21 juli 2025, 22:07:28

Nestjes Valkparkiet.com

Gestart door Lique, 30 juli 2003, 21:41:32

« vorige - volgende »

Irene

he Lique,
Is het trouwens allen de oudste waarbij ze het doen, of ook bij ons kleine hummeltje?
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

CitaatAhww gefeliciteerd met de nieuwste geboorte... en ai, wat vervelend zeg, dat plukken van het andere jonkie... het arme ding ziet er ellendig uit zo! :(
Maar ja wat doe je eraan... inderdaad, apart zetten maar...
Hoi Diane,

Dank je wel, ik stond er wel even van te kijken, van huh? wat is dit nou, want had het totaal nog niet verwacht.
En het kleintje van P.D. ja, ik denk echt, dat het apart zetten noodzakelijk is.

groetjes lique

Lique

Citaatwat een geluk en "verdriet" tegelijkertijd! Ongelovelijk he, dat ze hun kleintjes zo behandelen.
Ben heel benieuwd hoe je het gaat oplossen.
Sterkte ermee.
Groetjes, irene
Hoi Irene,

Ja, ik snap het echt niet, waarom e het doen, Jaloezie is het eerste wat in mij opkomt, maar dan nog...
Morgen ben ik weer de hele dag thuis, dus de hele dag om de kleintjes te observeren.
Wanneer ze plukken enzo.
Maar ook jouw jong wordt geplukt.
Gelukkig nog niet zo erg, dus ik kijk eerst hoe het is om er 1 apart te hebben, en als ze aan jouw jong gaan plukken, gaat het nestkastje weg, en houd ik de jongen apart.

groetjes lique

Lique

CitaatJemig Lique! :-X Dan is Kaily er nog goed afgekomen (en ga me nu niet vertellen dat zij er net zo uitziet :)). En dat hebben P.D. en K.C. in 1 dag voor elkaar gekregen :o???! Niet te geloven. Je zou wel eens willen weten wat er in die koppetjes omgaat. Kijk, met mensen kun je nog redeneren: "Als je dat nou nog 1 keer doet, dan gebeurt er dat of dat...". Maar ja, heeft bij valkjes niet zoveel zin hè?  :P Ik hoop dat het met apart zitten werkt. En dat olie smeren op de jongen, werkt dat ook? En cintroensap ... is dat niet pijnlijk in de wondjes?? Misschien ook weer zo zielig voor dat jongkie. Gaan ze echt zo tekeer joh als de ouders ze plukken? Jeetje... zielig zeg :-[...
Nou Lique, ik hoop dat het gauw een beetje beter gaat. Of houden ze pas op met snoeien als de jongen uitgevlogen zijn? Ook een manier om de kids thuis te houden, gewoon alle veertjes wegnemen, kunnen ze ook niet uitvliegen...

Succes ermee en tot 1 okt. (en??? is Kaily er al uitgekomen??? :))
Hoi Sanna,

Ja, Kaily is er nog heel goed vanaf gekomen. Ij wordt ook heel erg geplukt, maar op haar koppie, de nek en de krop. De rug is verder nog helemaal bevederd.
Ja, P.D. heb ik het niet zien doen, K.C. wel.
Maar de kop, krop en nek waren al kaal.
Maar nu gaan ze over op de rug. En dat hebben ze in 1 dag voor mekaar gekregen.
Jammergenoeg kan je valkjes neit wijs maken, dat ze niet mogen plukken, was het maar zo, dan had ik het al lang gedaan, want het doet veel pijn, om je jongen zo te zien.
De olie gaat op de veertjes, en ik begreep dat je dat met het citroensap ook op de veren meot doen, en niet op de huid, want dat gaat inderdaad branden als een gek.
Ja, ze krijzen het uit, als er weer een hap vol met veren uitgetrokken wordt. echt een heel pijnlijke kreet is dat, en ik heb het vandaag ook al veel te vaak gehoord.
De oudsten gaan binnenkort wel uitvliegen, maar dan kunnen ze nog niet vliegen. Ze klimmen het nestkastje uit, en gaan dan alles leren.
Ook vliegen. Ze plukken niet de slagpennen, en ook geen staartveren.
Kaily is er ook nog niet zelfstandig uitgekomen. Ze zitten nu wel lekker bij me, maar daar help ik ze mee, maar ze moet de eerste keer echt zelf dat grote kastje uitklimmen.

groetjes lique

Mandy

Jeetje Lique, wat erg zeg... :(
We weten onderhand allemaal wel hoe naar dat plukken is, maar dit is wel heel erg hoor, in 1 dag die halve rug geplukt zeg...verdorie! >:(
Ik denk ook dat apart zetten nu wel het beste is anders zit er morgen misschien helemaal geen veer meer op! :o
En dan misschien er alleen onder toezicht bij zetten voor te voeren, zo deed Paul dat ook vaak. :-/
Veel succes ermee hoor.

O, ja en Sanne, het is wel een smilie met vraagtekens erboven hoor, alleen kan je dat niet goed zien omdat het witte vraagtekens zijn, zo lijkt het inderdaad wel een droevige/sombere smilie. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

CitaatJeetje Lique, wat erg zeg... :(
We weten onderhand allemaal wel hoe naar dat plukken is, maar dit is wel heel erg hoor, in 1 dag die halve rug geplukt zeg...verdorie! >:(
Ik denk ook dat apart zetten nu wel het beste is anders zit er morgen misschien helemaal geen veer meer op! :o
En dan misschien er alleen onder toezicht bij zetten voor te voeren, zo deed Paul dat ook vaak. :-/
Veel succes ermee hoor.

