17 juni 2025, 19:30:31

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

Jaaaa, Ozzy is ook een dotje :-*. Hij is nou net zo lief als z'n pappie was voordat die ging puberen.

Beautje herkende mij nog wel hè? Als hij me door de tralies had kunnen trekken, had ie me opgevreten!! ;D ;D ;D

lynette

Hahah  ;D ja erg he  ;D en dat snaveltje maar open houden  :o

Groetjes Lynette en de kleine uk die net goed volgepropt is door zijn ouders.

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline

Hey, wat gaaf .... gefeliciteerd, het is een scheetje hoor.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Dit is echt niet voor te stellen!! Ik weet niet welke kolder de meiden in hun koppie's hebben, maar het lijkt wel voorjaar hier...

Joep zit al de hele dag haar staart tegen een touw of haar kont tegen een muur aan te douwen. En maar kirren, en maar kippetje zitten. Vanmiddag had ze zich op de bodem van de kooi geïnstalleerd en iedere domme vogel die zich ook maar een centimeter te dicht bij haar in de buurt waagde kreeg een furie from hell achter zich aan! Gelukkig hangen de voerbakjes vrij hoog in de kooi ::).

Pino wil de hele dag alleen maar gekroeld worden en vanmiddag begon ze opeens spontaan kippetje te zitten bovenop mijn bureau. Ze zat me echt zo aan te kijken alsof ze wilde zeggen: "Ik kan het ook niet helpen, ik weet ook niet wat er met me gebeurt...".

Belle moet ook al de hele dag door gekroeld worden. Normaal mag ik eens bij de gratie kroelen (terwijl ze voor m'n vader altijd direct in de houding springt!) en als ik het niet goed doe kan ik nog een knauw krijgen ook. En verder ziet ze mij als "nestblok", want ieder ander die te dicht in de buurt komt wanneer ze op mijn been zit krijgt met furie nr. 2 te maken.

En terwijl ik dit neerschrijf kirt Joepie de sterren van de hemel, mét haar staart tegen een touw :P.

Sjonge, dat gaat nog wat worden wanneer het knulletje arriveert. Ik hoop dat de dames een beetje kunnen begrijpen dat hij voorlopig nog niet weet wat ze van hem willen... ;D ;D ;D

O ja, het ventje gaat Mika heten.

Groetjes, Sanna

Sanna

Citaat van: Caroline op 11 december 2008, 16:58:36
Hey, wat gaaf .... gefeliciteerd, het is een scheetje hoor.  :D

Thanx ;D ;D ;D

Sanna

12 december 2008, 21:17:16 #1040 Last Edit: 29 januari 2009, 19:56:36 by Sanna
Nou nou, wat is Joep toch een portret. Ik vertelde toch dat ze zo vreselijk broeds is? Vandaag werd ik echt knettergek van haar. Overal op en in zitten en maar dingen doen die niet mogen. En van Pino ook trouwens. Die was me toch zenuwachtig aan het doen, helemaal van slag ook. Dus op een gegeven moment alledrie de ladies in de kooi (ik moest toch weg ook ;D). En ja hoor, Joepie weer achter Pino aan en Pino maar mekkeren en heen en weer dribbelen. Joepie was inmiddels de bodembedekking weer aan het verbouwen (had ik al 3 keer weer dichtgegooid ::)). Dus ik denk, effe een filmpje van dat maffe beest maken:

klik -->           

Affijn, ik ga even naar boven om me om te kleden. 5 Minuten later weer beneden. Hè?? Wat zie ik nou?? :o

Sja.... nú werd me ineens een heleboel duidelijk!! Waarom Joep zo stierlijk vervelend was en waarom Pino zo peu nerveus was. Pino voelde het natuurlijk aan. Die zat meteen op het ei te azen ;D. Niet dat ze daar wat mee opschiet, want zodra ze 1mm te dicht bij Joep in de buurt komt, gaat ze als een ware furie achter haar aan ::). Nou hoop ik niet dat Pino óók een ei gaat leggen, want dan hebben we echt oorlog in de tent vrees ik :-X. Belle blijft er overigens heel koel onder, die heeft niks met vogels ;D.

Maar Joepie zit al meteen zo trouw op het eitje te broeden! Dus ik heb maar wat te eten en te drinken bij haar neergezet. Ik was bang dat ze mijn handen dezelfde behandeling zou geven als ze Pino geeft, maar dat is een heel ander verhaal. Het is zo'n lief beestje, kwam meteen een slokje drinken. Helemaal geen probleem dat ik zo dicht bij haar kwam. Mooi, dat wordt ideaal straks bij toekomstige nestcontroles! :D

Groetjes, Sanna

lynette

haha Ja hoor een ei gekke joep ze is er vroeg bij. Hopen dat het bij eentje blijft en ze arme pino een beetje met rust laat  ;) Ik zie dat je ook een nieuwe handtekening heb Prachtig  ;D met de mooie kleine kuifloze grote stoere Mika  ;D

Hij krijgt het dalijk nog zwaar met de broedze kippen whaha hun maar kirren en hij maar vragend kijken wat moeten jullie nou van me :P

Groetjes Lynette en een kroeltje van Mika (hij begint het echt lekker te vinden)  ;D

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Anja

Een boel duidelijkheid hier. Wel hele lieve foto's.

En een supergave handtekening.

Liefs Anja

Sanna

Thanks ;D. Ja, "girl-power" kan nou natuulijk niet meer hè? ;)

Ik jaag Joepie maar een paar keer per dag de kooi uit. Kan ze even lekker bij-eten. Alhoewel ze wel gegeten had van het lekkers dat ik bij haar had neergezet, zag ik. En ze is nou zo super-lief en -knuffelig :-*. Ik dacht altijd dat mega-tamme valkjes in mega-duivelinnen veranderden als ze broeds waren, maar Joep doet daar niet aan mee. Ze is juist ontzettend aanhalig. Ook als ik haar van de bodem afpluk. Ze 'valt' me dan wel 'aan' met vleugels wijd en open bekkie, maar ze bijt absoluut niet. Pure bluf dus ;D. Pino neemt ze wel echt te grazen ::). Tenminste... Pino gilt als een mager speenvarken, dus ik neem aan dat ze wel iets voelt ;D.

@ Lynette: Oooooeeehh.... geweldig! Vooral doorgaan, vooral doorgaan ;D.

Groetjes, Sanna

Karin

Lief hè, hoe ze zo'n eitje onder zich schuiven  :-* :-* :-* Kun je toch gewoon úúúren naar kijken  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Citaat van: Karin op 14 december 2008, 14:34:50
Lief hè, hoe ze zo'n eitje onder zich schuiven  :-* :-* :-* Kun je toch gewoon úúúren naar kijken  ;)

Jaaaaaa . Beetje jammer dat het nog niet bevrucht is, maar daar is ze ook eigenlijk nog veel te jong voor.

Ik kom net thuis..... ei nr. 2 . Joep zorgt verder prima voor zichzelf. Ze eet als een bootwerker. Ik heb maar wat extra dingen bij haar neergezet, zoals eivoer, pellets en grit. Als ik haar uit de kooi haal is het ook prima. De andere dames hebben die tijd al benut om eens uitgebreid op een eitje te gaan zitten . Maar voorlopig blijft de bodem van de kooi het domein van Joepie. Ik hoop wel dat ze gauw uitgelegd raakt...

Groetjes, Sanna

Sanna

Kimm

hoi sanna,

haha er schieten eitjes bij jou! nou leuk hoor.
en de naam mika vind ik prachtig :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Hi Sanna,

Wat een schattig filmpje. Hoe ze ook zo driftig dat ene beuksnipper weggooit  ;D

Drie eitjes al ??? Dat gaat hard!

Dus de andere dames nemen af en toe de taak over? Wel ontzettend schattig  :-*

Wanneer verwacht je Mika. Dat is een mannetje dan toch? Of ook een popje? Hij ziet er wel schattig uit in je handtekening. Misschien moet ik even bij Lynette gaan kijken  :)

Groetjes,
Monky

Sanna

17 december 2008, 11:26:39 #1049 Last Edit: 17 december 2008, 11:28:29 by Sanna
Hoi Kim,

Dank je wel ;). Ik heb er wel even over na moeten denken, want ik wilde geen naam die te veel op een van de anderen leek. En bovendien, is wel leuk als hij het later ook zelf kan zeggen ;D.

Hoi Monique,

Ja schattig hè dat graven? En die gekke kip, had ik houtvezel neergelegd zodat ze niet zo met der kont op dat koude metaal hoefde te zitten, keurig eitjes erop gelegd. Wat doet madam? Gaat áchter de houtvezel een níeuwe kuil graven..... Nou, shoot yourself zou ik dan maar zeggen ;D.

Nou, echt aflossen doen de dames niet hoor. Pino gaat er af en toe opzitten en dan is ze er ook zo weer af. Dan zie je haar echt denken: wat doe ik hier eigenlijk? :D. En Belle is helemaal een gekke kip. Het is maar goed dat die geen vent wil, want ze snapt er helemaal niks van. Als ze eenmaal met veel moeite de eieren onder zich heeft gaat ze voorover op haar borstje liggen en begint dan heel hard met haar poten te maaien!! ??? Dus die pluk ik maar elke keer van de bodem ;D.

Overigens heeft Joep dat 3e ei vannacht of vanmorgen gelegd. In ieder geval niet zo heel lang geleden, want ze ziet er nog een beetje moe uit. Ik heb net allemaal lekkers om haar heengezet en bovenop het eivoer had ik 4 pijnboompitten gelegd. Nou, daar kwam ze meteen haar eieren voor af en die zijn dus inmiddels al op ;D ;D. Maar ik schop haar straks wel van de eieren af en dan kan ze even vliegen en eten. Dan kan ik even de kooi schoonmaken. Als ze nou nog meer eieren gaat leggen haal ik die weg denk ik, 3 is mooi zo. Ik hoop dat ze gauw gaat kappen met dat broeden, maar ik vrees dat ze keurig de 3 weken vol gaat maken. Ik houd haar in ieder geval in de gaten, als ze lichter gaat aanvoelen gaan we andere maatregelen nemen.

Mika komt wanneer hij zelfstandig is. Ik weet nog niet wanneer, want voorlopig wordt hij nog lekker volgepropt door z'n ouders. Ja, Mika is een ventje, tenzij de natuur een heel smerig truukje met me uithaalt.... ::). En dan hoop ik dat hij met Joepie een koppeltje gaat vormen.

Groetjes, Sanna