5 mei 2025, 09:50:11

rocco wil zijn kooi niet uit

Gestart door sankim, 21 september 2006, 09:31:24

« vorige - volgende »

sankim

Hallo allemaal
Wij hebben sinds 2 weken een valkje. Hij is drie maanden oud als ik bij zijn kooi sta dan komt hij naar de tralies en als ik in de kooi ga met mijn hand dan blijft hij lekker op zijn gemak zitten alleen wil hij nog niet op mijn hand als ik met mijn hand onder zijn buikje kom blaast hij soms en raakt mijn hand aan en toevallig stapt hij dan soms met een pootje erop maar meestal loopt hij weg!mijn vraag is moet ik hem met mijn hand achter na gaan of de volgende keer maar weer proberen.Hij eet wel trosgierst uit de hand mijn volgende vraag is dat als ik de kooi openzet hij er niet uit wil ik wil hem niet dwingen hij heeft ook zón leuk trapje in zijn kooi daar zit hij graag op maar soms dan houd hij zich stevig vast en begint heel hard met zijn vleugels te slaan??? dit vind ik een beetje eng en ben bang dat hij zich pijn doet! wat betekent dit? ???

Ik wacht met smart op een reactie

Groetjes sandra ???

Riny

Hoy Sandra
Je zou ook kunnen proberen om je valkje op te laten stappen ,op een stokje.
Wel moet je een stokje gebruiken, waar die goed houvast op heeft.
verder vind ik dat je goede vooruitgang boekt , als hij al trosgierst uit je hand neemt.
Je zult zien dat hij vanzelf een keer op je hand stapt.
Dwingen maakt vaak meer kapot als je denkt,daarom zou ik dat niet doen.
Dat hij soms zo met zijn vleugels slaat is normaal, dat doen ze in het blok ook.
Als je weer een stapje verder bent kan hij zijn vleugels uitslaan als hij door de kamer vliegt.
Groetjes Riny :D

sankim

hoi Riny,bedankt voor je snelle reactie
Maar zoals ik s'morgens het bericht had getypt zat hij diezelfde avond aan de ingang van zijn kooi als een burgemeester alles in zich op te nemen en waarempel vloog hij na een 3 kwartier zelf in de gordijnen Hij wilde zelfs al op mijn hoofd landen maar bedacht zich op het laatste moment We hebben hem rustig laten vliegen en diverse plekjes heeft hij al bezocht(allemaal zo hoog mogelijk) Toen was het bedtijd en wilde hij niet op mijn vinger toen heb ik het trapje uit zijn kooi gepakt en daar stapte hij zonder ene pardon op Zo heb ik hem naar zijn kooi gebracht We zijn heel trots daarop.Vanavond heb ik weer de kooi open gezet en na enige aarzeling kwam hij in de opening zitten maar hij wil niet vliegen misschien is het toch nog een beetje eng Hij gleed uit en bleef als een standbeeld zitten Heb toen maar de kooi weer dicht gedaan morgen weer een nieuwe poging wagen

Doei groetjes van Sandra ;D

Riny

Hoy Sandra
Een stokje of en trapje ,het maakt allemaal niets uit .
Dit is vast een grote stap in de goed richting.
En als die niet wil slaat die gewoon een dagje over.
Als jullie hem niet dwingen dingen te doen die hij niet durft, gaat hij jullie steeds een stukje meer vertrouwen.
Groetjes Riny :D