Hellup!! Charlie bloed erg door afgebroken veer!!

Gestart door Jill1, 25 september 2006, 23:54:07

« vorige - volgende »

Jill1

Hoi
Er zal op dit tijdstip wel niemand meer zijn en daarom verwacht ik ook niet snel antwoord.
Maar Charlie had al een tijdje last van een veer en hij is nu halverwege geknapt. Het begon erg te bloeden, maar het bloeden lijkt niet te willen stoppen. Ik heb dr Feld (zijn vervanger) gebeld en hij zei dat het meestal vanzelf stopt en zo niet ik met een hete naald oid het dicht moet branden en zo'n held ben ik niet:(
Ik heb hem nu apart van Baloe (zijn vriendinnetje) in een donkere kooi zonder tralies bij ons op de slaapkamer gezet. Ik hoop dat hij dit allemaal goed doorkomt. Maar heeft iemand nog tips wat ik moet doen. Wat moet ik bijvoorbeeld met de andere helft van de veer doen?
Ik hoop dat er nog iemand is anders lees ik het morgen wel
Groetjes Jill

Peter

26 september 2006, 00:19:26 #1 Last Edit: 26 september 2006, 00:22:57 by Peter
Hallo Jill,

Wij hebben het ook wel eens gehad bij één van onze valken. Als we de halve veer eruit trokken stopte het bloeden ook direct. De veer kun je eruit trekken door met een pincet in een keer met een draaiende beweging de veer eruit te trekken. ( Het klinkt hard maar werkt goed.) Als het niet aan druft, moet je het zeker niet doen. Als je eventueel tel. steun of tips wilt kun je me nog even bellen: 06-10809933 (tot 01.00 ongeveer)

Succes,
Peter

Jill1

Hoi Peter (en natuurlijk anderen die willen reageren)

Ik had niet verwacht dat er nog iemand zou reageren.
Het bloeden is wel gestopt, maar hij ziet er niet uit.
Kan ik hem meenemen onder de douche (dit is hij wel gewend, doen we regelmatig) Of is het niet goed voor de wond? Hij heeft nu nog wel een afgebroken veer, moet deze er alsnog uit of valt hij er vanzelf uit?
Hij is wel wat stilletjes en hij heeft ook nog niet echt gegeten. Zijn poep is wel weer normaal, hij had gister toen net gebeurg was erge diarree, maar zal de schrik wel zijn geweest.
Groetjes

Peter

Hoi Jill,

Als je valkje het gewend is kun je je valkje wel douchen. Geen zeep of iets degelijks gebruiken en zorg er natuurlijk voor dat de wond niet weer open gaat.

Loky, een tamme valkparkiet van ons, heeft in het verleden ook veel last gehad van verkeerd groeiende veren en dat werd ook nog wel eens een "bloedbad". Na een douche zag ze er weer goed uit.

Groetjes,
Peter

eefje nieuwenburg

ik had gereageerd maar zie nu pas dat het van gister was ;D
hoe gaat het nu?

groetjes eefje

Jill1

Hoi
Nou we zijn weer een dag verder en hij is aardig opgeknapt.
Gister is Johnny geweest (zijn fokker en met heel veel valkparkietenverstand) en heeft de rest van zijn veer eruit getrokken, want dit bleef maar bloeden. Elke keer als hij eraan zat of hij stootte zich ging het weer los.
Nu fluit hij weer als vanouds. Hij is alleen nog erg vies. Hij is nu al een paar keer gedoucht, maar het is een bonte witmasker, dus het gaat er niet makkelijk uit. Misschien dat iemand daar nog tips voor heeft??
Maar gelukkig is het weer goed gekomen, want ik zat echt even in de stress.
Groetjes Jill

Riny

Hoy Jill                   
Je zou eucalyptusreiniger kunnen proberen.
Daar maak ik de jonkie's wel eens mee schoon die papvoeding krijgen.
Groetjes Riny :D