29 juni 2025, 04:09:56

Los laten?

Gestart door Rebelscum, 25 juli 2003, 17:00:45

« vorige - volgende »

Rebelscum

Hallo iedereen,
ik heb mijn valkje nu al drie weken en hij is eigenlijk nog nooit uit zijn kooi geweest :(. Ik zou hem zeer graag eens los laten  maar hij is nog niet tam. ik weet niet of ik hem terug in de kooi zou krijgen. Wat vinden jullie daarvan,zou ik hem toch eens loslaten of zou ik nog wachten?

Lique

hoi,

Zelf zou ik wachten, todat je het vertrouwen helemaal hebt gewonnen.
Stapt hij al wel op je vinger?

groetjes Lique

Rebelscum

neen, hij eet wel al uit mijn hand maar hij stapt er nog niet op ,soms bijt of blaast hij er zelfs naar toe.

Tara

Hoi,

ik zou gewoon nog even wachten tot hij op je hand komt zitten, als hij nu nog vaak schuw is zou ik het nog niet proberen.

Groetjes, Tara

Mirjam-Moniek

Hoi Rebelscum

Als je hem al drie weken hebt en hij is nog niet zo tam dat hij op je hand stapt, denk ik dat het nog wel lang zal duren voordat hij wel zo tam is. Als hij al die tijd in een kooitje moet zitten, vind ik dat eigenlijk best zielig.
Ik heb mijn vogels al gelijk de eerste dag uit de kooi gedaan. Op mijn hand stappen, werd beloond met lekker vrij kunnen vliegen. Dat hadden ze allemaal snel door en ze stapten al snel graag op mijn hand.
Mijn ouders laten hun niet tamme grasparkiet ook gewoon los vliegen door de kamer. Dat beestje gaat zelf uit de kooi en gaat er ook zelf weer in.
Als je je vogel er 's avonds (laat) uitlaat, heb je veel kans dat hij er zelf weer in gaat als hij wil gaan slapen. Laat hem er dan alleen uit als je ook flink de tijd hebt.  
Schrik niet als hij overal tegenaan vliegt, want dat is normaal als vogels al een poosje niet gevlogen hebben of in een nieuwe omgeving zijn.

Rebelscum

ik vind het ook zielig ,daarom wil ik hem eens loslaten.Maar we hebben nog drie andere problemen :Mijn hond en mijn twee katten ! Ik zal nu eerst proberen om hem op mijn hand enzo te laten stappen ,ik zal dan later wel nog zien.

pardoes

Hallo.

Ik heb je berichtje gelezen en ik heb ook zelf een valkparkiet van bijna 2 jaar. Als  ik jou was zal ik hem wel uit laten zodat hij aan jou kan wennen.maar als je uit wilt laten en hij wilt nog niet dan moet je hem niet dwingen anders kan hij vals worden. maar in iedergeval probeer maar paar keer op een dag uit te laten en veel praten met de valkparkiet.

groetjes m.