17 juni 2024, 01:56:46

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Anja

Vooral goed oefenen Sanna des te meer kunnen wij genieten ;D ;D ;D ;D

Agnes

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Sanna

Zo, das weer een tijd geleden dat ik geschreven heb! Er is hier natuurlijk ook niet zo heel erg veel te melden. Foto's zal ik straks plaatsen.

Het enige wat me eigenlijk erg bezighoudt is Joepie. Ze is helaas weer vreselijk broeds geworden. Ik weet niet wat dat toch steeds is met dat beestje. Ik heb het looprooster al weer in de kooi moeten doen omdat ze steeds probeerde een nestje op de bodem te maken. Maar dat mag ze van mij echt niet meer, want dan zit ze de hele dag met haar neus in het stof en dan krijgt ze het weer zo benauwd. Bovendien maakt ze Pino af in de kooi als zij beneden op de bodem zit te broeden. Ik weet ook niet wat dat is hoor, als een van de vogels een probleem of een rotbui heeft is altijd Pino de klos.

Maar goed, gisteravond was het dus feest. Joepie zat 's avonds maar akelig te gillen. Zo'n geluid dat je gewoon hoort dat er iets aan de hand is. En maar heen en weer vliegen. Ze was helemaal van slag. Begreep er niks van. Tot het op een gegeven moment tot me doordrong dat ze ook steeds in hoekjes zat te kruipen. Het zou toch niet....?? Jawel hoor, Joepie gepakt en ze had een hele dikke kont. Ze wilde niet op m'n schoot blijven zitten om het ei daar rustig uit te poepen, dus ik heb iedereen maar in de kooi gestopt en een ovenschaal ;D, gevuld met houtvezel, op het looprooster gezet. Inmiddels werd Pino weer aan haar staart naar beneden gesleurd ::). Maar goed, nog geen 10 minuten later hadden we een ei. Gelukkig is ze meteen weer bovenin de kooi gaan zitten en kon ik het er zo uithalen.

Maar ik kom net thuis en ja hoor, Joepie zit weer met haar kont tegen een touw te kirren. Ik vind het zo rot, ze heeft zulke sterke broedse gevoelens/instincten maar geen mannetje om een nestje mee te beginnen. Mika is alleen maar geïnteresseerd in Sherry. En Joepie mag ook niet meer alleen in een nestblok van mij. Ze werd gewoon eng mager de vorige keer, ze broedt veel te trouw. Ik begin me toch serieus af te vragen of het niet beter/vriendelijker voor Joepie is als ik een ander huisje voor haar zou zoeken. Ergens waar ze een mannetje heeft waarmee ze een nestje kan beginnen. Ik bedoel, nóg een vogel hier in huis is absoluut geen optie.

Pfff, ik weet het ook niet meer. Ze is zo ontzettend lief, 's morgens komt ze altijd als eerste de kooi uit en dan móet ik haar uitgebreid knuffelen en kroelen. Maar als ik haar dan zo broeds zie heb ik ook weer zo ontzettend veel medelijden met haar...

Foto's plaats ik straks, ik ga zo eerst eten.

Groetjes, Sanna

Sanna

28 januari 2010, 21:21:36 #1323 Last Edit: 31 maart 2010, 10:04:23 by Sanna
Hier komen de foto's:































Maar ik moet nog goed oefenen met de belichting. Op m'n lcd-scherm worden de foto's veel lichter weergegeven dan op m'n pc. Bovendien moet m'n beeldscherm een keer gekalibreerd worden, en dat is een hoop werk (of heel duur als je er een apparaatje voor koopt).

Groetjes, Sanna

Kimm

Hele mooie foto;s sanna  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

hoi hoi Sanne,

Hopelijk zet het niet door met Joepie... vervelend hoor!

Je fotos zijn prachtig!!



Groetjes Manon

Charlotta

Sannaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
We mogen morgen toch wel je valkjes zien...?
Ik ben zo benieuwd!

bobbie

30 januari 2010, 17:06:03 #1327 Last Edit: 31 januari 2010, 10:59:32 by Sanna
Wow, wat een mooie foto's :o van hele mooie valkjes :-* :D

groetjes, Nel :)

Sanna

31 januari 2010, 11:00:27 #1328 Last Edit: 31 januari 2010, 11:07:33 by Sanna
Citaat van: Beaudien op 30 januari 2010, 17:03:48
Sannaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
We mogen morgen toch wel je valkjes zien...?
Ik ben zo benieuwd!


Natuuuuuuuuuuurlijk, daar had ik al op gerekend ;D ;D.

Citaat van: bobbie op 30 januari 2010, 17:06:03
Wow, wat een mooie foto's :o van hele mooie valkjes :-* :D

groetjes, Nel :)


Dank je wel Nel! :-*


Vanmorgen ei nr. 2 van Joepie gevonden :(. Ik was een groot deel van de dag niet thuis gisteren, en toen ik thuis kwam had ik zo'n last van m'n nek en hoofd dat ik meteen m'n bed in gedoken ben. Vanmorgen zag ik het ei liggen, het was tussen het looprooster door gevallen op de corbo-korrels. Het eitje was stuk, dus het zal wel van een bepaalde hoogte gelanceerd zijn. Arme Joep.... ze zou een geweldige moeder zijn....

Kimm

ach wat jammer nou van dat eitje..

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Charlotta

Je hebt geweldig leuke dieren, Sanna!
Uiteraard heeft voornamelijk Pino mijn hart gestolen..........maar de andere 4 zijn ook geweldig.
Dank je voor je gastvrijheid!

Sjors zit inmiddels wat onwennig in zijn voliere......een beetje lullig te kijken, whahaha.

Sanna

Geen dank hoor! Ja, je snapt wel dat ik de vogeltjes even heb nageteld toen jullie weg waren...... ;D ;D Maar Pinootje blijft hier, Joepie is eventueel bespreekbaar ::) ;).

Gosss... arme Sjors. Kun je hem nog wel terugvinden in de voliere?? ;D

Charlotta

Hij is al dapper een beetje heen en weer geklommen.
Ik heb hem verteld over Pino en Joepie en hij ging gelijk macho doen, borst vooruit, je kent dat wel.........
Ouwe versierder, die Sjors!

Sanna

Whaaahaahaa, je had hem mee moeten nemen!! :D

Charlotta

Dat vind hij zelf nu ook!!  ;D