Ricky, de stanley rosella. Ricky voert Luna liefff

Gestart door Valerie, 26 september 2006, 21:48:36

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi!!

Ik dacht "laat me eens een dagboekje beginnen over Ricky, mijn prachtige stanley".
Ricky is van begin 2003. Zijn exacte geboortedatum weet ik niet. Ik weet alleen dat ie 9 maand was, toen ik hem kreeg.
Ricky was niet tam. Als ik in de buurt van de kooi kwam, fladderde hij in paniek rond en maakte de geluidjes van bange vogels.
Met heel veel geduld en tijd (jaren), heb Ik Ricky zover gekregen dat hij een zaadje uit mijn vingers weg durft te gritsen.  :)
Hier een oudere foto van Ricky:

Sinds kort zit ik toch weer over het geslacht van Ricky te twijfelen.
Ricky is nu dik 3 jaar en heeft nog nooit eitjes gelegd (wat duidt op een mannetje). Ook is Ricky heel nieuwsgierig en druk. Maakt veel schreeuwgeluidjes en oei-oei geluidjes. Lijkt soms op brandalarm. Hij brabbelt of praat niet en zingt niet mooi.
Ook de wangvlekjes van Ricky zijn kleiner en onderbroken (stipjes erin). Dit doet me toch weer twijfelen, daar de wangvlek van een mannetje groot en heel erg geel hoort te zijn.
Heb eigenlijk geen idee, waar ik dit navragen kan. DNA-onderzoek lijkt mij te veel stress (Ricky laat zich niet vangen).

Dat was even in het kort het verhaal van Ricky.



Ann

Mooie foto en leuk verhaal. Ik zal het zeker blijven volgen ;D

Groetjes
Ann


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Valerie

Dankje Ann!  :)

Ik kan alleen niet beloven dat ik iedere dag wat schrijf.  :-X  ;)



Ann

Das niks. Ik kan niet beloven dat ik iedere dag online kom ;).


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Valerie

Haha.  ;D

Hier een recente foto van Ricky:



Anja

Hoi Valerie,

Wat een prachtvogel. echtwaar  hele mooie kleuren wauw.

Ook ik ga je proberen te volgen.
En over je vraag man of pop moet ik het antwoord helaas schuldig blijven.
Hoop dat er snel iemand reageert die wel een antwoord voor je heeft,

Groetjes Anja

Riny


Hoy valerie
Leuk dat je een dagboek begonnen bent over Ricky.
Ik heb net voor je in een vogelboek gekeken , en daar meen ik te zien dat de mannen feller van kleur zijn.
Of ligt het misschien aan de foto?
Groetjes Riny :D

Monky

Hi Valerie,

Wat leuk dat je ook een dagboekje over Ricky bent begonnen.

Als ik de omschrijving van Ricky's gedrag lees, denk ik ook eerder aan een popje.

Maar als ik naar de bouw van het koppie kijk, lijkt Ricky meer op Jocko  :-\ Ook de kleur van Ricky's koppie is intens rood. Dat is niet het geval als het een popje is, de kleur is dan wat fletser. Kijk maar naar Rossa. Ik weet alleen niet of hetzelfde geldt voor Staneys  ???

Maar man of pop, het blijft een beauty om te zien  ;D

Groetjes,
Monky

Mara

Wat een schatje zeg. Heb even mijn boek van de Rosella's erbij gehaald (heb een prachtig boek over Rosella's met hele goede afbeeldingen) en het lijkt op een mannetje. Maar ik moet er bij zeggen, in al die jaren dat ik Prachtrosella's hebl, hebben ze maar 1 keer eitjes gelegd en dat is dit jaar. Dus dat wil echt niets zeggen. Maar qua kleur lijkt ie op een mannetje.

Groetjes

Mara

Valerie

De mannetjes hebben grotere wangvlekken (volledig geel, zonder vlekjes).
Er is nog verschil tussen oost en westelijke stanleys. (mijn boek zit verdorie nog in een verhuisdoos :-\, dus moet het van internet halen) Bij de ene soort hebben de popjes groene vlekjes op het kopje, bij de andere niet.
Ricky heeft rode omrandingen op zijn rugje.
Zou ik een gentest laten doen en veertjes trekken? Maar dat durf ik niet. Geeft te veel stress.  :-\ :-X
Als ik een maatje wil geven... 2 mannetjes wordt vechten.  :-\



Valerie

 ??? Doen popjes eigenlijk ook schudden met het kopje?



Valerie

Lange tijd niks geschreven.
Ricky zit nu volop in de rui. Zijn kop is net witte stekels.   ;D
Zijn wangvlek is weer volledig. Dat had dus met de rui te maken en niks met pop zijn.  ;D
De veren die ik laatst gekortwiekt heb, vallen nu 1 voor 1 uit en hij krijgt weer zijn normaal verenpak. :)



Valerie

29 januari 2007, 21:46:50 #12 Last Edit: 29 januari 2007, 21:48:26 by Valerie
Ik ging daarstraks de vogeltjes vers voer en water geven.
Ik had Luna eruit gepakt om te kroelen, wat ze heel lekker vond.
Ricky maar toekijken. Toen ik Luna even los liet op de tralie, kwam Ricky naar haar toe.
Wat zie ik toch?? Ricky haalt eten naar boven in z'n bekje en wil haar dat geven.
Ik heb Luna toen bij Ricky in de kooi gezet en Ricky begon haar echt te voeren en Luna vond het lekker. LIEFFFFFFFFF!
Ik heb er een filmpje van! :):):)
http://www.zippyvideos.com/5580346796588796/rickyfeedsluna/

Ik krijg de link niet zoals het hoort.  :-\



Monky

Hi Valerie,

Wat ontzettend schattig. Hij heeft een maatje!!! Wel niet van hetzelfde soort  ??? maar wel een maatje  :D

Ik ben heel benieuwd naar het filmpje!!

Groetjes,
Monky

Valerie

Hee Monique,

Je kan op die link klikken. ;) Ik wilde het linken via foto, maar dat wil niet lukken. ;)