28 april 2024, 12:19:24

2e Valkie erin?

Gestart door SLC, 2 september 2006, 19:53:46

« vorige - volgende »

SLC

Ik heb een kooi van 80 Hoog, 30 Diep, 60 Breed.
Mijn Kuiffie wordt maandag 9 weken en is al heel tam. Kan goede deuntjes geven. ( Kuiffie )
Kuiffie is heel de dag uit zijn kooi.
Alleen als hij honger heeft gaat hij naar binnen..:D

Dus mijn vraag is kan ik een 2e valkie erin doen?
Wordt de 2e valkie ook gewoon tam.

Eerst wou ik een catharina indoen maar omdat ze hier niet hebben wil ik gewoon van hetzelfde soort nemen. En dat lijkt mij ook het beste valkies onder elkaar...:D

Anja

Hoi hoi,

Ikzelf heb ook een kooi gehad van 30cm diep en dat was toch te klein voor 2 valkjes.
Ze moeten hun vleugels uit kunnen strekken.
Het is wel zo een kooi is nooit groot genoeg en ze moeten wel de ruimte hebben.
Mijn valkjes zitten nu in een papegaaienkooi en dat bevalt ze veel beter heb ik het idee.

Succes ermee.

Groetjes Anja

SLC

Citaat van: elfelfje op  3 september 2006, 13:10:54
Hoi hoi,

Ikzelf heb ook een kooi gehad van 30cm diep en dat was toch te klein voor 2 valkjes.
Ze moeten hun vleugels uit kunnen strekken.
Het is wel zo een kooi is nooit groot genoeg en ze moeten wel de ruimte hebben.
Mijn valkjes zitten nu in een papegaaienkooi en dat bevalt ze veel beter heb ik het idee.

Succes ermee.

Groetjes Anja


Maar hij is heel de dag uit zijn kooi. Dus rekken en strekken kan hij wel. :)

Anja

Mijn valkjes zijn ook de hele dag uit de kooi. Ze zitten in de kooi van 's avonds half 10 tot de volgende ochten 7 uur.
Ik vond (na advies op het forum te hebben gevraagd) dat de kooi toch te klein was.
Daarom heb ik deze vervangen. Het is bij mij niet bij 2 valkjes gebleven. We hebben er nu 3 en over een week of 9 komt nummer 4 erbij.
Het was ook maar een persoonlijke mening. Ik ben blij dat ik mijn kooi wel heb vervangen ondanks dat ze de hele dag uit de kooi zijn.

Groetjes Anja

SLC

Tja... Ik ga niet een nog grote kooi kopen. Past niet in me kamertje... :)

Ineke

80 Hoog, 30 Diep, 60 Breed, lijkt mij ook niet groot genoeg voor nog n vogel, zelfs al mogen ze n paar uurtjes per dag vliegen. Veel plezier met Kuifje!

SLC

Maar waarom is het niet groot genoeg voor? ::)
Ze eten en slapen toch alleen erin.
Hij is gewoon heel de dag uit zijn kooi.

chris94

ik zou de kooi vervangen voor een grotere voor als er een uitzondering is kunnen ze toch hun vleugels strekken ik zelf heb ik ongeveer die maten kooi en heb er een valkje in

paco fluit naar een mooi meisje zo: fwiet fwieeeuw

mickeledoki

hee hooi,
ik denk dat het wel groot genoeg is(al heb ik zelf wel een grotere kooi)maar zoals je zegt zijn ze de hele dag los dus dan moet het wel kunnen er wordt dan genoeg gerekt en gestrekt .... we moeten ze ook niet teveel verwennen...kiddingggggggggggggg

groet mickeledoki

Rianne

Ik vind 30 ook niet erg diep. De andere maten zijn wel goed.
Ik kan wel zeggen dat je geen 2e valkje moet nemen maar die keuze blijft toch aan jou. En als ze er de hele dag uit mogen is dat toch wel prettig. Maar mocht je een grotere kooi kunnen kopen, raad ik je dat wel aan. :)

mickeledoki

hee hallo,
ik las 40 voor de breedte ipv:30 en dat vind ik dan wel weer errug klein grtz mickeledoki

SLC

Een wildkleur voor 35 euro en een bonte voor 45 euro.
Is dit duur voor een dierenwinkel? ::)

Lin

Nee hoor, elke dierenwinkel is anders. Ik heb ook wel lutinos voor 80 euro zien staan.

Meer info over huisvesting verwijs ik jullie door naar:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=19924.0


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

SLC

Een wildkleur is toch helemaal grijs met oranje wangen?
En een bonte is toch grijs met een gele kop en oranje wangen?  ???

Rianne

De eerste die je beschrijft is een vrouwtjes wildkleur. Een mannetjes wildkleur krijgt een geel hoofdje.

Kijk hier eens voor een overzicht van de kleuren: http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutaties.htm