4 mei 2025, 00:12:51

kroelen? + pikken

Gestart door Andy Gijbels, 12 september 2006, 10:28:19

« vorige - volgende »

Andy Gijbels

Sinds een week ofzo komt Aycko bij mij zitten en doet hij zijn hoofje omlaag. Dan moet ik hem in zijn nekje krabben (is dit wat ze bedoelen met kroelen? Maar soms begint hij mij plots te pikken. Ook mag dit alleen maar als hij het wilt, als ik anders naar zijn hoofdje toe ga begint hij ook te pikken naar mijn vingers. Als ik daarna hem op mijn vinger wil laten stappen pikt hij ook (doet hij anders niet). Hoe leer ik dit pikgedrag af en weet iemand waarom hij dit doet? Stem verheffen/Terug in de kooi/... ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken want liefelijk is het niet echt natuurlijk. Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen :)

Groetjes

n00bst4r

hello,

volgens mij is dat pikken omdat het niet snel genoeg kan gaan gaan met het kroelen of omdat ze het ergens anders willen. bij mijn valkje heb ik het voordeel dat ze zelf haar kopje draait in de richting waar ze gekroeld wil worden.
maar bij mijn vriendin is het gewoon kopje stilhouden en hopen op gekroeld te worden. ook bij het opstappen pikt ze dan soms maar ik zeg dan kordaat "nee" met een klein tikje op het hoofd met een vinger en dan is dit al snel gedaan en na enige tijd moet ik maar "nee" zeggen en vinger tonen en heb ik hetzelfde effect.

greetz
      Arno