3 mei 2025, 15:53:24

Maanvissen

Gestart door Saar, 27 maart 2007, 19:35:51

« vorige - volgende »

Monky

Helaas vond ik onze maanvis vanochtend dood in de bak... We zagen het aankomen, het was nog alleen een kwestie van tijd.

Toch altijd wel jammer.

Groetjes,
Monky

Saar

Hoi Monique
DIe van ons leeft nog :)
Hij zwemt alleen nu op z'n zij ::)
Groetjes Saar :-*

Monky

Weet je wat wel typisch was?
Deze maanvis had geen maatje, de andere 4 zijn dus 2 koppels. Toen het verkeerd begon te gaan met deze maanvis, leek het alsof de andere maanvissen hem beschermde tegen de vissen die hem levend op wilden eten. Ze bleven continue bij hem zwemmen en hielden de andere vissen op afstand. Toch wel apart. Zoiets heb ik nog niet eerder in de aquarium meegemaakt.

Groetjes,
Monky

Saar

Deze word ook goed bewaakt. Ze kijken allemaal naar hem en een kleine zwarte maanvis bewaakt hem. We hebben ook nog 4 tropische visjes gehad en die leken een beetje op een goudvis. Ze bleven allemaal bij elkaar plakken, 2 dagen lang. Dag daarna was er 1 dood ::) Onze roodvuurstaart labeo, begint altijd als 1e aan een zieke vis te eten. Nu probeert hij het niet eens.
Zelfs de haaien zijn superrustig ::)

eefje nieuwenburg

hey Saar,

je hebt allemaal vissen die in een hele grote bak thuishoren,ik weet niet wat voor dierenwinkel dat verkoopt maar dat is niet handig.
die labeo's staan erom bekend dat ze erg agressief zijn.
ik hoop dat de problemen met je maanvis  snel opgelost zijn,daar heb ik helaas geen tip voor.

groetjes eefje

Saar

Citaat van: eefje nieuwenburg op 28 maart 2007, 16:41:44
hey Saar,

je hebt allemaal vissen die in een hele grote bak thuishoren,ik weet niet wat voor dierenwinkel dat verkoopt maar dat is niet handig.
die labeo's staan erom bekend dat ze erg agressief zijn.
ik hoop dat de problemen met je maanvis  snel opgelost zijn,daar heb ik helaas geen tip voor.

groetjes eefje

En die labeo is niet superagressief. Dat word ie wel als ie een vis ziet die op hem lijkt :) En dat hebben we niet gelukkig. En de haaien zijn uit hun krachten gegroeid :P die waren 3 cm ::) Ik wil graag een groter aquarium, maar Chiel die weet t nog niet. Houden we deze bak, dan zal ik voor Terry en Steve(haaien) een nieuw huisje moeten zoeken.
Helaas :(

eefje nieuwenburg

hoi Saar,
gelukkig is die labeo niet agressief,heb er al eens hele andere verhalen over gehoord,was nie leuk.

ik weet niet of het forum nog bestaat maar kijk eens op
www.venividivissie.org  en zoek dan eens bij de zoekfunctie,daar staat heel veel info,teminste als het forum nog steeds bestaat ;D

groetjes eefje

Saar

De vis is dood....
Erg jammer want t was een mooie vis ::)
Maarja niks aan te doen

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op 29 maart 2007, 15:54:15
Toch sneu :-\

Idd, maar niks aan te doen helaas :-\