22 mei 2025, 23:14:01

Vitakraft Australian Sandy

Gestart door faried, 3 september 2006, 00:46:59

« vorige - volgende »

faried

3 september 2006, 00:46:59 Last Edit: 3 september 2006, 14:04:42 by faried
Hey iedereen,

Ik zag laatst een bodembedekking van Vitacraft het heet Australian Sandy

Ik heb een vraag erover is het een goede bodem bedekking voor valkparkieten ??? ::)

Anja

Hallo,

Ik ken het niet. Wat ik gebruik zijn houtsnippers en dat gaat goed.
Als je zand gebruik kan dat in de ogen of neusgaten terecht komen wat dan weer tot ontstekingen kan leiden.

Groetjes Anja

Mara

Ik zelf gebruik schelpenzand, een dun laagje. In de voliere gebruik ik ook schelpenzand op de tegels die ik daar heb liggen maar meer voor het pikken van de schelpjes die er in zitten. Dat australian sandy ken ik niet...

faried

3 september 2006, 13:54:24 #3 Last Edit: 3 september 2006, 13:56:40 by faried
vitakraft australian sandy komt met een emmertje ,het is net als schelpenzandmaar dan in het rood  met eucalyptus , ruikt er heel sterk naar. verder staat erop dat het voor siervogels is  met een plaatje van een grasparkiet en een valkparkiet.

http://www.vitakraft-fh.de/fr/ms/txtpr25oi.htm

wilde dus weten of iemand al ervaring heeft gehad met het gebruiken van dit product. ???

Ineke

Het lijkt veel duurder dan houtsnippers. Zelf heb ik zand, corbokorrels en houtsnippers gebruikt en t laatste heeft de meeste voordelen (ik gebruik t binnen). Vogels vinden t leuker om doorheen te rennen, ze knabbelen aan t hout, makkelijker schoon te maken, ziet mooier uit, is goedkoper dan corbo korrels en valt i.t.t. zand niet uit de kooi.

Raymond

Ik ken het ook niet. en zoals Ineke zegt, gebruik ik ook houtsnippers. Het is makkelijk schoon te maken, poep komt blijft niet aan de bodem van de kooi zitten. Ze spelen er inderdaad veel mee. Ik zie daar alleen maar voordelen in

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Citaat van: faried op  3 september 2006, 13:54:24
vitakraft australian sandy komt met een emmertje ,het is net als schelpenzandmaar dan in het rood  met eucalyptus , ruikt er heel sterk naar. verder staat erop dat het voor siervogels is  met een plaatje van een grasparkiet en een valkparkiet.

http://www.vitakraft-fh.de/fr/ms/txtpr25oi.htm

wilde dus weten of iemand al ervaring heeft gehad met het gebruiken van dit product. ???

Wat ik ervan begrijp is het vogelzand met een kleur en een luchtje, en dat zou dan de oorspronkelijke leefomgeving helpen nabootsen. Ik denk niet dat er voordelen aan dit zand, boven normaal schelpenzand zitten.

faried

hai rianne,

het heeft idd een luchtje .. naar eacalyptus , en het is rood/bruin van kleur,

ik heb het gebruikt, en tot nu toe gaat alles goed en hebben de vogeltjes geen problemen ermee :) :)

bedankt voor jullie reacties ;)