25 mei 2024, 19:30:11

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

Hai Kim,

Tja, het is wel weer een rib uit m'n lijf (hou geen ribben over...), maar ze zijn wel echt goed daar in Driebergen. Zij kon bijvoorbeeld aan Joep der onderbuikje voelen dat de huid daar wat verdikt was. Dat zou kunnen komen omdat ze weer in broedse stemming is, maar het kan ook zijn dat ze een lichte ontsteking aan de eileiders heeft. Dus moet ik Joep ook nog 10 dagen ab geven. De eerste twee druppels zijn net naar binnen gewerkt, gelukkig mocht ik Joepie daarna tóch nog kroelen ;D. Voorlopig dus even tweemaal daags vrij worstelen... ::)

Groetjes, Sanna

Monky

Hey Sanna,

Ik weet dat het nu alweer even geleden is, maar ik wil je toch nog sterkte wensen met het verlies van je mooie Belle. Je zal het wel zo langzamerhand wel een plekje hebben gegeven, maar zo'n verlies vergeet je niet snel.

Rust zacht, lieve Belle  :-*

Ik begrijp dat Joepie nieuw is? Heel veel succes met het op dieet zetten  ;D Ik hoop dat alles goed gaat en madam wat dunner wordt.

Groetjes,
Monky

ps wordt het weer de Provence?  :D

Charlotta

Poe, ik ben natuurlijk erg geschrokken van dit verhaal, maar we hebben elkaar inmiddels al door de telefoon gesproken en we doen het zoals afgesproken.

Joepert, knuffel, hoor!

Sanna

Hoi Monique,

Dank je wel. Ja, het scheelt heel erg dat ik erbij was. Verder moet het gewoon slijten, maar dat ken je...

Jamaar Joepie ken je toch nog wel? ;) Die is alleen maar 'uit logeren' geweest. Ze is nu weer lekker thuis, alleen niet zo heel blij met haar dieet ;D.


Hai Charlotta,

Niet schrikken, het gaat verder prima met Joep ;) :-*.


Ik heb de andere 3 vanmorgen bijgevoerd met een bakje zaadjes. Die staat nu weer in de keuken en in de kamer zijn alleen maar pellets beschikbaar. Gisteren heb ik Joepie goed van de pellets zien eten, dus die doet het voorlopig daar maar even mee. Haar poepjes zijn alleen nu wat donkerder groen zag ik net. Als het nog donkerder wordt krijgt zij ook wat zaadjes van me, maar ik probeer van niet.

Nu komt alleen nog de grootste uitdagin: Joepie moet nog 2 druppels ab binnenkrijgen. Lijkt wel of ze het aanvoelt, want ik heb haar nog niet echt mogen kroelen vanmorgen. Ja, op afstand, maar ze komt er niet voor op m'n vinger zitten ;D. Zo eerst maar even het spuitje klaarmaken, maar dan zal ik haar toch moeten grijpen.... Anders moet de ab door het drinkwater, maar dan krijgen ze het allemaal en dat is beter van niet.


Groetjes, Sanna

Sanna

24 mei 2010, 09:11:44 #1444 Last Edit: 24 mei 2010, 09:24:02 by Sanna
Waaaaah!!! De afvalcursus gaat heel goed!!! Joepie weeg 128 gram! Mika 90 en Sherry 99. Pino heb ik nog niet voor elkaar gekregen, maar ze voelen alledrie niet of ze afgevallen zijn. Dus moeten ze overdag toch aardig genoeg aan pellets binnenkrijgen. Niet dat ze het leuk vinden ::)... Als ik met een bakje zaadjes de kamer binnenkom, is de film The Birds er niks bij ;D.

Ik probeer Joepie zo weinig mogelijk zaadjes te geven, maar af en toe mag ze ook even smikkelen van mij. Een ander verhaal is de ab :P. Joepie komt niet meer vrijwillig op mijn vingers. Als ze toch opstapt, dan vliegt ze vrijwel direct weer verder. Vangen is een hels karwij. Ik heb het geprobeerd om wat druppels ab op kleine stukjes brood te doen, maar na een paar hapjes hoeft ze dat dan ook niet meer. Ik denk dat het niet zo lekker smaakt. Of de geur geeft haar nare herinneringen. Eens kijken of het vanavond beter lukt, anders moet ik morgen toch maar bellen voor de dosering door het water.

Inmiddels Pino ook kunnen wegen en ik denk dat dat ook een prima gewicht voor Joep is: 113 gram. En dan maar hopen als ze op dat gewicht is, dat ik haar staartje helemaal niet meer zie wippen.

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi sanna,

hoe gaat het met joepie?
die is al flink afgevallen zeg!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi Kim,

Ik ga Joepie morgen weer wegen. Dan moet ik ook naar Driebergen bellen om te laten weten hoe het gaat. Ja, ik vond het ook erg veel, ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft. Want ik vind het verschil zo groot dat ik me afvraag of de weegschaal dáár wel het juiste gewicht aangaf. Eens kijken hoeveel het morgen is. Het wippen van de staart is ook niet echt minder geworden. Misschien komt Joep daar nooit meer vanaf :-\. Ze ziet er niet benauwd uit, je hoort haar ook niet ademhalen. Ze vliegt prima. Maar als je van onderen kijkt zie je ook haar achterlijfje behoorlijk heen en weer gaan met ademen. Op de röntgenfoto was niets aan haar longen te zien, ik wil wel weten wat ze er dan in Driebergen over te zeggen hebben...

