16 juni 2024, 09:59:30

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

Joep lenen??  ;D ;D

Charlotta

Kan er dan nog wel een jonkie bij..........enne............wat nou als het niet klikt????? *er stiekem over nadenkt*

Sanna

Ik had in zo'n voliere vroeger 5 valkjes zitten...... ;)

Sja, als het je echt wat lijkt... kan misschien oplossing voor ons allebei zijn. Stel dat ze waanzinnig verliefd op elkaar worden... Heb je al vast en kroelert en wie weet wat Sjors nog allemaal na gaat doen. Terug kan altijd weer.

Denk er maar over na.

Enneh..... waar blijven die foto's nou??!! ;D

Charlotta

Sanna, als jij echt serieus overweegt om het hier te proberen met Joepie.....wil ik daar zeker over nadenken.
Ze was nu broeds natuurlijk, maar meestal is ze dus tam?
Stel dat het klikt....dat zou wel heeeeel leuk zijn!
Maar ik bedoelde met "kan er dan een jonkie bij" of dat dan nog geaccepteerd wordt. Omdat ik al met een kweker in gesprek ben en haar niet wil duperen, zeg maar.

Sanna

Ja, Joepie is een oude vrijkous hoor. Als ik ze 's morgens (in het donker nog) uit de kooi haal voor ik naar m'n werk ga moet ik Joepie (die komt als eerste) eerst uitgebreid kroelen. Ze drukt haar koppie echt tegen m'n gezicht aan, broeds of niet. Ze was alleen gisteren wat terughoudender omdat ze jullie nog niet kent. Bij mij zijn ze niet aan heel veel andere mensen gewend, ik ben meestal maar alleen thuis of m'n ouders zijn er. Als Joepie je eenmaal kent komt ze errug graag aandacht vragen. En ik ontmoedig een nestje momenteel gewoon zo veel mogelijk. Zou ze echt een nest gaan maken dan wordt ze tijdelijk minder tam. Maar dan nog: zodra ze van het nest af is om zich even te ontlasten komt ze weer bij je knuffelen. Ze verandert niet volledig in een duivelin wanneer ze broeds is :P.

Dit is Joepie onder normale omstandigheden ;D:





Het is natuurlijk wel zo dat àls het klikt met Sjors, ze hoogstwaarschijnlijk een koppeltje gaan vormen. Dan krijg je wat je zag bij Mika en Sherry. Dat is ook een beetje de onderliggende reden waarom Joepie hier eventueel uit huis zou gaan; ze komt hier gewoon een partner tekort. Dus in dat geval zou de nieuwe er een beetje buiten kunnen vallen. Niet dat ze hem van de stok zullen trappen ofzo ;D. Maar goed, de nieuwe baby kun jij dan voor jezelf weer heel erg leuk super tam maken....

Hehehe, ik maak de keuze niet ècht makkelijker he? ::) :P

Charlotta

Haha, nee, dat doe je zeker niet!
Ik heb Rick erover gesmst (is weer onderweg natuurlijk) maar hij durft het niet goed aan na alles wat we met Coco hebben meegemaakt, zoals we je gisteren vertelden. En Rick is bang dat het jonkie er dan buiten valt.
Maar ik ga hem in elk geval komend weekend je post laten lezen en deze schattige foto's van Joepie laten zien. Wat mij betreft komt ze maar hierin kan ik niet alleen beslissen.
Als ik Sjors zo zie in zijn grote kooi, dan wil ik zó graag een leuk maatje voor hem! En ja, natuurlijk weten we niet of het zou klikken maar ik heb zo'n visioen........ ;D

Dafrinja

Hoi Sanna!

Prachtige foto's op de vorige bladzij! Bij jou hebben ze echt een paleisje, ook als ze uit de kooi zijn. Leuk al die takken enzo.
Over de kooi gesproken, zit bij jou het hendeltje van de bovenkant, aan de linkerkant of op de rechterkant van de kooi? Want ik kan de bovenkant niet ver genoeg open krijgen om die stok erin te doen. Dus mijn idee was dat die twee delen verkeerd om zitten.
Kan dat?

Groetjes!!
Dafrinja

Sanna

Hoi Dafrinja,

Dank je wel ;D ;D.

Ik weet even niet wat je bedoelt met "hendeltje", maar ik weet wel dat het open doen van de bovenkant niet het best uitgewerkt punt van deze kooi is ::). Wat ik gedaan heb is om te beginnen een kortere stok nemen/maken en bovendien heb ik die niet in de laatste tralies gestoken, maar een stuk of wat eronder. Dan zat het beter. Maar eigenlijk zet ik de bovenkant nooit meer open. Ik heb een voer- en waterbakje op de bovenkant staan waar ze veel gebruik van maken.

