf nog heel erg wennen aan mijn nieuwe kapsel hoor maar iedereen is erg positief erover.  :D

Misschien doe ik er binnenkort nog een coupe de soleir tegen aan, ik ben altijd superblond van mezelf geweest, eigenlijk net zo blond als Sanne, nu ik 's winters geen tijd en zin meer heb om onder de zonnebank te gaan, en deze zomer ook minder tijd heb voor de zon, er ook niet echt behoefte aan heb om met mijn dikke buik volop in de zon te gaan zitten wordt mijn haar langzaam steeds donkerder, het is nu een beetje peper en zoutachtig.  :-\ Persoonlijk vind ik het een supersaaie kleur en kan ik er maar moeilijk aan wennen.
Gisteren heb ik de hele middag met de kids in het zwembad gelegen in de tuin maar die ene keer heeft natuurlijk geen nut.  ::)

Dus .... eerst maar eventjes wennen aan mijn nieuwe kapsel en dan voor de eerste keer in mijn leven maar eens aan een andere kleurtje denken.  :-[

-----------------------
Ik heb alvast 2 fotootjes van "Yellow" zo noemen Mandy en ik tijdelijk mijn nieuwe aanwinst. Tot we zekerheid hebben over het geslacht.  ;)

Het gaat erg goed met "hem",  hij is al uitgevlogen en vandaag heeft Mandy hem naar binnengehaald om tam en zelfstandig te maken.

Waarschijnlijk ga ik hem over een weekje ongeveer halen.  :D

Ik hou jullie op de hoogte.

Ik ga nu eventjes de foto's uitzoeken van Sanne in het NOP en plaatsen in mijn andere dagboekje en ik heb nog wat foto's van Kouros, Nema en Princess toen ze vorige week toen het nog niet zo heet was lekker mee naar buiten mochten.

Tot zo!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Kouros vond het vooral heel erg spannend buiten ......

Terwijl zijn zusjes bijna een kwartier in de tralies hebben gehangen, zo eng vond zij het.  ;D ;D

Nema.

Princess, hier zie je ook goed dat het enige "foute staartveertje" maar anderhalve cm is.  :D

Als je op de foto hieronder KLIKT kom je bij de foto's van Sanne in het NOP.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Wat een mooie foto's... volgens mij zie ik ook die mand met lobelia's op de achtergrond  ;) ;D

Het zijn werkelijk prachtige valkjes geworden  :) En "Yellow" trouwens ook  :D

Neem je nu ook nog een bont geparelde witmasker van Tickle en Toya of laat je die nu aan je voorbijgaan nu je al dit andere moois hebt? Hahahaha want je hebt ondertussen wel een prachtige collectie  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Inderdaad Monique, bij de foto´s van Kouros zie je de grootste mand met Lobelia´s door het plastic op de achtergrond.  :D

En ik heb inderdaad al mailcontact gehad met Kirsten en heb  "mijn Isaura" afgezegd, ik wilde nu liever mijn eigen kweekjes houden. En een keer zijn de lege plaatsjes op.  ;)

Wel jammer maar ik kan gelukkig vaak genieten van de vele foto's die jij plaatst van haar.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Wat heb jij toch een prachtige valkjes zeg. Helemaal verliefd ben ik op deze 3 beautys.
Vonden de zusjes, na een kwartier aan de tralies hebben gehangen, het wel fijn buiten?
wat een stoere vent is het toch die Kouros.

groetjes Anja