19 juni 2025, 18:13:34

hoe nu verder?

Gestart door lady, 10 september 2006, 17:32:25

« vorige - volgende »

lady

mijn valkje was ziek ,hij had een hele grote krop vanaf gisteren .hij is al aan de lichte kant en woog 62 gram.
vanmiddag vertrouwde ik het niet en heb de weekendarts gebeld,ik daar naar toe met mijn valkje .hij heb het nagekeken en zei dat hij best wel zwak was en vertrouwde de krop niet ,na een uitstrijkje genomen komen we tot de conclusie dat hij kropbacterie heb .de krop heb hij leeggehaald en nu weeg hij nog maar 51 gram en hij is 35 dagen oud .
ik geef hem maar weer om de 3 uur en 4cc goed verdunt.
hoe moet ik dit nu verder doen ?
s nachts krijg hij niet ,dat is om de krop te legen en s,morgens krijg hij antibioteca .
het was duur maar voor mij een hoop waard nu ik zie dat hij weer levendiger is als vanochtend ,hopen dat hij het red
groetjes lady

Riny

Hoy Anja
Ik denk dat jij Poeki het leven hebt geredt door vandaag naar de da te gaan.
Het enigste wat je nu kunt doen ,is zorgen dat ze de voeding en de medicijnen krijgt die ze nodig heeft.
Zorg ook voor voldoende warmte ,ze is nu toch verzwakt.
Verder zullen we allemaal voor jou en Poeki duimen.
Groetjes Riny :D

Mariska

Super dat je zo snel gehandeld hebt ;)

Ik hoop dat het gauw weer allemaal goed komt!

Weet je trouwens dat je 10% van het lichaamsgewicht mag voeren?
Ze mag dus 5 ML hebben op dit moment.

Misschien heb je er een reden voor om iets minder te doen, maar ik dacht ik zeg het maar even ;)

Veel sterkte!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

lady

gaat vanavond maar weer naar de dierenarts.ik vertrouwt het toch nog niet helemaal,hij eet wel maar weegt nu pas 52 gram en ook zijn krop gaat niet helemaal leeg heb ik zo het idee,geef hem vanaf vandaag om de 4 uur .heb wel even een email gestuurt naar de dierenarts en die raden me aan om even te komen ook slaap hij bijna de gehele dag en zondag wordt hij al 6 weken.maar poepen doet hij als de beste groenig met een witte streep en dat was oke volgens de arts

Riny

Hoy Lady
Zeer verstandig dat je vanavond naar de DA gaat.
Ik ben natuurlijk geen dokter, maar had toch verwacht, dat er een grammetje meer aangekomen was.
Ik ben zeer benieuwd wat de dokter zegt.
Veel succes Riny :D

lady

hallo riny
als ik daar bent geweest dan zet ik het hierop wat de oorzaak is en wat we eraan gaan doen .hij had inderdaad al veel zwaarder moeten zijn 52 gr s.morgens en toch bijna 6weken is niet goed maar je leest het wel
gr
lady

lady

zo wij zijn geweest, heb niet zo,n goede mededeling eraan overgehouden.poeki heb waarschijnlijk kropverlamming .
het voer gaat veel te langzaam naar de maag toe zeg maar druppelgewijs .dat is een aangeboren afwijking ,of het kon een infectieziekte zijn wat besmettelijk is voor de andere vogels dus apart houden ,maar dat zat hij al .
we hebben nu andere medicijnen erbij gehad wat zijn krop beter leegt.hij is aan de magere kant wat we al wisten .hij mag zeker geen trosgierst hebben de velletjes zijn daarvan te scherp en dat kan de kropwand niet aan .dus we hopen er maar het beste van maar we houden nu rekening mee dat het kropverlamming is en daaraan gaat hij zeker dood :-[ gr lady

Riny

Hoy lady
Ik was er al bang voor dat je zoiets te horen kreeg.
We blijven hopen dat de medicijnen hun werk gaan doen, maar zoals je zegt de kans is klein.
Jammer ik had op een betere uitslag voor je geduimd.

Groetjes Riny :D[/color][/b]

lady

het is nu niets meer met poeki.
het is nu 7.15 uur.ik ging kijken en ik dacht ohoh.geen gepiep ,geen lange nek .maar twee zielige oogjes die je aankijken .ik hem opgepakt blijkt hij kan niet meer staan ,valt gewoon om ,wil geen eten en ook niet wat drinken.en dit terwijl we naar de dierenarst zijn geweest gisteren ,toen was hij nog zo druk en levendig ?ik denk dat hij nu aan het doodgaan is  :( :( :( :( maar we hebben echt alles geprobeert en best wel een hoop geld uitgegeven .maar ik vond dat poeki ook recht heb/had op een kans ook al was die klein.
gr lady

Riny

14 september 2006, 09:39:55 #9 Last Edit: 14 september 2006, 09:41:58 by Riny
Hoy Lady
Dan vrees ik ook het ergste.
Hopelijk hoeft Poeki dan niet al te lang te lijden.
Jullie hebben er inderdaad alles aan gedaan om hem de kans te geven, maar de natuur beslist soms anders.
De ouders hebben misschien aangevoeld dat er met Poeki iets niet in orde was ,en hem daarom verstoten.
Sterkte Riny :'(

lady

hallo riny
ik heb het idee dat dit erg lang gaat duren .
de wonderen zijn de wereld nog niet uit ,na gistereavond 11 uur heb hij niets meer gegeten en vanochtend wou hij ook niet .
ik heb hem toen gewogen en hij woog 48 gram.
toen om 10 uur hoorde ik gepiep en heb geprobeert hem wat eten te geven en jawel hoor 3a4cc het ging niet zo van harte maar goed .hij valt wel nog om als je hem neer zet maar het is toch afwachten met poeki. als je hem op zijn rug ligt blijf hij zo liggen dus ik hoop dat dit voor hem niet te lang duurt,maar als hij toch wat wilt eten dan geef ik hem gewoon
ik weet dat hij gaat maar ik blijf hopen

Riny

Hoy lady
Dat Poeki bezig is met sterven is bijna zeker.
Ik wens jullie beide veel sterkte, ik denk aan jullie.
Liefs Riny :-*

bobbie

heidi

veel sterkte :'( :'( :'( :'(

heidi

Rianne

:'( Wat een rottijd is dit. Je kunt beter 's ochtends wakker worden en zien dat het over is, dan dit aan te moeten zien... Veel sterkte ermee.