29 april 2024, 06:57:56

hoe nu verder?

Gestart door lady, 10 september 2006, 17:32:25

« vorige - volgende »

karmen

heel veel sterkte toegewens met je valkje en hopen dat hij of zij erdoor komt :-[
groetjes,

lady

hallo even een berichtje over poeki
vanochtend een hoop geschreeuw .ik ga kijken en zit poeki tegen zijn bak te tikken ,had honger? ik hem eten gegeven en ja hoor 4cc ik begrijp hier niets meer van ook loop hij de kooi rond. een dag en nacht verschil met gisteren.
maar hij had ook gisteren nadat hij die medicijnen had gehad zwarte poep .nu wordt het weer groenig met een witte streep.
nu zijn de bijwerkingen van die medicijnen diaree en hevige maagkrampjes zou het dan toch een infectie zijn en een kropbacterie?of bestaan wonderen toch
deze valk is heel speciaal voor mij en doe er alles aan om hen beter te krijgen maar of dat lukt gr lady

Riny

Hoy Lady
Als dat toch eens waar mocht zijn!
Ik ga nog harder voor jou en Poeki  duimen.
Het is op zich al een goed teken dat de onlasting er beter uit ziet van kleur.
Groetjes Riny

karmen

 ;D hopen dat poeki het zo houdt he we duimen voor je
groetjes

lady

poeki leeft nog steeds, maar het gewicht is om te treuren,47 gram als hij voor het eten wordt gewogen. hij is veer over been .je voelt overal zijn botjes uitsteken.ik heb hem ook niet in een grote kooi maar in een hamsterkooitje met een lamp.
ik heb het idee dat dit wel heel erg lang gaat duren.de dierenarst heb ons nog gebeld en heb gezegt dat poeki voor 99.9 komt te overlijden maar waneer ?????????
hij eet wel van een lepeltje vanaf vandaag en dat gaat goed hij eet ongeveer 7 cc .zijn krop komt nooit leeg zelfts na 8 uur zit er nog voeding in ,ik vind dit erg vermoeiend en moeilijk om hem zo te zien ,maar als je hem bij je heb wil hij alleen maar kroelen in je handen of in je nek.
gr lady

Rianne

Hoi Lady,

vergeet je niet dat Poeki per voeding maar 10% van zijn lichaamsgewicht mag hebben? Dus in jouw geval is dat 5cc per voeding. Je kunt dan beter wat vaker voeren met wat minder pap.

lady

hallo riny
ik weeg poeki iedere keer voor het eten.ik maak iets meer klaar dan dat hij eet omdat hij ontzettend knoeit,als hij gewoon eet dan heb hij ongeveer 10%van zijn gewicht gegeten
maar het is wel moeilijk, gisteren woog hij 47 gram na een zogoed als lege krop .vanochtend 50 en dan geef ik hem 5cc maar maak 7cc aan  als hij straks moet eten dan is er haast geen gewichtverschil alsof hij haast niets gebruikt en als ik hem dan straks gaat wegen en hij weegt 54 gram ,dan krijg hij 5,5cc maar dan wordt zijn krop alleen maar voller dus vandaar dat ik het zo moeilijk vind

Rianne

Ik las dat je valkje kropverlamming heeft. Daar heeft hij medicijnen voor? Als die niet goed werken zou ik toch weer terug naar de DA.
Misschien is de voeding te dik, dat de krop daarom langzaam leegt?
Behalve de papvoeding, eet je valkje niet? Hij heeft toch z'n vitaminen en andere voedingsstoffen nodig.

Lin

Blijft de pap wel goed op temperatuur (meten met thermometer)? Want als je te koude pap geeft (onder de 39 graden) leegt de krop ook niet snel en kan je hem dus niet elke keer voeding toedienen omdat de krop voller blijft dan normaal. Is de pap wel een beetje zoals echte "mensen"pap dus niet erg waterig? Het moet een beetje tussen  mensen yoghurt en vla inzitten. Niet te dik dat het niet van de elpeel af wil maar ook niet te waterig.

Het bot voel je altijd het gaat erom hoeveel je voelt aan de zijkanten. Maar als ik naar het gewicht kijk is dit inderdaad te licht.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lady

hallo luitjes
de pap is net zo dun als vla.en ik hou het op temperatuur met het schaaltje in een ander schaaltje te zetten met warm water.het is nu 2 uur en hij heb niets gegeten hij woog 54 gram en had nog een zeer volle krop hij heb voor het laatst gegeten om 8 uur kropverlamming wordt door een soort van infectie veroorzaakt volgens de arts .hij valt nu weer om als je hem aanraakt of hij probeert te lopen en dan valt hij ook om :-[ :-[.daarom is het ook zo moeilijk .we zijn bij da palgi geweest en die zeg dat het toch een aflopende zaak is doordat pap het enige is wat hij kan eten .
hij heb ook iedere keer zwarte ontlasting en als het weer even goed gaat dan is het weer groenig ,het blijkt dan dat hij binnenwaarts een bloeding heb ,dit is nu al 3 x gebeurt
daarom is dit zo verdomd moeilijk
ik weet niet meer waar ik goed aan doet gr lady

Rianne

Ik denk zelf ook dat je weinig meer kunt doen dat je al doet. :-\

lady

het gaat met poeki nu wel zeer slecht.
iedere keer als hij een stapje zet valt hij om.
ik heb de dierenarts gebeld en hij gaf mij de raad om even zijn krop te legen en daarna te wegen.
zo gezegt zo gedaan en wat denk je 42 gram en nog wat in zijn kropje.hij loopt alsof hij een fles jenever heb gedronken .
dit gaf mij nu de doorslag om weer de dierenarts te bellen .
nu gaan we vanavond langs en laten hem inslapen  :'( :'( :'( :'( we hebben nu alles gedaan ,maar ik kon dit niet langer aanzien .rust zacht lieve poeki
lady

Riny

18 september 2006, 18:11:34 #27 Last Edit: 19 september 2006, 00:14:04 by Riny
Hoy Lady
Poeki in laten slapen, is het beste wat je nu nog voor hem kunt doen .
Ik wens je veel sterkte ,en ik denk vanavond aan je.
Liefs Riny  :-\


Rianne

Hoi Lady,

veel sterkte alvast. Je hebt gevochten voor dit kleintje maar het heeft niet zo mogen zijn. :-\

heidi

veel sterkte en denk eraan het ligt niet aan jou,je hebt alles wat je kon gedaan.Ik weet dat poeki ondanks alles veel fijne momenten bij jou gehad heeft.

heidi :'( :'( :'( :'(