5 mei 2024, 09:43:48

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

4 maart 2008, 17:46:24 #825 Last Edit: 29 januari 2009, 19:02:39 by Sanna
Nou zeg, hier is een klein wondertje geschied hoor.... Ik heb m'n oude Beautje weer terug :o :D. Het is echt niet te geloven wat een verandering dat beestje ondergaan heeft. Hij komt weer lief op m'n vinger de kooi uit, hij komt me zoenen, wil door me geknuffeld en gekroeld worden en is totaal niet agressief meer. Ik sta officieel perplex.. ;D ;D

Jessie begint langzaamaan te wennen hier. Ik heb haar nog niet zo heel lang achter elkaar eruit gelaten, omdat ze na een tijdje steeds een beetje zenuwachtig wordt en dan heel hard gaat vliegen. Het vliegen gaat overigens boven verwachting goed! Ik was bang dat ze misschien toch tegen ramen zou vliegen (kan moeilijk het hele raam dichtplakken), maar ze weet precies tot hoever ze kan gaan en draait keurig vóór het raam om. Geen één keer tegenaan gevlogen.

Beau en Jessie kunnen goed met elkaar overweg. Dat heet: Jessie zet Beau direct op z'n plaats wanneer hij lelijk tegen haar doet en ze duldt hem naast zich. Dus steeds als ik beneden kom of thuiskom vindt ik Beau en Jessie gezellig naast elkaar. Beau is weer een vrolijk en lief vogeltje en hij lijkt helemaal happy. Dus ikke ook happy :D.

Als het zo goed blijft gaan komt er wel een blok binnenkort. Ik hoop eigenlijk dat ze iets van genegenheid ofzo gaan tonen, kroelen of in ieder geval elkaars aandacht zoeken, maar misschien komt dat nog.

Eruit - spannend.....







Pino zwaaien ;D.









Ik wil ook aandacht!



Ja, zooooooo...





Lekker in de zon.





Groetjes, Sanna

Anke

Hoi Sanna,
Wat een mooie valkjes heb je!!
Fijn dat Beau zo goed reageert op zijn nieuwe vriendinnetje :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ivy

 :) :) :)

Heerlijk om te lezen!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

carco

Geweldig zeg dat het zo goed gaat :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Monky

5 maart 2008, 10:52:00 #829 Last Edit: 29 januari 2009, 19:03:04 by Sanna
Hi Sanna,

Wat kan je op die foto's goed zien dat Yara en Jesse zusjes zijn... Vooral op deze:



Wat ontzetten fijn dat het zo goed gaat en dat jij je oude Beautje terug hebt  :D

En je hebt leuke en mooie foto's gemaakt  :D

Groetjes,
Monky

Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

•=Bonnie=•

Wat fijn Sanna dat je je ouder beauty weer terug hebt!

*~Jeanine~*

Hoi Sanna,

Kom hier zomaar binnenvallen :-[
Wauw wat heb je mooie valkjes.
Super mooie en lieve foto's.
Heb er van genoten :D

Sanna

Hoi allemaal!

Nou Bonnie, dat is zeker fijn. Het is niet helemáál zoals vroeger; Beau geeft nu zelf aan wanneer hij zin heeft in knufflen (en wanneer hij géén zin heeft laat hij dat voelen :-X). Maar hij is niet agressief en gefrustreerd meer. Ik wil Jessie nog even een weekje ofzo laten wennen en dan denk ik dat ik het blok eraan ga hangen. Ben zoooo benieuwd... ;D ;D

Wat Pino nou toch weer uithaalt!! Het lijkt wel of in ineens 2 kerels in huis heb :o. Gisteren was ik vrij vroeg al aan het eten bezig, en aangezien iedereen toch in de kooien zat te pitten heb ik ze gewoon achter hun kontjes dichtgedaan. Maar toen Pino mij zo bezig zag in de keuken was ze ineens klaar wakker en wilde er toch wel weer uit komen. Nou, die heeft een partijtje naar me lopen fluiten en zingen, niet te geloven :P. Ik heb het de eerste 10 minuten aan Beau geweten (ik dacht nog: Beau heeft wat nieuwe deuntjes opgepikt), totdat me begon op te vallen dat die gewoon lekker zat te pitten en dat het geluid uit de andere kooi kwam.... Nou, het is dat ik weet dat Pino al diverse nestjes gehad heeft en dat ze met haar 5 jaar nou dan toch wel eens een geel maskertje gehad zou moeten hebben, maar anders had ik haar gewoon voor een kerel versleten....

Gekke beesjes ;D.

Groetjes, Sanna

Sanna

Citaat van: Jeannine op  7 maart 2008, 10:15:10
Hoi Sanna,

Kom hier zomaar binnenvallen :-[
Wauw wat heb je mooie valkjes.
Super mooie en lieve foto's.
Heb er van genoten :D



Dank je wel ;D ;D.

Agnes

Hoi Sanna,

Is je vader al op visite geweest? ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Sanna

Ja gisteren.... z'n oren zitten er nog aan ;) ;D ;D.

Agnes

Dat is fijn voor je vader, .......  en voor jou en Beau :D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

candy

Hallo Sanna,

Het lijkt er dus heel sterk op dat Beau problemen met Belle had. Zeker nu die weg is en met Jessie geen moeilijkheden zijn. Dit wijst er ook op dat hij met Pino geen problemen heeft.

Ik vind heet heel fijn voor je dat je de oude Beau bijna terug hebt. Ook al geeft hij nu grenzen aan moet je dit ook als positief zien, waardoor hij nu geen dingen meer hoeft te doen waar hij geen zin in heeft en dan ook minder agressief gaat reageren.
Ik hoop dat het zo goed door gaat als nu het geval is.

Groetjes Henk

Sanna

Hallo Henk,

Het probleem dat Beau met Belle heeft, is..... dat hij helemaal tot over z'n oren verliefd is op Belle maar zij hem niet ziet staan! ;D ;D. Daarom hoop ik dat ik hem nu met Jessie kan koppelen en dat ze ook een nestje gaan krijgen (zodat de binding sterk is). En dan moet Belle weer terugkomen. Ik heb haar tenslotte opgevangen om haar een goed permanent huisje te geven, dus ik ben zeker niet van plan om afstand van haar te doen. Ze is een mensen-vogeltje en zal ook nooit meer anders worden helaas hebben de eerste 2,5 jaar van haar leven daarvoor gezorgd. Dus dit MOET de oplossing worden, want Belle gaat echt niet meer weg bij mij.

Groetjes, Sanna