27 april 2024, 00:13:38

Jong valkje bij andere valk

Gestart door pino, 1 augustus 2003, 00:28:48

« vorige - volgende »

pino

Ik heb sinds januari al een valkje (pino) die nog niet echt tam is,dwz hij komt wel op mijn vinger zitten en kan hem kusjes geven enzo, maar hij komt niet bij me zitten en is ook erg bang voor vanalles. Hij is overigens ongeveer 9 maanden oud, nu wil ik bij dezelfde kweker een witte valk erbij halen. Deze vliegt in het weekend uit en dan kan ik hem al krijgen. Deze is nu ongeveer 6 weken oud. Heeft er iemand tips voor mij? Ik wil dus eerst de nieuwe valk tam maken en allebei in 2 aparte kooien, en als de nieuwe valk dan tam is dan wil ik ze bij elkaar zetten. Of moet ik het anders aanpakken?????

Alle tips zijn welkom! o ja als nog iemand een leuke naam weet??????

bren

Hoi, ;)

Ik heb een tijd geleden in de dierenwinkel een niet tam valkje gekocht (Sjimmie) en daar een tijdje later een handtam jong valkje van 6 weken bij gedaan ( Pino  :D).
Dat valkje was dus al tam toen ik hem bij de andere deed.
Nu is mijn ervaring helaas minder..ze kunnen niet met elkaar opschieten, maar dat schijnt niet zo heel vaak voor te komen.
Ik merk wel dat mijn niet tamme valkje wat tammer wordt maar het tamme valkje neemt ook wel weer veel over van het niet tamme valkje en wordt weer ietsje minder tam.
Maar ik denk sowieso dat het heel leuk is voor je valkje om er een vriendje bij te hebben en grote kans dat dat gewoon goed gaat en je ze allebei met veel geduld tam krijgt.

groetjes, Brenda