Wat vragen jullie voor geelwang of split geelwang?

Gestart door Mariska, 20 september 2006, 15:21:02

« vorige - volgende »

Mariska

Zijn wij eigenlijk ooit tevreden ;D :P

Ik wou trouwens nog even opmerken dat als de prijs ook van het valkje zelf afhangt (bouw, bevedering enz) dat wel lastig is met jonge valkjes.
Ik vind dat mijn valkjes hou ouder hoe mooier worden.
Sommige zijn bijna 2 en nu zien ze er pas echt tiptop uit.

Dus hoe zou je dan de prijs moeten bepalen?

Het duurt namelijk vrij lang voor ze hun uiteindelijke bouw en bevedering hebben.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Quendi

Je kunt in het nest al zien of ze forse vogels gaan worden. Dit is heel duidelijk bij mijn fallows bijvoorbeeld. Die zijn zoooo groot en dik en hun broers en zussen die nu volwassen zijn, zijn ook mooi groot.

Maar dit is ook aan het ouder koppel te zien, die zijn beide fors.

Mijn oude bonte koppel hadden altijd slanke jongen. Deze zijn volwassen ook slank gebleven. Want Ja, Mariska, Binky is ook niet een geweldige dikkerd/groterd of wel?

Je ziet het dus wel in het nest, alleen moet je er dan bij fantaseren dat ze een langere staart krijgen en hun vleugelpennen langer worden. Je moet er wel ervaring mee hebben, dan kan je zien hoe ze uitgroeien.

Gr Sietske

•=Bonnie=•

Je kunt het inderdaad zien, je merkt het ook met ringen. De jongen van Azrael en Luna ring ik drie (!!) dagen eerder dan die van Perlan en Robijn. Het albino jong dat ik heb aangehouden kon ik al in het nest zien dat ze fors zou worden met ma haar bevedering. Het is een prachtige albino geworden zonder kale plek en groter dan pa :)

Ludo

ik vind het persoonlijk altijd fantastisch als mensen nu al weten wat ze volgend jaar gaan kweken en daar nu al hun prijzen op kunnen bepalen ! (leve de glazen bol)

Ik had zelf gedacht om dit jaar geelwangopalinebronzefallows(geelwangfallowgepareld), dominant pastel(zwartkop), bleekmasker(pastelwang), lutinogeelwangen en combinaties daarvan te kweken, dat is me tot op heden nog maar met mondjesmaat gelukt. Desondanks het feit dat ik van alles koppels heb.
Ik heb deze morgen nog in allerijl 3 jongen moeten overleggen van een koppel zwartkop x pastelface omdat ze ze in de steek gelaten hadden. Dus misschien lukt het deze ronde ook niet. Dit koppel heeft me een kapitaal gekost.

En iedereen zaagt mij de oren van het hoofd om mijn geelwangopalinelutinobronzefallows en splitten daarvoor te verkopen en voor VEEL hogere prijzen dan hier besproken word.

Eerst afwachten zeg ik maar en het vel niet verkopen voor de beer geschoten is ;-)

Het is altijd een kwestie van vraag en aanbod en en goede speciale vogel zal je alleen maar goedkoop vinden als de verkoper het zelf niet weet.

Ik ken mensen die zeer goede wildkleuren gekocht hebben in duitsland voor meer dan 200 euro.....

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Mariska

Citaat van: Ludo op 24 september 2006, 20:59:22
ik vind het persoonlijk altijd fantastisch als mensen nu al weten wat ze volgend jaar gaan kweken en daar nu al hun prijzen op kunnen bepalen ! (leve de glazen bol)

Eerst afwachten zeg ik maar en het vel niet verkopen voor de beer geschoten is ;-)

Groeten

Ludo

Ik maak geen prijzen voor volgend jaar!
De jongen liggen in het blok en zijn gereserveerd.
Meestal willen de mensen die gereserveerd hebben dan ook een prijs weten ::)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)