28 april 2024, 16:55:52

let op torren in het voer

Gestart door Lique, 25 juli 2003, 15:12:44

« vorige - volgende »

annemiek_botter

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, in gewoon voer dat los in de winkel lag en in de vitakraft stokken. Het zijn de draderige wormpjes van platte mot vlinders.
In het valkparkieten boekje dat ik heb staat dat het niet kwaad kan en in de dierenwinkel zeiden ze dat je de stokken een poosje in de vriezer kan doen en dan alsnog geven dus dat doe ik nu nadat ik ze heb afgeveegd. En de vogels hebben er geen last van/.

annemiek

Mandy

Hé dat ik laatst ook ja! Dat zat toen in een cocktailfruit doos van Vitakraft. Er kwamen allemaal vieze wormpjes uit en die doos zat nog hartstikke dicht.  :o
Dus ik terug naar die dierenwinkel met die doos met wormen in een zakje en daar zeiden ze dat dat inderdaad wel vaker voor kwam. Hij keek naar die andere dozen en toen hij die opende vlogen daar inderdaad motjes uit, dus die heeft ie allemaal terug gestuurd en ik kreeg mijn geld terug.
Gelukkig had ik het nog niet door het voer gemengd! Maar het schijnt geen kwaad te kunnen, dierlijke eiwitten schijnen zelfs goed te zijn, maar toch niet als je ze eigenlijk fruit/groente denkt te geven... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi Mandy,

Nee klopt, dierlijke eiwitten zijn erg goed.
Ik heb nieuw eivoer gekocht.
Daar zitten allemaal gedroogde beestjes en lijsterbes in. Ziet er ook afschuwelijk uit, maar is wel heel goed voor ze, zeker in deze periode, dat er jongen zijn.

groetjes lique

Paul

Hoi,
Ja in het eivoer wat wij hebben zitten garnalen.
Het moet niet gekker worden het lijkt af en toe wel een hotel, de valkjes krijgen soms beter te eten dan mensen :-)
Maar ik gun het ze van harte hoor.

groetjes, Paul

Valerkiet

hé! bedoelen jullie mischien oorwormen met torren? :-/
zo'n torren met 2 pinnetjes :-/ :-/
in Tara's kamervoliere die heel vuil was en nog veel oud graan op de grond zaten larven en oorwormen :-X bah bah bah! ;D
is het dat dat jullie bedoelen?
want dan kan ik ook zeggen dat ze graag in vuile volieres zitten :-X
sorry tara hé over je kamer voliere :-/
maar tja het was de moeite niet echt( om ze uit te kuisen als je wist dat je binnen enkele dagen een voliere kreeg :)
dus groot gelijk had je hoor.

Paul

9 augustus 2003, 07:08:47 #20 Last Edit: 9 augustus 2003, 07:10:00 by Paul
Hoi Valerie,
Die Torren zijn het niet.
Meestal zijn het een soort kleine witte wormpjes die door het voer kruipen.
Als je een soort draden in de doos ziet zitten waar zaadjes in blijven hangen (een soort spinnewebben) dan zie je meestal ook wormpjes als je verder goed kijkt :-(
Vaak zijn het larven van een soort motje die zie je ook vaak in de buurt van het voer vliegen.
Ik heb die wormpjes een paar keer in het voer gehad toen het bijna op was en gelijk maar weggegooit en nieuw voer gehaald.

Groetjes, Paul

Valerkiet

ieeew!!! :o
dat ze zoiet kunnen verkopen :-X
jakkes !
nog nooit gebeurt :-X

luci

Hallo allemaal.

Gelukkig heb ik het nog niet gehad.Maar wat dachten jullie van een klacht naar de fabrikant Vitakraft.Lijkt mij beter dan teruggaan naar de dierenwinkel.
Groeten Luci

Stijn dc

hello

dat is mss een goede oplossing, maar ervaring (uhum, ben nog maar 16) maar leert mij toch dat zoiets nooit ernstig wordt genomen!!
ze zeggen wel, we zullen erop letten, maar dan doen ze dat toch nooit! tenzij je met een proces dreigt, maar wie van ons zou zo ver willen gaan!

sDC:D

luukluuk

bij ons ook vandaag vliegjes en wormpjes in het eten hoor ble
metyeen weg er mee ,in de winkel zeiden ze wat je kan doen met deze hitte is meteen even in de vriezer zetten gaat alles dood
gr Margot

Paul

Hoi Margot,
Zou wel een grote vriezer moeten zijn om die 25 kilo zakken voer van mij erin te krijgen  :D
Maar de wormpjes op zicht kunnen al helemaal geen kwaad meer als ze dood zijn want in bepaalde soorten eivoer zitten ook insecten en dat is juis gezond voor ze.

Groetjes, Paul

kathy

22 augustus 2003, 00:06:10 #26 Last Edit: 22 augustus 2003, 00:06:47 by kathy
héhé dat heb ik nog nooit voorgehad!
maar ja, ik koop mijn voer niet per 25 kilo  :D :D :D :D :D
Ik koop mijn voer op de vogelmarkt, dat zijn doorzichtige zakjes en daar kan je direct zien hoe het voer eruit ziet!
die snoepstokken heb ik ook nog nooit problemen mee gehad, maarja die zitten per 3 stuks, en ja elke week kregen pierewitje/valko er ene maar dat leefde nooit lang  :D
ik hoop dat ik het nooit moet meemaken, kvind dat namelijk erg vies, en als ik ooit iets zie van beest, dan durf ik de zak nie meer vastpakken....