Wat vragen jullie voor geelwang of split geelwang?

Gestart door Mariska, 20 september 2006, 15:21:02

« vorige - volgende »

Mariska

20 september 2006, 15:21:02 Last Edit: 20 september 2006, 15:23:59 by Mariska
Hoi Allemaal,

Ik word een beetje mesjokke hier ;D

Ik ben allerlei prijslijsten aan het vergelijken en ze lopen echt zeer uiteen.

Ik zou graag jullie mening willen hebben over de volgende mutaties:

Mannen;
1 bont cinnamon gepareld split voor {X1:  geelwang}

2 bont gepareld split voor {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}

3 cinnamon gepareld split voor {X1:  geelwang}

4 gepareld split voor {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}

5 cinnamon gepareld split voor bont {X1:  geelwang}

6 gepareld split voor bont {X1:  geelwang} {X2: cinnamon}

Poppen;
7 bont cinnamon gepareld geelwang

8 bont gepareld geelwang

9 cinnamon gepareld geelwang

10 gepareld geelwang

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen ::) ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

•=Bonnie=•

20 september 2006, 15:47:45 #1 Last Edit: 20 september 2006, 15:49:24 by Bonnie
Mijn prijslijst staat op mijn website, ook de prijzen voor split geelwang :) Ik had een tijdje geleden ook een dergelijke vraag gesteld maar alleen Tjerk kwam met een antwoord.  ::)

Mariska

Ja dat had ik gezien ::)

Ik ben bang dat dat nu ook zo is, maar dan vergelijk ik gewoon de lijsten die ik tot nu toe gezien heb.
Dus ook die van jou ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Op onze site staat ook een prijslijst. :)
Het ligt er ook een beetje aan waar je woont denk ik. Is het aanbod geelwangen daar groot?
Ook zijn er veel mensen die een tamme geelwang willen. Wat geef je er verder nog bij? Een cd met foto's, een geboortecertificaat? Vaak zijn volierevalkjes goedkoper als tamme valkjes omdat je in het laatste geval veel tijd moet steken. :)

Mariska

Rianne en Bonnie bedankt ;)

Ik kon niet wachten op meer reacties want dat duurt me te lang dus mijn lijst is klaar ;D

Rianne

Ga je ook een website bijhouden dan of heb je prijslijst op aanvraag? :)

*Esther*

er is ergens eerder een topic geweest waar toch wel een aantal prijslijsten benoemd zijn.

volgens mij toen Lin en Rianne met hun site bezig waren en ook aan het orienteren waren naar de prijzen.

Bij mij op de site kun je de lijst vinden.
Esther

Sander

Hallo

Mijn prijzen:

cinnamon geelwang popjes 70
cinnamon gepareld geelwang popjes 70
split mannen 30

Ik zie wel nu al dat 70 euro teveel begint te worden voor geelwangen.Er is wel een verschil tussen Belgie en Nederland.

Mvg,
Sander

Bianca

Hoihoi,

Zoals je zelf ook wel zult opmerken is het een echte hype om geelwangen te hebben/kweken, daarom verwacht ik ook dat we er komend jaar mee worden doodgegooid en dat de prijs drastisch zal gaan dalen.

Kijk maar naar de mutatie albino of bonte witmasker die worden ook steeds goedkoper.
Ik denk dus ook dat het ligt aan de grote van het aanbod, op welke lijn je moet gaan zitten.

Als het goed is kan ik volgend jaar ook lutino geelwang kweken, ik zal dan denk ik op een prijs gaan zitten van 80 á
90,- euro (niet tam)

Aangezien er nu zoveel mensen zijn die deze mutatie kunnen kweken is het denk ik niet reeel om te zeggen dat het nog super bijzonder is .

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

*Esther*

Ben ik met je eens Bianca,

Ik hoop wel dat al die geelwangen hun nesten zelf gaan broeden enz.
Daar zou voor mij nog wel verschil in zitten denk ik kwa prijs.

gr Esther

•=Bonnie=•

Ik denk dat iemand in de huiskamer liever zwaar bont of albino heeft, vooral kinderen. En als ze dan moeten kiezen tussen gele of oranje wangen is het niet moeilijk te raden wat ze liever hebben als dat meer scheelt dan 20 euro voor een valkje.

Hetzelfde gaat op voor bleekwang en fallow. Het verschil met de rest is te klein om voor niet kwekers zoveel uit te maken. Dus inderdaad, zodra de meeste kwekers de mutatie hebben daalt de prijs enorm.

Er mag ook wel eens meer worden gekeken naar de vogel onder de mutatie bij het bepalen van een prijs. Wat heb je aan een lutino geelwang of fallow geelwang als het een kleine vogel is en/of een kale kop heeft. Dan betaal je de hoofdprijs voor een kleurtje maar voor je kweekprogramma is het geen beste aanschaf. Als het een grote vogel is die top in de veren zit en ook nog een mooie mutate heeft (die binnen de mutatie ook nog mooi/correct is) dan is zo'n vogel natuurlijk direct al meer waard. En inderdaad wat Esther zegt, als het geelwangen zijn die zelf broeden... Er zijn heel veel kwekers die hun geelwangen na een of twee jaar de deur uit doen omdat het teveel ellende, geplan en gedoe is.

Overigens gaat dit niet over jouw prijzen of vogels hoor Maris, is meer iets waar ik bij het samenstellen van mijn eigen prijslijst over heb zitten denken.

Mariska

Hoi Bonnie,

Ik ben het helemaal met je eens ;)
En ik vatte het niet persoonlijk op hoor.
Je kunt mijn jongen tenslotte nog niet beoordelen.
Ze zijn tonnetje rond, maar meer zie je er nog niet aan ;D

Stel dat ze bij mij niet mooi uit de verf komen zal ik daar ook zeker niet de volle mep voor vragen.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Net als met Sietske die een fallow weg doet voor een lagere prijs omdat hij een kale plek heeft.
Dat vind ik wel zo eerlijk.
Zelf zou ik het niet anders doen ;)

Liefs
Maris!!

Quendi

Nou, ik ben niet de eerste die het zegt, maar ik denk dat je de prijs pas kan bepalen aan de hand van andere kwekers die ook op dat moment hun jongen verkopen, wat de vraag ernaar is. En dus inderdaat niet alleen kijken naar de mutatie, maar ook de vogel op zich, gezondheid grootte enz enz.

Aan de ene kant vind ik het fijn dat de bijzondere mutaties meer te koop zijn, maar aan de andere kant is het ook dan geen uitdaging meer om ze te kweken, omdat ze niet meer zo speciaal zijn.

Misschien moeten we een nieuwe mutatie zoeken ::) Zullen we de pastelzilveren en pastelface platinums uit Australie importeren?! ;D

http://users.bigpond.net.au/squawk/index.htm

Gr Sietske

Mariska

Nou kan ik ze eindelijk kweken en dan schijnt opeens iedereen dat te kunnen ;D

Ik denk dat het met elke mutatie zo is gegaan.
Het lijkt wel of er steeds een nieuwe hype is ;)

Laten we maar gaan importeren dan of zelf iets moois bedenken.
Pimpelpaars met goude stippen of zo ;D

Mooie foto's trouwens ;)

Ik heb inderdaad wel mijn prijs aangepast aan de prijzen van anderen.
En vraag is er nog genoeg naar geelwagen.
Als je te hoog zit raak je ze niet kwijt en ga je te laag zitten gaat uiteindelijk iedereen omlaag en kosten ze straks net zoveel als een bonte witmasker.

Liefs
Maris!!

*Esther*

En dan willen we over 10 jaar weer 'knal ' kleuren ;D