Vervolg Help mijn valkjes zijn te mager

Gestart door b, 11 juni 2006, 13:46:24

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Het kan heel goed kloppen hoor dat ze ineens zo veel aankomen.Je hebt kans dat ze er nu doorheen zijn.
Ik heb nu 3 jonge valkjes die een week bij de ouders weg zijn om te kijken of ze zelfstandig genoeg zijn om naar de nieuwe eigenaar te kunnen.
Ik weeg ze 2 keer op een dag in de ochtend en in de avond om te vergelijken of ze iets gegeten hebben.
Als de oudste ( of een ander ) weer onder de 80 zit zou ik zeker wat pap bijvoeren.
Heb je het idee dat ze iets afgevallen zijn maar niet echt veel en voelt de krop niet zo vol aan geef ik je het advies om in een spuitje wat suikerwater te geven ( wel lauw/warm) daar krijgen ze wat energie van en kan net dat hetgene zijn wat ze nodig hebben.
Terug zetten bij de ouders is zeker geen optie omdat ze toch al zelfstandig moeten kunnen zijn en je zo ook kans hebt dat de ouders blijven voeren. En voor jezelf is de contrôle weg, want wat eten ze nu zelf.
Succes!!
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

b

Vandaag wat beter nieuws.
Ik heb ze net alledrie gewogen
en dit is het resultaat:
Yana is van 71 echt naar 79 gegaan.
Rikkie van 82 naar 86
Het witmaskertje is nu wel weer wat afgevallen, van 88 naar 87.

Ik ga dadelijk weer wat vers eten neerzetten en weeg ze vanavond weer.
Maar nu zit er tenminste een stijgende lijn in.

Kan iemand mij nog vertellen, hoelang ik ze zo met zijn drieen in de kooi moet laten en dus wanneer ze het alleen ook voort redden.

Groetjes Bianca

Mariska

Hoi Bianca,

Ik zou ze voorlopig nog bij elkaar houden.
Totdat er echt alleen nog maar stijgende lijn inzit en ze helemaal niet meer afvallen.
Samen eten ze beter ;)

Ik zet zelf nu ook steeds vers eten neer omdat ik een valkje heb dat is afgevallen en dat lijkt wel te helpen.
Alles word ook snel ranzig met dit weer en zo blijf je ziektes ook voor.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marilyn

hoikes bianca

wat ben ik blij om hier hoed nieuws te lezen  :D
en dat éne valkje dat 1 gram is afgevallen dat is niet zo erg misschien heeft hij die deze avond alweer in gehaald  ;)
ik zou de valkjes zeker nog een ganse week samen laten hoor en het gewicht goed in de gaten houden  ;)vermoedelijk is het lichtste valkje er nu weer doorheen maar als je yana nu weer alleen zou plaatsen is het mogelijk dat ze hervalt . nu moeten ze even op krachten komen en bijkomen van alle nieuwigheden want ze missen hun ouders maar vinden nog troost bij elkaar (en ook hun eetlust  ::) ) en na een week moet jij beoordelen of ze op zijn minst stabiel zijn in gewicht ( boven de 80 gram mag meer zijn maar bij een lager gewicht zou ik ze niet meegeven aan de nieuwe eigenaars ) als je hun gewicht in de gaten houd is dit je enige zekerheid of ze zelfstandig eten ja of nee dus dit is echt wel belangrijk . ik weet ook dat sommige nieuwe eigenaars weinig geduld hebben tot hun valkje bij hen thuis komt maar als dit valkje niet zelfstandig is zijn ze er ook niets mee want dan kan het diertje ziek worden  :-\  dus hoeveel ze ook aandringen van mag het echt nog niet mee naar huis ................ jij moet hard zijn en het betreffende valkje alleen meegeven als jij vind dat hun gewicht stabiel is en dat ze goed gezond zijn  ;) ook al wil dit zeggen dat die mensen dan moeten wachten  :-\

groetjes marilyn

b

Hallo allemaal,

Ik denk dat we door het kritieke moment heen zijn.
Ik heb ze om 21.00 alledrie weer gewogen en dit is het resultaat.
Yana 80 gram
Rikkie 87 gram
en het witje zit nu op 90 gram.

Ik wil jullie kei bedanken voor het meedenken.

Ik ga morgen wel Rikkie weer apart zetten, want deze zat al in een stijgende lijn.
Woensdag gaat Rikkie dan naar alle waarschijnlijkheid naar zijn nieuwe thuis.
Yana en het witje blijven lekker nog tot zeker het weekend bij mij en ik blijf ze dagelijks wegen hoor.
Yana hangt ook meer aan het witje dus vandaar de keuze om Rikkie wel te laten gaan.
Ook heeft het vrouwtje van Rikkie 4 dagen vrijaf genomen en heb ik er alle vertrouwen in dat zij hem goed in de gaten kan houden.

Nogmaals allemaal bedankt voor het medeleven en tot horens.
Zal best wel weer iets anders mee gaan maken waar ik geen raad mee weet. Want inmiddels is het eerste jong uit een ander nest ook uitgekomen (haha)

Sanna

Gelukkig alles toch nog in orde gekomen ;).

Groetjes, Sanna

marilyn

hoikes bianca

ik ben blij dat alles nu goed gaat met de kleintjes en mocht je nog problemen hebben met je donsjes kan je hier altijd terecht er is altijd wel iemand die reageert  ;) maar ook zonder problemen kan je hier terecht hoor bij verhalen of een dagboekje  ;) we leren hier nog elke dag bij van elkaar  ;)

groetjes marilyn

chica

geef ze meer zonnebloem pitten dat helpt heel goed en probeer een vitaminen kuur te geven zoon roze tube.

ovide

Hallo allemaal,

Ik ben het baasje van Yana en het is nu half september. Uiteindelijk is met yana alles goed gekomen en nu is het een hele lieve tamme, geweldige en vooral gezonde vogel.
Allemaal bedankt voor de goede zorgen en steun aan Bianca. Zij is echt de beste parkietenkweker die ik ken. Complimenten!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Nancy en Yana
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

yvesvdn

Citaat van: Mariska op 11 juni 2006, 16:09:51
Hoi Bianca,

Je hebt het steeds over de gewichttabel hier op de site, maar er is je door Karin geloof ik al verteld dat die gewichten veel te hoog zijn.
Ik heb hier nog nooit mensen gehoord die zeiden dat het overeenkwam.
Zij zei ook dat je valkjes wel een prima gewicht hebben.
Bovendien is het logisch al ze nu niet meer door de ouders gevoerd worden en meer beweging hebben dat ze iets afvallen.
Karin zei ook nog dat zolang het borstbeen niet uitsteekt dt je je geen zorgen hoeft te maken.

Ik heb hier een valkje die 67 gram weegt.
Ze is kerngezond, maar gewoon klein van stuk.
Niet alle valkjes wegen 100 gram hoor.

Groetjes
Maris!!

hier sluit ik mij bij aan,
mijn valkje is ongeveer 1,5 jaar
heb hem vorige week gewogen en hij weegt 71 gram, niet dik maar ook niet mager, borstbeen voel ik wel als ik hem oppak, maar steekt niet uit,
hij is ook gewoon klein van gestalte, hij is heel speels fluit deuntjes etc
ik maakte me ook zorgen over zijn gewicht, ik geef zaden en af en toe pellets en trosgierst, hij heeft zeker genoeg eten ter beschikking, maar beter zo dan dat hij dan 100 gr weegt en zo klein is, dan zou hij te dik staan he
mijn ouders hebben ook 2 valkjes, wanneer ik die vergelijk met mijn valkje zijn dat precies reuzen..  :)