15 mei 2025, 23:46:12

Is Elmo een pop?

Gestart door Saskia, 31 juli 2003, 18:49:34

« vorige - volgende »

Saskia

31 juli 2003, 18:49:34 Last Edit: 31 juli 2003, 19:07:17 by Saskia
Nu weet ik het niet meer.Elmo gaat nu ook in een soort paarhouding staan en zachtjes piepen.Als ik hem dan aai word het erger.Daarbij maakt hij soms op en neergaande bewegingen en heeft hij z'n vleugels van zich af en z'n kont omhoog.Ook heeft hij een visgraat motief onder z'n staart.Hij is z'n staartveren eenkeer kwijtgeraakt door een ongeluk,maar op z'n nieuwe staart zitten ze ook.Zoe zou een pop moeten zijn en die heeft geen visgraatmotief maar is gewoon effen geel onder haar staart en ze heeft parels.Ook is Elmo spier wit met een gele kop en Zoe geel overgoten ook fluit hij veel en hard dus zou het toch een mannetje moeten zijn en de kweker is later komen kijken en die zij ook dat het een man was.Ik weet dat er al hele discussies over bestaan,dus sorry dat ik er weer over begin.  

Ik heb hier foto's:

Deze veren heeft Elmo ook,en die is van een pop:

Elmo (is nu 1 jaar oud)

Zoe (is nu ongeveer 1 jaar en 9 maanden)

Barbara

hoi,

als Zoe nu nog parels heeft, is ze zeker eenpopje! Bij lutino's geldt de visgraatmotief-regel niet. Wel mooi hoor, zulke parels op eenlutino, ze zijn ook erg duidelijk!

Elmo klinkt ook als een pop qua gedrag. Aan de ander kan tis tie erg wit en dat zou op een man duiden, dus bij hem kan ik je niet verder helpen helaas...

Groetjes,

Barbara

Saskia

Bedankt! De kans is groot dan Elmo toch een man is,want de kweker zij meteen toen ze hem later terugzag dat het een man is.Toen we belde voor Zoe zei degene aan de telefoon ook gelijk van dat we een mannetje hadden omdat ze hem hoorde fluiten,dus dan kan het toch haast niet missen.Toch heeft hij ook iets weg van een popje,dus zeker is het nogsteeds niet.  

Barbara

Hoi Saskia,

het feit dat parels bij een popje blijven en bij een mannetje niet, is volgens mij veel betrouwbaarder dan het fluiten. En zoe is zelfs al 2, dan zouden de parels (zo goed als helemaal)weg moeten zijn. Sommige popjes fluiten nu eenmaal wel hard en mooi. Ik zou dus zeggen dat Zoe een popje is. Maar als iemand een andere mening heeft, hoor ik t graag!

Groetjes,

Barbara

Saskia

Hoi! Ik heb het over Elmo,van hem is het geslacht niet duidelijk.Van Zoe is het al 100% zeker dat het een pop is.Elmo is geen geparelde lutino dus heeft hij geen parels waaraan ik het kan zien.Ik wacht maar af.

Barbara

Oh, dan had ik je zin verkeerd begrepen......  ::)