7 mei 2024, 18:21:55

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Sanna,

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen met het verlies van je mooie meissie Belle!

Rust zacht lieve Belle

Liefs Manon

Dafrinja

'Och Belle, mooie mooie Belle. Nooit meer koffie drinken...dat vond ik altijd zo leuk aan jou. En je was echt een prachtig valkje. Geef je mijn mooie Crazy een lief kroeltje? Dag lieve Belle...'
Heel veel sterkte Sanna. Ik ben een aantal dagen niet op t forum geweest, vandaar dat ik nu pas reageer.
Nogmaals veel sterkte.

Knuf Dafrinja

Kimm

hoi sanna,

ik kwam even kijken hoe het met je gaat.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Sanna,

Heel veel sterkte met het verlies van je lieve meisje Belle.

:-* :-* :-* :-* :-*

Sanna


Kimm

wat mooi sanna  :-*  :-*
het blijft zuur he meis.  :'(

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010


Sanna

Citaat van: Kimm op 19 mei 2010, 22:02:44
wat mooi sanna  :-*  :-*
het blijft zuur he meis.  :'(

liefs kim


Ja, weet jij ook alles van hè? :-\ Ik kon het van de week nog niet, maar ik heb nu een mooie herinnering aan haar gemaakt. Al had ik veel liever Belle zelf nog......

Een klein lichtpuntje in duistere tijden: Joepie komt weer hier wonen! Het gaat toch niet zo goed met Sjors als we gehoopt hadden. Joepie gilt vaak lang achter elkaar en daar wordt iedereen hopeloos van. Hier heeft ze dat nooit gedaan, dus waarschijnlijk is ze toch ergens gefrustreerd door. Nu maar hopen dat het hier nu wel goed gaat en anders ga ik voor haar de prikpil overwegen. Het gaat me aan het hart weer een ander huisje voor haar te zoeken. Zaterdag komt ze.

Groetjes, Sanna

Charlotta

ja, en ik zal haar echt heel erg missen.
Maar ik denk echt dat het zo beter is.
Sjors en zij, het matcht gewoon niet. Sjors is 8 jaar alleen geweest en hoe graag ik hem ook een maatje gunde, zelf heeft hij er blijkbaar niet zoveel mee. Hij kijkt nog net zo naar Joepie als op de eerste dag en hij begrijpt haar nog steeds totaal niet.
Hij gaat haar uit de weg (de kooi is groot zat, dus ruzie en gevechten hebben we niet gehad) en als zij toenadering zocht en haar kopje aanbood, snapte hij het niet of ging weg. Meestal ging hij dan tegen zijn bel of een speeltje kletsen maar nooit tegen haar.
Joep is een supersociaal vogeltje, aandacht is alles voor haar.
En ik ben soms hele dagen van huis voor werk, net als man en dochter zit uiteraard op school.
's Avonds stond de kooi altijd open maar ik denk dat dit niet genoeg was voor haar want haar zachte roepen ging langzaam maar zeker over in harde gillen en daar raakte Sjors dan weer gestresst van, hij at dan niet en hing maar in de tralies.
Ik heb het echt de tijd gegeven maar ik denk dat allebei deze vogels hier gewoon niet bij gebaat zijn. Wie wordt hier nou gelukkig van........
Ik ben ontzettend blij dat Sanna het fijn vindt dat Joep weer thuiskomt en ik denk dat Sjors gewoon echt geen maatje wil en zal het voorlopig ook niet proberen. Ik heb vandaag de ogen uit mijn hoofd gehuild om mijn beslissing maar ik voel toch dat ik deze moest nemen, in het belang en welzijn voor allebei.


Sanna

Niet huilen om Joep, Charlotta :-*. Die is zo weer gewend hier. En over een maandje gaan ze logeren in Almere, als ik op vakantie ga. Na die tijd gaan we het rustig aankijken hoe het gaat.

Heel veel sterkte met het afscheid zaterdag. Het zal wel even vreemd en naar zijn als ze er niet meer is wanneer jullie thuiskomen. Maar ik hoop dat Sjors een beetje zal opbloeien en misschien mettertijd tóch z'n kooi uit gaat komen. Dan heeft Joepie in ieder geval iets positiefs achtergelaten bij jullie ;).

Ik had jullie en Sjors m'n kroelkippie graag gegund, en ik vind het jammer voor jullie dat jullie afscheid van haar moeten nemen. Maar ja, zo is het ook niks. Je hebt in ieder geval in die tussentijd geweldig goed voor haar gezorgd en daar wil ik je toch voor bedanken :-*.

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi sanna,

het is toch super hoe jullie dit samen oplossen.
het is jammer dat het niet ging, maar het is gewoon niet anders.
ik ben wel erg benieuwd hoe joep zaterdag gaat reageren als hij jou en de valkjes weer ziet.
voor jou is dit ook weer even een goede afleiding ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Ja, ik hoop dat Joepie en Pino een beetje vriendinnetjes gaan worden, want ik vind Pino een klein beetje eenzaam op het moment. Mika & Sherry zitten steeds nestplaatsjes te zoeken ::), dus Pino zit nu heel veel aandacht bij mij te vragen.

Groetjes, Sanna

Charlotta

Omdat zaterdag achteraf wegens werk geen optie was, hebben mijn dochter en ik gisteravond Joep al naar Sanna gebracht.
Het leek er echt zo op dat ze alles herkende!
Ik ben ontzettend benieuwd hoe het vannacht is gegaan?!

Sanna

Ja, vannacht sliep ik zelf ook hoor ;D. Maar vanmorgen was alles prima in orde, er zaten 4 vogels voor de deur te dansen om eruit te mogen.

Inmiddels heb ik alweer heerlijk met Joepie kunnen knuffelen. Gisteravond nog niet, toen wilde ze niks van me weten. Nog van slag van de reis denk ik. Maar vanmorgen was weer als vanouds. Alleen is ze wel meteen weer vreselijk broeds en met haar Mika & Sherry :-\. Ze heeft al kippie gezeten en Mika stond boven op haar rug, in de rondte te kijken ;D. Nu kan ik Mika & Sherry voortdurend samen achter m'n bureau wegvissen waar ze aan het herinrichten geslagen zijn.... zucht ::).

Joepie moet helaas op dieet en wel heel gauw. Madam weegt 146 gram!! :o Gisteravond toen jullie weg waren Charlotta, schrok ik toch een beetje van hoe haar staartje op en neer wipt wanneer ze gewoon in rust ademhaalt. 't Zat me toch niet lekker, dus vanmorgen ben ik langs de vogelarts geweest. Ze heeft een röntgenfoto gemaakt om haar longen te kunnen bekijken en uit te sluiten dat ze geen windei ofzo nog in zich had. Gelukkig niet, maar ze heeft dus wel een vergrootte lever. Ze is echt veel te dik :-X. Dus nu moet ze verplicht op pellets en lekker vliegen, en dan hoop ik dat ze voor m'n vakantie een beetje afgevallen is en weer wat lekkerder ademhaalt. Tja, en verder natuurlijk zo veel mogelijk broedneigingen onderdrukken. Dus het looprooster gaat weer in de kooi. Prikpil is niks helaas; dat werkt zo kort, dat is gewoon veel te zielig. Enige andere optie is een implantaat dat maar 3 maanden werkt. Ga ik haar ook niet aandoen. Verder zei ze dat koppelen aan een mannetje eigenlijk ook maar beter van niet is, dan wordt het waarschijnlijk alleen maar erger. Dus ik vrees dat ik voortaan iedere week een looprooster sta schoon te boenen :-X. The things you do for love..... want de enige andere optie die overblijft is bij iemand alleen wonen......

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi sanna,

fijn dat het goed gaat. jeetje dat is wel zwaar inderdaad. ff geen vette dingetjes meer.
ik hoop dat ze snel van haar broedse gedoe af zal zijn. wel goed dat je even een check hebt gedaan bij de da ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010