22 juli 2025, 01:24:33

Nestjes Valkparkiet.com

Gestart door Lique, 30 juli 2003, 21:41:32

« vorige - volgende »

Sanna

Hoi Lique!

Wat een brutaaltjes zeg :D. Gaan dat kinders dat ook overnemen denk je? Heb ik nog wat te stellen met m'n nieuwe 'dochter'. Maar wel lief hoor :P. Alleen ... dat gaat Pepper dan nutuurlijk ook overnemen hè? En die is al zo brutaal.
Maar zooooooo schattig allemaal bijelkaar, zo gebroederlijk ;D.

Groetjes,
Sanna & Pepper

Lique

Kijk eens, wat K.C. en P.D. hebben gedaan met hun oudste jong >:( :-[ :-[
Ik denk dat ik hem maar apart ga zetten.

Speedy

Jeetje, dat is erg zeg....hoe bestaat het toch dat ze dit doen.

Nou, maar gauw hopen dat ie op leeftijd is, dat ie op zich zelf kan gaan wonen......

Groetjes,
   Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Ja, hij is nog maar 3 weken oud. Maar als ze de rug al binnen een dag plukken, wil ik neit weten, hoe snel de rest zal gaan.
Ik word nu ook wel gek van het gebrul van het jong.
Er blijft geen veer meer op zitten. Vitamines en dergelijke krijgen ze meer als genoeg, daar ligt het ook niet aan. Maar een ding weet ik wel, en dat is dat het zo niet gaat.
Ik zal stappen moeten ondernemen, en ik denk dat ik met apart zetten, al wel iets bereik, en dan maar meerdere malen per dag bij de ouders zetten, of zelf voeren, maar dat is ook nog erg riskant, omdat hij zo jong is.

groetjes lique

Speedy

Ja vreselijk zo....lijkt Kojak wel joh...
Verdorie wat zijn het toch eigenaardige valkjes soms hoor.....
Zouden ze het doen uit pest gedrag? misschien kan je het zo doen, als ik eens bij (ik geloof Mandy) heb gelezen?  dat ze via de tralies voeren...dus apart zetten in een ander kooitje ernaast?

Lique

16 september 2003, 18:33:41 #80 Last Edit: 16 september 2003, 18:34:18 by Angelique
Hoi Trudie,

Nee, ik denk niet dat het pestgedrag is, eerder jaloezie.
Begin het jaar, toen Sammie op die leeftijd zat, begonnen ze hem ook te plukken. Maar achteraf, zag hij er stukken minder erg uit, als deze plukkie :-/
Maar als ik er een apart zet, moet de ander eigenlijk ook, omdat ze zo verder gaan op de jongste.
Ik kan er alleen geen kooi naast zetten, omdat het de kamervoliere is, daar komen ze met geen mogelijkheid doorheen.

groetjes lique

Speedy

zucht)))) nou je hebt het er maar weer druk mee....
Goh.....sterkte....

Groetjes,
    Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Dank je wel. Ik hoop dat ik gauw een oplossing heb. Ik heb alle jongen al ingesmeerd met olie, zodat de ouders er niet aan kunnen zitten. Ik hoorde ook iets van citroensap op de veertjes.

Lique

Wat een rare dag zeg.
Weet je wat er net is gebeurd?
Ja, er is een jong geboren.
Nummer 1 weer van Sammy. Ik had nooit verwacht, dat het nu al zo ver zou zijn.
Ik hoorde opeens kleine piepgeluidjes, en ik kon het niet plaatsen, want de oudere jongen maken veel hardere geluidjes.
Maar ikke kijken, en ik zie Phoebe en Sammy beide in het kastje zitten en Sammy zat jong 1 te voeren.
Happy me ;D

Speedy

Nou ja zeg....hahahaha de wonderen zijn de wereld nog niet uit he....jeetje...verdriet en vreugde liggen ook zo bij elkaar..
Ik heb net aan mijn oudste verteld van die valkparkiet, ze vind het ook niet eerlijk maar hoopt wel dat ik haar ga halen hahahaaa.....nee ik doe het niet....ik heb geen zin me te verlagen...want zo voel ik het dan toch hoor...

Groetjes,
   Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Ja, nou inderdaad, eerst verdriet, en dan geluk, het kan ook niet beter zo hahah.
Maar het is erg moeiijk om te beslissen wat je meot doen, zeker omdat je je principes voorop moet stellen.
Alleen is het ook wel weer heel erg zielig hoe er met haar omgegaan wordt. En om dat puntje, zou ik het misschien wel doen.
Maar de keuze ligt bij jou, en welke keuze je ook neemt, deze is goed.

groetjes lique

ziralioness

Ahww gefeliciteerd met de nieuwste geboorte... en ai, wat vervelend zeg, dat plukken van het andere jonkie... het arme ding ziet er ellendig uit zo! :(
Maar ja wat doe je eraan... inderdaad, apart zetten maar...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Irene

wat een geluk en "verdriet" tegelijkertijd! Ongelovelijk he, dat ze hun kleintjes zo behandelen.
Ben heel benieuwd hoe je het gaat oplossen.
Sterkte ermee.
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Jemig Lique! :-X Dan is Kaily er nog goed afgekomen (en ga me nu niet vertellen dat zij er net zo uitziet :)). En dat hebben P.D. en K.C. in 1 dag voor elkaar gekregen :o???! Niet te geloven. Je zou wel eens willen weten wat er in die koppetjes omgaat. Kijk, met mensen kun je nog redeneren: "Als je dat nou nog 1 keer doet, dan gebeurt er dat of dat...". Maar ja, heeft bij valkjes niet zoveel zin hè?  :P Ik hoop dat het met apart zitten werkt. En dat olie smeren op de jongen, werkt dat ook? En cintroensap ... is dat niet pijnlijk in de wondjes?? Misschien ook weer zo zielig voor dat jongkie. Gaan ze echt zo tekeer joh als de ouders ze plukken? Jeetje... zielig zeg :-[...
Nou Lique, ik hoop dat het gauw een beetje beter gaat. Of houden ze pas op met snoeien als de jongen uitgevlogen zijn? Ook een manier om de kids thuis te houden, gewoon alle veertjes wegnemen, kunnen ze ook niet uitvliegen...

Succes ermee en tot 1 okt. (en??? is Kaily er al uitgekomen??? :))

Sanna

Ehhhhh...?? Ahum... mijn smilies kloppen niet helemaal. Overal waar ??? staat, hadden dus 3 vraagtekens moeten staan. Mijn bericht is dus minder somber dan het eruit ziet :P. Ok ok, volgende keer zal ik wel weer eerst 'bekijken' voordat ik 'post' :D.

Groetjes,
Sanna & Pepper