O, ja en Sanne, het is wel een smilie met vraagtekens erboven hoor, alleen kan je dat niet goed zien omdat het witte vraagtekens zijn, zo lijkt het inderdaad wel een droevige/sombere smilie. ;)
Hoi Mandy,

Ja, het valt niet mee soms, want je hebt ook  veel nare dingen, wat je meemaakt, als je jongen hebt.
Ja, apart zetten doe ik, en regelmatig proberen door de ouders te laten voeren, alleen gebeurt het vaak, dat ik er niet ben, dan neem ik hem wel mee hahahaha, ze zien me al aankomen.
Maar ik kan niet de hele dag thuis zijn, om het jong bij de ouders te zetten.
Dus ook misschien een klein stuk handopfok.

groetjes lique

Sanna

Verrek Mandy! Nou zie ik het :D
Lique!!! Die vraagtekens moeten zwart hoor, net als in de chat :D

Natanella

Hoi Lique,
Ja gefeliciteerd met de geboorte van je jongen, maar ik kan me voorstellen dat je gek wordt van dat gepluk!  :-[
Dat daar nu geen oplossing voor is he? Wat zal dat een akelig gehoor zijn als die kleintjes zo schreeuwen! Echt ellendig  :-[
Veel sterkte met het spul!
groetjes, Anita

Lique

hier een paar foto's van sammy en phoebe hun jong.

Lique

CitaatVerrek Mandy! Nou zie ik het :D
Lique!!! Die vraagtekens moeten zwart hoor, net als in de chat :D
hoi,

ja eigenlijk wel, want ze zijn erg moeilijk te zien.
maar als je letters gekleurd zijn, met een gloeiende laag, zie je hem wel weer.

groetjes lique

Speedy

O jee, wat vertederend weer joh die kleine eitjes en dat ene kale kleine jong erbij.
Nou heel veel geluk bij dit nestje, dat alles goed mag blijven gaan.

Groetjes,
   Trudie

Lique

CitaatHoi Lique,
Ja gefeliciteerd met de geboorte van je jongen, maar ik kan me voorstellen dat je gek wordt van dat gepluk!  :-[
Dat daar nu geen oplossing voor is he? Wat zal dat een akelig gehoor zijn als die kleintjes zo schreeuwen! Echt ellendig  :-[
Veel sterkte met het spul!groetjes, Anita
Hoi Anita,

Dank je wel, bwen er ook heel blij mee, ik hoop dat deze jongen niet geplukt worden.
Want bij het vorige nest van phoebe en sammy, die jongen waren ook kern gezond, en niks niet plukken.

groetjes lique

Lique

CitaatO jee, wat vertederend weer joh die kleine eitjes en dat ene kale kleine jong erbij.
Nou heel veel geluk bij dit nestje, dat alles goed mag blijven gaan.

Groetjes,
   Trudie
Hoi Trudie,

Ja, ik kon mooi een foto maken van de ouders , met de kleine.
het ziet er altijd zo schattig uit.
Ik hoop ook dat het hierbij wel heel goed zou gaan. de vorige keer, zijn er een paar kleintjes gesneuveld, maar nu ze beide ervaring hebben, hoop ik, dat ze alle jongen aan kunnen.
Er lagen 7 eitjes :o :o alleen ik vermoed dat Kyra bij haar in het kastje heeft gelegd, want Kyra had ook al een nestje, maar het nest is afgepakt door baloo.

groetjes lique

Sanna

CitaatHoi Anita,

Dank je wel, bwen er ook heel blij mee, ik hoop dat deze jongen niet geplukt worden

Ik hoop het Lique, er liggen al een paar lange staartveren zo te zien in het hokje :-/. Ik hoop niet dat die bij elkaar zijn uitgetrokken ... je zei dat Pino en Punky elkaar ook zo te lijf waren gegaan. Ik hoop dat dit geen geplukte veren zijn. Maar succes met de 7 eitjes! Je kunt aan de eieren natuurlijk niet meer zien wie ze er in gelegd heeft hè :D. Tja, dan staan ze er alleen voor...

Groetjes,
Sanna & Pepper

Lique

CitaatIk hoop het Lique, er liggen al een paar lange staartveren zo te zien in het hokje :-/. Ik hoop niet dat die bij elkaar zijn uitgetrokken ... je zei dat Pino en Punky elkaar ook zo te lijf waren gegaan. Ik hoop dat dit geen geplukte veren zijn. Maar succes met de 7 eitjes! Je kunt aan de eieren natuurlijk niet meer zien wie ze er in gelegd heeft hè :D. Tja, dan staan ze er alleen voor...

Groetjes,
Sanna & Pepper
Hoi Sanna,

Ja, klopt, er is een ander in het kastje gedrongen, en dat vonden ze niet zo goed. Dus is er een gevecht geweest.
Vandaar dat er een paar veren liggen.
Ik weet wel vrijwel zeker, dat deze eitjes van Kyra zijn.
Zij is ongelooflijk broeds, en laat het nooit bij 2 eitjes.
Phoebe en Sammy zijn vaak van het nest, en heeft zij de mogelijkheid om er in te gaan zitten, en te leggen.
Pino en Punky plukken ook mekaar. Bij de oortjes.

groetjes lique