Zoals uit de voorgaande berichtjes eigenlijk al wel begrepen kon worden, gaat Joepie aanstaande zaterdag uit logeren... Of het tijdelijk of permanent "logeren" wordt zal afhangen van het feit of het gaat klikken tussen Joepie & Sjors. Charlotta heeft het idee dat Sjors wel heel graag een vogelvriendje zou willen hebben, en het moge duidelijk zijn dat Joepie daar ook niet vies van is ;D. Maar goed, het blijven eigen persoonlijkheidjes hè, dus we gaan eerst maar even afwachten of het klikt. Zo ja, dan gaan Joep & Sjors heel gelukkig samen worden.

Het voelt voor mij heel dubbel. Ik zou het fantastisch vinden als Joepie een maatje zou vinden op de manier zoals Mika & Sherry aan elkaar verknocht zijn. En hier in huis kan dat nou eenmaal niet gebeuren, want ik vind nog meer vogels veel te vol en stoffig worden; eigenlijk is vijf al meer dan ik wilde. Ik moet nu al iedere dag zuigen om het een beetje toonbaar te houden (stel voor: wanneer ze allemaal in de rui zijn!!) en met z'n vijfen kunnen ze de kooi aardig onderschijten! >:(. Dus dan is dit dé oplossing natuurlijk. Maar het voelt alsof ik m'n kindje in de steek laat en haar zomaar "wegdoe"......

*zucht*

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi sanna,

goh joep uit logeren. ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. het zal toch wel erg leuk zijn als er een klik komt tussen joep en sjors.
je gevoel erbij snap ik wel hoor  ;) maar hij komt dan ook bij iemand die je wel kent.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Agnes

Hee Sanna,

Er is hier geen sprake van "zomaar wegdoen" hoor!

Hetzou toch hardstikke mooi zijn als het allemaal gaat lopen zoals je graag wilt?

Jij blij, en wat heel belangrijk is: Joepie (en Sjors)blij! :-*

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Charlotta

Ik hoop met heel mijn hart dat het klikt tussen die 2.
Joepie is hier heel welkom en we gaan heel goed voor haar zorgen, als Sjors verliefd wordt, mag ze haar hele leven blijven.
Ik begrijp wel heel goed dat dit heel moeilijk is voor Sanna, hoor.
En als het niet gaat hier, gaat Joepie weer terug naar haar.
Sjors heeft nog nooit een vogelmaatje gehad, ik heb werkelijk geen idee hoe hij gaat reageren, maar Joepie is natuurlijk wel een enorm lekker ding................... ;D

Sanna

Hahaha, Joepie is super-hot ;D ;D.

Aan gebrek aan enthousiasme van het bazinnetje zal het zeker niet liggen, nou maar hopen dat de beesjes minstens net zo enthousiast zijn ;).

Zie jullie zaterdag!

Groetjes, Sanna

Charlotta

Citaat van: Charlotta op 15 januari 2010, 14:04:33
Ooo Joepie, wat een koppie!!
Op mijn caviaforum hebben we het dan over "caaf nappen" als je naar iemand toe gaat en je beweert er stiekem een mee te nemen.
Ik kom Joepie "valk nappen", hoor, pas maar op jij!!


Gut, ik zie opeens dat ik dus gelijk al op Joepie viel vanaf de foto!

Ik heb met tussenpozen de laatste dagen je hele dagboekje (90 pagina's) doorgelezen en wat heb je een boel meegemaakt met je dieren, zeg!
Heerlijk om te lezen hoe Joep erbij kwam en die foto's van haar toen ze nog klein was!

Het gaat hier prima met haar, hoor.
Ook hier mag ze er voor ik naar mijn werk ga niet uit, omdat ik daar simpelweg niet genoeg tijd voor heb, maar op mijn vrije dagen, en 's avonds is ze altijd los. Ze zit heerlijk op een knie of leuning van de bank mee te kijken of ze zit op mijn laptop. Of op een hoofd........
Overdag probeert ze hier en daar wel wat te slopen......maar de planten zijn nog heel en mijn haar ook nog.

Sjors is de ene dag knorriger dan de andere dag, net als ik denk dat het echt gaat wennen, zit hij weer tegen haar te kraken als ze dichterbij komt. Echt aanvallen doet hij niet, hij haalt wel uit met zijn snavel maar hij raakt haar niet. Joepie gaat trouwens gewoon doodleuk naast hem op een stok zitten en dan gaat Sjors best wel tekeer.
Ze lijkt zich er niet veel van aan te trekken, maar ik hoop echt dat het nog bijtrekt en dat ze toch nog een soort maatjes worden!

Sanna

Fijn hoor, dat jullie zo gek zijn met Joep. Doet me echt goed ;).

Nou ja zeg! Ik zit hier met verbazing te luisteren. Mika is in een hoekje op de kast gekropen en zit daar vol overgave het bouwvakkersfluitje te fluiten. Ik kijk nog eens goed en zie....... dat het Sherry is!!! :o

Sanna

Aangezien het hóógstonwaarschijnlijk is dat Joepie nog terug komt verhuizen plaats ik hier een soort van afscheid aan haar. Dit is een van de laatste foto's die ik van Joepie thuis heb genomen.



Veel plezier lieve meid! Je krijgt Sjors heus nog wel eens een keer uit z'n schulp ;).

Groetjes, Sanna