Wel dan niet af en toe onder de douche nemen.

Gestart door cocootje, 22 september 2006, 14:52:46

« vorige - volgende »

cocootje

Hallo valk- liefhebbers,

Mijn valkje wil niet baden, hij is erg bang van het speciale vogelbad met spatruit. Ook de plantenspuit vind ie helemaal niks, Toch wil ik hem af en toe wat verfrissen en neem hem dan mee onder de douche. Vindt hij ook niet leuk maar ik weet geen andere oplossing. Iemand van jullie wel? ;D

groetjes Cocootje

Riny

Hoy Cocootje
Waarom zou jij je valkje dwingen, als die hier geen zin in heeft?
Het is toch niet perse noodzakelijk.
Groetjes Riny :D

Lin

Een bord plaatsen met groenvoer en water erin. Dat helpt ook wel vaak.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ovide

Hoi Cocootje,

Ik heb nu een valk van 5 maanden en die vond water in het begin ook niet prettig. Het water uit een spuit en badje is vaak koud, dit vinden ook veel valken niet fijn.
De mijne gaat nu ondertussen wel mee onder de douche, maar de plantenspuit accepteert hij niet.
Ik heb dit bereikt met heel veel geduld, en goed observeren wat je valk wil. Valken zijn vaak heel nieuwsgierig en over het algemeen vinden ze badderen wel lekker. Maar er zijn er ook die het absoluut niet fijn vinden.
Het enige advies wat ik je kan geven is; veel geduld en goed observeren wat je valkje wil.
Succes ermee!
groet Nancy en yana
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

robeke

hallo,
als ik mijn valkje een batje wil geven en ik zet hem erin word het gezen aangenaam batje meer maar een echte waterslagt daarom neem ik hem soms mee als ik ook ga douchen dan blijft hij nog wat stil zitten dan wil hij alleen naar boven
gr robeke



je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX