3 mei 2025, 18:20:13

Solo, mijn maatje, dus niet alleen

Gestart door Natanella, 30 juli 2003, 16:20:18

« vorige - volgende »

Kolkkie

8 september 2003, 00:09:48 #15 Last Edit: 8 september 2003, 00:13:41 by kolkkie
Hoi Anita,

Als Solo een mannetje blijkt, gaan idd de parels weg. Dat heb ik hier ook met Pukkie, als dat een mannetje blijkt te zijn.

Bedoel je met de gevolgen, wat voor een mutaties er uit kunnen komen als ze gaan wipwappen?

Zo ja is het nog moeilijk te zeggen, want ik weet verder niet waar ze split (= factor die aanw. is, maar niet zichtbaar) voor zijn.

Vanuitgaande van het volgende dat Solo een Geparelde lutino is, en Ruby een geparelde, kan je het volgend er uit krijgen(als ik het allemaal goed heb gedaan, ik ben er niet zo'n held in  :-/):

Mother: Pearl
Father:Lutino Pearl

male offspring:
100% Pearl Split To {X1:  Lutino}

female offspring:
100% Lutino Pearl

Ik heb hier niet ingevuld waar ze allemaal split voor zijn, dus dat kan nog anders uitpakken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natanella

Hoi Mariska,

Dank je wel voor je reaktie! Tja, van Solo weet ik verder helemaal niets, dus dat is lastig. Ruby komt bij Mandy vandaan, dus dat is een stuk duidelijker allemaal.
Maar een combinatie van die 2 is dus moeilijk te voorspellen, begrijp ik.
Nou ja, het is ook nog lang niet zo ver hoor en het is zelfs maar afwachten of het ooit zover komt! ::)
Het is voor mij niet het belangrijkste. Voorop stond voor mij een maatje voor Solo en dat is behoorlijk gelukt!
Tot nu toe zijn ze aardig tegen elkaar al zitten ze niet dicht bij elkaar of verzorgen ze elkaar.
Ruby helpt alleen met knuffelen als ik Solo knuffel :D
En ze zitten wel veel bij elkaar in de buurt als ze los zijn. Dus wie weet....
En daarbij komt: ze zijn allebei ook nog erg jong!
Maar wel is het heel leuk en gezellig met z`n tweetjes!
Echt heel anders als 1 vogel!

Groetjes, Anita

Kolkkie

Hoi Anita,

Dat ze goed met elkaar overweg kunnen is het belangrijkste, en dat lijkt bij jou ook echt te zijn.

Als je precies weet wat voor genen ze hebben, is het met behulp van een website zo gepiept.
Ik denk dat Solo dan een verassing blijft als het zover komt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Natanella

Hoi Mariska,

Ik ben aan het proberen om wat foto`s op de site te zetten, maar helaas krijg ik het nog niet voorelkaar. Ik heb het eergisteren voor het eerst gedaan samen met mijn dochter en ik dacht dat ik het nog wel wist, maar helaas...
Dus ik moet wachten tot ze weer thuis is. :-[
Nou ja, dan houden jullie ze tegoed.

Ja en inderdaad wordt het dan wel spannend t.z.t.!

Kolkkie

Hoi Anita,

Jammer dat het je nog niet lukt, maar je leert het wel hoor ;).
Wat lukt je niet?
De foto's van de digi afhalen, het uploaden van de foto's, kleiner maken?
Mss dat ik je evt kan helpen.

Groetjes,

Mariska

Natanella

Nou Mariska, ik heb ze al in een mapje in iets van MSN of zoiets. Als ik dan naar browse ga van de site dan kan hij het niet vinden. Ik weet nog dat het iets was met F2 en de naam veranderen, en dat heb ik ook geprobeerd, maar het lukt niet.
Waarschijnlijk is het een kleinigheid maar jaa....

Kolkkie

Hou Anita,

Je kan ze op je pc wel gewoon vinden?
Als dat zo is, moet je in het uploadvenster op bladeren klikken, en naar de plek gaan waar ze in moeten staan.

Groetjes,

Mariska

Natanella

Hoi Mariska,

Nou ik weet echt niet meer hoe ik het gedaan heb de vorige keer! De foto`s staan gewoon in mijn documenten maar ik krijg ze niet naar de site.
Waarschijnlijk doe ik gewoon iets verkeerd :-/
Maar als het goed is dan komt Lianne niet al te laat thuis, kan ze me nog even helpen...

In ieder geval bedankt hoor!!!

Natanella

Hoi hoi, volgens mij is het gelukt mensen :D :D
Wel met hulp van Lianne, maar ik ga het zo nog eens proberen!

Natanella

Nou een klein beetje te vroeg gejuicht! Ik heb foto`s ergens in de comp. Die kan ik bekijken, maar niet terugvinden om te uploaden! Vraag me niet hoe het kan: ik weet het echt niet!
Maar ik ga tzt nog meer hulptroepen inschakelen en het gaat goed komen!

Voorlopig dus nog maar even geduld oefenen!

Kolkkie

Hoi Anita,

Je hebt er al een hele mooie foto staan, dus we kunnen al genieten van je valkjes.

Die andere komen later wel, daar zal ik ook naar uitkijken ;).

Groetjes,

Mariska

Natanella

Hier even een probeersel van een foto van Solo en Ruby toen we Ruby net opgehaald hadden.
Inmiddels gaat het er al behoorlijk gezellig aan toe, Ruby kriebelt Solo al gezellig op zijn koppie, en soms hebben ze gewoon mot. :o Maar ja, dat zal er wel bij horen! Wel zoeken ze elkaar steeds op en dat is wel aandoenlijk!

Kolkkie

Hoi Anita,

Het is je toch gelukt ;).

Het is normaal dat ze wel eens wat snavelvechten. Dat doen ze hier ook wel. Dus je hoeft je er niet echt zorgen om te maken, ook omdat daarna alles weer goed is. Ze hebben net als mensen ook wel eens ruzie met elkaar.

Groetjes,

Mariska

Natanella

Ja, Mariska, het is eindelijk gelukt pfff!!! En nog zijn er een aantal dingen die ik nog moet uitzoeken, maar wel leuk!

De foto die hierboven staat komt van een CD-rom dus dat is wat aan de kleine kant.
Maar met de camera van mijn dochter moet ik nog wat meer oefenen.
Maar pas maar op: als ik het eenmaal door heb ;D ;D....

Marianne

Hoi Anita,

Ook al is de foto klein, je kunt je twee valkjes wel zien hoor.
Ik ben heel benieuwd naar je andere foto's dus ik hoop dat je snel doorhebt hoe je de foto's moet verkleinen en plaatsen.
Ik heb er ook een tijdje overgedaan eer ik het door had en dat is allemaal goed gekomen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!