27 april 2024, 14:37:30

wil zijn kooi niet uit

Gestart door ahb, 4 september 2006, 12:15:23

« vorige - volgende »

ahb

Ik zou graag mijn valk een paar uurtjes per dag zijn kooi uit laten om lekker los te vliegen.
Als hij eenmaal los is vliegt hij ergens naar een hoog punt, blijft daar even zitten, vliegt nog 2 rondjes en gaat izjn kooi weer in. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij aan zijn conditie werkt en daarnaast gewoon gezellig uit de kooi is?

Mijn 2e vraag is: Is het normaal dat een valk heel rustig is? Ik hoor hem bijna niet. Hij is goed gezond en speelt in zijn kooi ook veel, eet goed. Alleen is hij heel stil. Hij fluit bijna niet. HIj is nu ongeveer 3 maanden oud en ik heb hem ruim een maand.
Ik ben alleen drukke grasparkieten gewend, dus dit is nieuw voor mij. Hij zit trouwens samen met een grasparkiet in zo'n verrijdbare kamervolliere.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Riny

Hallo AHB
Als ik je berichtje zo lees denk ik dat je valkje toch nog niet op zijn gemak is, buiten de kooi.
De een heeft meer tijd nodig om de kat uit de boom te kijken, als een ander.
Het is natuurlijk ook nog een heel jong valkje.
Probeer hem eens als die buiten de kooi is te lokken met wat trosgierst, misschien is die dan bereidt , zijn hoge plekje te verlaten.
Valkparkieten zijn over het algemeen veel rustiger als grasparkieten.
Het zou ook maar zo kunnen zijn dat het een popje is en daarom weinig tot geen geluid maakt.
Groetjes Riny :D


ahb

Er werd mij verteld dat naar allerhoogste waarschijnlijkheid het een mannetje zou zijn. Het is een lutino en zijn wangvlek is best fel van kleur. Hoe en wanneer weet ik zeker wat het geslacht is?
(ik had ook om een mannetje gevraagd omdat ik wist dat die actiever zijn dan popjes, aangezien hij bij mijn grasparkiet in 1 kooi zit)

Riny

Hallo AHB
Bij een Lutino kun je aan de wangvlek niet zien of het een man of een pop is.
Als hij / zij de leeftijd van 1 jaar heeft bereikt kun je het aan de onderkant van de vleugels zien.
Als daar overal gele spots (vlekjes) op te zien zijn, is het een pop.
Zie je alleen aan de buitenste vleugelveren nog wat geel en de rest is wit, dan is het een man.
Groetjes Riny :D

ahb

bedankt voor de reactie.
Je kunt het op den duur toch ook aan het gedrag gaan merken? Vanaf welke leeftijd kun je aan het gedrag zien wat het geslacht is?

Groetjes

Raymond

Citaat van: ahb op  4 september 2006, 12:39:06

(ik had ook om een mannetje gevraagd omdat ik wist dat die actiever zijn dan popjes, aangezien hij bij mijn grasparkiet in 1 kooi zit)



Meestal wel, maar bij ons is het precies andersom, ons lutino vrouwtje schreeuwt alles bij elkaar en de mannetjes kijken gewoon rustig toe. Alleen zijn die wat drukker met slopen.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje