4 augustus 2025, 01:39:50

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Sanna
Niet ieder valkje is een huiskamervogeltje.
Een vriendin van mij , was zo een jaar lang bezig om een valkje tam te krijgen.
Het valkje en zij werden er allebei , erg nerveus van.
Tot ze op een gegeven moment, 14 dagen lang vrij weinig tijd voor het valkje had.
Toen kon je merken dat het valkje blij was dat ze niet meer zoveel met hem bezig was.
Hij is nu erg gelukkig bij een andere vriendin van me, in de buitenvoliere.
Toch ben ik het met Ivana eens, dat je na een paar dagen er nog niets van kunt zeggen.
Begin anders eens van voren af aan , met het stappenplan.
Ik wens je veel succes !
Groetjes Riny

Sanna

Hoi Riny,

Natuurlijk geef ik Max en Milou een eerlijke kans. We hebben nu een kleine verbetering bij Milou gezien. Je kunt nu in ieder geval voor de kooi staan zonder dat ze zich een slag in de rondte klimt. En ze komt nu op onze vinger zitten, maar dan alleen als je haar van links nadert en alleen omdat ze niet verder omhoog kan klimmen ;D. Als je dan je vinger stil houdt blijft ze wel een tijdje zitten en als je trosgierst in je handen hebt gaat ze daar van eten en zit ze ontspannen op je vinger. Maar we kunnen haar nog niet door de kooi heen bewegen op de vinger, dan springt ze er gauw weer vanaf met de kuif recht omhoog.

Max is een ander verhaal. Zolang hij in de grote kooi zit krijg ik niks met hem voor elkaar. Wel komt hij op me zitten als ze los zijn, maar ik moet niet eng gaan doen met m'n handen. Dus wanneer het toch gaat lukken met Milou, gaat Max ook op strafkamp. Ik hoop zo dat het van allebei gewoon een fase is. Want ik mis knuffelvogeltjes zo. Peppie, Kai, Jamey en Nina waren zo aanhankelijk en die wilden allemaal zo graag geknuffeld worden, en nu heb ik er geen een meer die zo doet. Belle kan ik heel af en toe kroelen, maar dat komt maar zelden voor... ik mis het echt.

Duim allemaal voor me!

Liefs, Sanna

Riny

Hoy Sanna
Daar twijfel ik ook geen moment aan, dat ze een eerlijke kans krijgen.
Natuurlijk mis je het , dat je niet meer kunt kroelen.
Ik duim in ieder geval voor jou.

Groetjes Riny[/size]

Sanna

Oeh, wel voorzichtig met je duimpjes hè Riny? Ze zien al helemaal groen... ;D ;D ;D

Riny

Groen is de kleur van de hoop Sanna !
Groetjes Riny

Sanna

Helaas, helaas....

Zelfs ondanks al Riny's geduim (ik dacht trouwens dat groen de kleur van jaloezie was?? ;D) is het toch niet gelukt om Max & Milou wat milder te maken. Het gaat eigenlijk alleen maar steeds slechter. Ik wil ze niet langer meer in hun vrijheid beperken, want ze vliegen zo ontzettend graag en ze willen gewoon vrij zijn. Daarom heb ik beloten de kogel door de kerk te jagen:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,22946.msg346372.html#msg346372

Ik hoop echt dat ze ergens goed terecht gaan komen, want dat verdienen ze heus. Ze hebben allebei zo'n lief bekkie en diep van binnen zijn het vreselijk lieve vogeltjes. Het zijn alleen helaas geen binnenvogeltjes :'(.

Liefs, Sanna

Caroline

Heel veel sterkte!!  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Sanna
Ook ik hoop voor jou dat je snel een liefdevol huisje voor je tweetal vindt, in een buitenvoliere.
Veel succes !
Groetjes Riny

*Yvon

Hoi hoi

OOhw Sanna,wat is dat balen joh.  :-\
Je hebt je best gedaan......
Hopelijk vind je een goed adresje voor ze.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Sanna

Ik hoop dat je gauw een goed thuis vindt voor Max en Milou.

