dosering vitamine's beavite klopt dit wel?

Gestart door jazzel, 16 september 2006, 18:02:09

« vorige - volgende »

jazzel

Ik heb vandaag wel een echte 'bericht post dag'.
Maar ik had gisteren in de dierenwinkel beavite vitaminen gekocht, omdat de valkjes binnen al lekker in de rui raken.
Maar nu staat er bij dosering:
0,910 ml = 5 druppels.

In mijn bakje gaat altijd 100 mililiter, dus dat zou zijn.
(0,910 afgerond = 0,2).
0,2ml x 5 = 1 ml
5 dr x 5 = 25 druppels.

Maar omdat er 100 mililiter in gaat:
25 x 100 = 2500 druppels, dat kan toch nooit!!!!!

Of is mijn rekening gewoon ontzettend slecht???  :o
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Karin

Bedoelen ze niet 5 druppels vitamine per 100 ml water ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Ik weet niet hoe jij afrondt, maar 0.91 afgerond is geen 0.2. 0.2 is zelfs een stuk minder dan 0.91 (vergelijk 20 en 91 als je de komma verplaatst). 0.91 zou ik eerder afronden naar 1.0 (als het voor het gemak een rond getal moet worden).

Ik denk overigens niet dat ze bedoelen dat je 5 druppels per 0.910 ml. Maar dat ze bedoelen dat 5 druppels 0.910 ml is.

Ik denk dat je de verpakking nog eens goed moet lezen, want het zou idd niet kloppen.

Overigens zou ik bij het geven van vitamine een kleiner waterbakje geven om verspilling te voorkomen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Gerda

Is een beetje apart,

Dunne vloeistoffen hebben normaal 20 druppels in een ml en dikkere zoals bloed 12 druppels in een ml.
Dus de berekening 5 druppels in 1 ml is wel apart.

Maar het is in ieder geval zoals Inger schreef een omrekening en niet een verdunningsvoorschrift.

Ik heb vitamine druppels en daarvan moeten er 10 druppels in 50 ml. Dus kijk het nog even goed na.

Handig is om wat knikkers in het drinkbakje te doen, dan hoef je minder water in de bakjes te doen.

Groet,  Gerda

Inger m

Hoi,
Dat aantal druppels probeer ik nu niet zo vaak uit, maar het lijkt me logischer dan dat dat de verdunning is.

gr Inger
problem.

jazzel

17 september 2006, 09:53:45 #5 Last Edit: 17 september 2006, 10:16:11 by jazzel
Das waar Inger, ik heb het totaal verkeerd afgerond :D Kun je nagaan hoe goed mijn rekenen is...

Er staat in het schema bij valkparkiet:

ml           dosering
0,910      5 druppels.

Dus hoeveel druppels moet ik dan in een bakje met 50 ml water doen?

edit; verder staat er nergens iets anders op het doosje over een aantal druppels ofzo...

Rianne

Ik let nooit zoveel op de druppels, ik weet niet eens hoeveel water er in het bakje gaat. Ik doe het op de gok, en doe er niet te veel in.

Inger m

Citaat van: Rianne op 18 september 2006, 14:26:56
Ik let nooit zoveel op de druppels, ik weet niet eens hoeveel water er in het bakje gaat. Ik doe het op de gok, en doe er niet te veel in.

Vitamines overdoseren kan leiden tot leverschade en andere problemen. Dus beter aan de dosering houden.

Zit er geen bijsluiter bij? Heel vaag als dat het enige is dat erop staat. Eventueel kun je de fabrikant een mailtje sturen.

gr Inger
problem.

Rianne

Ik heb de bijsluiter niet meer. Maar ik doe iets van 5 druppels in het flesje. Het water verkleurt maar heel licht. En ze krijgen het niet iedere dag.

Rianne

Ik kan trouwens Peter en Lique wel even vragen hoe de dosering moet. Ik heb de druppels namelijk bij hen besteld. :)

Gerda

Hoi Rianne,

De vitaminedruppels die ik via de webwinkel ('t Valkje) heb besteld hadden wel een doseerinstructie.
Ik ben nu niet thuis, maar ik zal het vanavond even opzoeken.
Ik weet het merk niet meer uit mijn hoofd, maar het is een grotendeels gele verpakking.

Groetjes, Gerda

Rianne

Klopt Gerda. Als je dat voor me wilt opzoeken, heel graag. :)

jazzel

dat zou inderdaad heel fijn zijn!!!

Bij mij zit er geen bijsluiter bij (vorige week gekocht en er zat niets in de verpakking) op het 'flesje' stond dat de dosering op de verpakking staat. En inderdaad, dat was dus wat ik hierboven beschreven heb.

Ik ben heel benieuwd hoe het nu zit :)
Het doosje +flesje staat nu gewoon nog in de kast omdat ik het ze niet durfde te geven (overdosis).

Gerda

Let op:

Dit gaat over de multivitamine van CeDe, dus de vitamines die ik bij Peter en Lique heb gekocht!!

Volgens de bijsluiter moet er 5 ml op 1 liter water!!
1 ml = 20 druppels (staat ook in de bijsluiter)

dus 100 druppels op een liter = 1 druppel per 10 ml

De druppels die ik van Feld heb (calcium, vitamine en mineralen), hebben een ander doseringsvoorschrift: 2 druppels in 10 ml.

Dus je moet echt het merk weten!!
En je moet een bijsluiter hebben. Ook bij vitamines kun je overdoseren!!

Groetjes, Gerda