Groetjes, Sanna

Kimm

ja daar  ben ik ook benieuwd naar sanna. hoop niet dat joepie iets onder de leden heeft.
er kan soms inderdaad verschillen zitten in weegschalen.
knuf voor joepie...

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna


Kaatje

Hoi Sanna,

Het verschil in gewicht is inderdaad wel groot, het enige wat ik me nog kan herinneren van het gewicht van Paco ( ook in Driebergen gezeten toen ) is dat er ook verschil in zat, maar hoeveel dat durf ik niet te zeggen.

Ik zou gewoon het gewicht van je eigen schaal aanhouden, daarmee heb je Joep waarschijnlijk ook voorheen gewogen. Als Joep nu 128 gram weegt gaat het echt de goede kant op qua gewicht, super hoor!!

Ook heel fijn om te lezen dat Joep er niet benauwd uitziet en je haar ook niet hoort ademhalen. Ik ben ook heel erg benieuwd wat ze er in Driebergen verder nog over te zeggen hebben.

Groetjes, Karin


Charlotta

27 mei 2010, 12:46:10 #1450 Last Edit: 27 mei 2010, 12:50:18 by Charlotta
Citaat van: Sanna op 27 mei 2010, 11:10:21
Het wippen van de staart is ook niet echt minder geworden.


Dat deed ze wel altijd al. Wij wisten eigenlijk niet beter of het hoorde bij Joepie, misschien ook al omdat we het niet konden vergelijken met Sjors omdat hij niet rondvliegt. Want het viel ons alleen op na het rondvliegen en we dachten dat haar conditie wat minder werd omdat ze er bij ons minder uit kon dan bij jou. Dus lieten we haar vaker vliegen. In het begin nieste ze bij ons ook heel erg, maar dat ging over en ik dacht dat dit misschien te maken had met andere bodembedekking ofzo.
Ik ben hier dus een tamelijke leek in blijkbaar.
Er komt hier dus ook geen andere valkparkiet meer bij.
Sjors zingt het hoogste lied en is weer helemaal happy, ik zorg ervoor dat zijn voer niet te vol is, we geven hem alle liefde en aandacht en ik hoop dat hij heel oud mag worden.

Sanna

Hoi Karin,

Ja, ik houd gewoon mijn weegschaal aan. Maar dan nog is 128 gram natuurlijk veel te zwaar :P. Daar moet nog mìnstens 13 gram af... het liefst ietsje meer.


Hoi Charlotta,

Ja, Joep is heel erg in de rui geweest voordat ze bij jullie kwam, dus daar kan dat niezen ook wel door gekomen zijn. Het lijkt wel plakdons wat zij tussen haar veren heeft. Maar ze is dan ook weer de zachtste thuis, qua veren.

Als ze bij jullie ook met haar staart wipte na het vliegen, dan hoort het misschien een klein beetje bij Joepekind. Maar ik zie het nu ook in rust, dus ik hoop dat dat nog wel minder gaat worden. Maar goed, ik hoor morgen meer van de vogelarts.

Ik hoop ook dat jullie Sjorsje heel oud mag worden. Joep is ook helemaal thuis. Ze heeft niet één keer geroepen. Sterker nog, ik weet niet eens zeker of ik haar wel heb horen fluiten. Pino en Mika breken de tent zowat af als ik niet snel genoeg de kooi open maak, maar Joepie wacht gewoon rustig op haar beurt.


Groetjes, Sanna

Sanna

De afvalrace gaat nog steeds goed; Joepie weegt nu 122 gram. En hoe dit komt weet ik echt niet: Mika & Sherry lijken wel een beetje zwaarder te worden!! :o Dat ik dat nog mee mag maken, snif ;D ;D Mika weegt nu 94 gram en Sherry 104. Zijn die pellets toch nog ergens goed voor ;). Maandag wordt ik teruggebeld door de vogelarts, over wat zij van dat wippen van de staart vindt.

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi sanna,

ik heb begrepen van de va dat te snel afvallen ook niet goed is. vraag het voor de zekerheid even na meid bij de da. ;) ( ivm leververvetting)

ik ben benieuwd hoor morgen wat de va zegt over het wippen van die staart.
fijne zondag nog,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi Kim,

Ik heb niet het idee dat het te snel gaat. Die weegschaal bij de VA is gewoon anders geijkt, dat kan niet anders. Hier valt ze gewoon netjes regelmatig af. En ze vliegt natuurlijk weer iedere dag volop hè? Ik denk dat dat het hem vooral doet. Want ze ziet er verder goed uit, niet vermoeid ofzo en mooi in de veren.

Gisteren heb ik Joep natuurlijk goed kunnen observeren. Ik heb heel stiekum toch het idee dat haar staartje in rust nu iets minder wipt. Na het vliegen zie je het nog wel heel duidelijk, maar als ze al een tijdje rustig zit gaat het veel minder heftig, zie je hem geleidelijk op en neer gaan in plaats van zo schokkerig. Dus ik denk wel dat het de goede kant op gaat. Gelukkig maar, want ik zal al een beetje met m'n handen in het haar. Over 2,5 week ga ik op vakantie en bij Ivana zitten ze gewoon de hele dag in de vogelkamer en eten met de pot mee, dus pellets is er dan niet bij. Als ze nou netjes voor die tijd afvalt kan dat allemaal gewoon doorgaan. Anders had ik weer wat anders moeten zien te verzinnen voor die tijd.... :P

Groetjes, Sanna