Liefs

Mara

Agnes

Hoi Sanna,

Je hebt een moeilijke en moedige beslissing moeten nemen.
Hopelijk vinden je lieverds een fijn thuis.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rianne

Hoi Sanna,

ik denk dat je voor je valkjes een goede beslissing neemt. In een buitenvoliere kunnen ze lekker valk zijn. Ik hoop dat je een goed huis voor ze vind. :)

Sanna

Dank jullie wel allemaal, ik denk dat ze daar inderdaad het beste thuis zijn. Milou is nu weer thuis omdat de woningbouw bij mijn ouders vandaag moesten boren, het ventilatiesysteem wordt vernieuwd. Dus Lou is weer thuis. Maar het is echt helemaal niks. Ze schrikt overal van en ze neemt meteen weer Max mee. Ik hoop echt dat ik zo gauw mogelijk een plekje voor ze vind. Dus als iemand nog iemand weet die nog een mooi koppeltje wil hebben?? Ze geven de volgende jongen:

Nageslacht:

Jonge man    

25.0 % Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon}
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}
25.0 % Bont split voor Witmasker {X2:Cinnamon}
25.0 % Wildkleur split voor Bont {X2:Cinnamon}

Jonge pop    

25.0 % Witmasker Bont
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont
25.0 % Bont split voor Witmasker
25.0 % Wildkleur split voor Bont

OF:

Nageslacht:

Jonge man    

12.5 % Witmasker Bont Cinnamon split voor {X1:Gepareld}
12.5 % Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon}
12.5 % Cinnamon split voor Witmasker Bont {X1:Gepareld}
12.5 % Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}
12.5 % Bont Cinnamon split voor Witmasker {X1:Gepareld}
12.5 % Bont split voor Witmasker {X2:Cinnamon}
12.5 % Cinnamon split voor Bont {X1:Gepareld}
12.5 % Wildkleur split voor Bont {X2:Cinnamon}

Jonge pop    

12.5 % Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
12.5 % Witmasker Bont
12.5 % Cinnamon Gepareld split voor Witmasker Bont
12.5 % Wildkleur split voor Witmasker Bont
12.5 % Bont Cinnamon Gepareld split voor Witmasker
12.5 % Bont split voor Witmasker
12.5 % Cinnamon Gepareld split voor Bont
12.5 % Wildkleur split voor Bont

Max is nl. ook nog eens kanssplit cinnamon gepareld.

Liefs, Sanna

Ivy

Hoi Sanna.
Je hebt het geprobeerd, jammer dat het niet lukte maar inderdaad is niet elke vogel een huiskamer vogel en niet elke vogel een voliere vogel...
Ik hoop dat je een goed huisje voor ze vind, een geweldige voliere waar ze lekker gek kunnen doen.
Veel sterkte ermee,
liefs, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Sanna

24 februari 2007, 19:44:13 #269 Last Edit: 26 februari 2007, 11:35:53 by Gerda
Ik ben heel blij en heel verdrietig :'(.

Max & Milou gaan verhuizen....

Nou weet ik het wel, ze kunnen niet hier blijven want dat is voor hun stress en voor mij stress..... maar nu het ineens zo dichtbij is wordt ik er toch weer heel verdrietig om.

Ik heb gereageerd op een advertentie op marktplaats, bij mij in de buurt, Amersfoort. Ik kreeg hier in ieder geval een goed gevoel bij: klik hier. Ik heb die meneer net gebeld. Hij is afgekeurd voor zijn rug en hij is nu hiermee als hobby begonnen. Hij heeft een buitenvlucht van 4 x 4 meter :o, dus ik geloof niet dat Max & Milou mogen klagen ;D. Als hij een bouwvergunning krijgt bouwt hij er nog 2 meter bij aan. Ook heeft hij een verwarmd binnenhok. M&M komen voorlopig binnen te zitten totdat het warm genoeg is voor ze om 's nachts naar buiten te gaan.

Ik weet dat dit de beste oplossing voor ons allemaal is, maar ik ga nog even wel een paar dozijn foto's van ze maken. Maandag middag komt hij ze al halen... :'(. M'n ouders komen ook nog even afscheid van ze nemen, ze komen morgenavond eten ;D.

Dus...
Liefs, Sanna