28 april 2024, 18:06:45

grote kooi?

Gestart door lady, 9 september 2006, 19:03:56

« vorige - volgende »

lady

mijn valkje is nu 5 weken oud ,hij slaat iedere keer zijn vleugels uit .waneer kan een valkje in een grote kooi.hij zit nu nog onder een lamp en het is daaronder ongeveer 25a26 gr.
hij zit goed in de veren ,behalve bij zijn krop en hij weegt nu 62 gram en heb nog 5 voedingen per dag van 10% van wat hij iedere keer weegt .ik weeg hem voor en na het eten ,ook peuzelt hij al aan trosgiers
gr lady

bobbie

Hoi Lady,

Ik heb ook jonkies van 5 weken oud en die zitten nu apart in een grote kooi om te leren zelfstandig te eten. Als ze niet genoeg eten geef ik ze wat pap.
De pap hoef ik bij 1 valkje bijna niet meer te doen, 's avonds een klein beetje. Die houdt zichzelf redelijk op gewicht (95 gr) met het eten van trosgierst, grasparkietenzaad en krachtvoer.

De andere 2 krijgen (na wegen) 2x per dag pap. De 1 weegt 85 gr en de andere 80-82 gr. Bij mij nemen ze minder dan 10% van hun gewicht van de pap, hooguit 7-8%.

Ik vind jouw valkje  wel erg licht , maar daar zal jij de reden wel van weten. :)

Ik hoop dat je hiermee voldoende antwoord hebt.

Als je nog een vraag hebt horen we het wel.

Succes, Nel :)

lady

hallo nel
ik weet dat mijn valkje te licht is en de oorzaak weet ik niet.
we hebben hem vanaf de eerste dag met de hand gevoed ,de eerste dagen heb mijn dochter dat gedaan maar,met cebe voeding voor lori,s dat was op aanrade van een dieren speciaalzaak,zij net zo,n leek als ik dacht hieraan goed te doen ,tot ik deze site ondekte en daar heb ik hulp gevraagt.
hij heb nu wel een grote krop die niet zo wilt slinken .ipv pap heb ik hem een beetje water gegeven met druivensuiker erin
hoop dat dat goed was.hij eet goed ,is levendig enz .
alleen zijn gewicht is erg laag.hij komt ongeveer 2 gram per dag aan
gr lady

Lin

Hey,

als je valkje niet veel aankomt zou ik het houden op dat aantal voedingen. een valkje hoeft op die leeftijd niet meer onder de warmtelamp. Met 6/7 weken gaat een handopfokvalkje eten.

Meer info: kan je hier vinden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)