7 mei 2025, 20:56:34

2 eitjes

Gestart door dragon-fire, 31 augustus 2006, 22:42:59

« vorige - volgende »

dragon-fire

hallo allemaal is al weer echt een tijd geleden dat ik hier was ....  heb het erg druk gehad  ;D heb inmiddels zelf net ene kleine gekregen die is nu 6 weken oud . afijin waar ik over schrijf nu is dat ik nu 2 eitje heb van me valkjes vandaag is het de 2de dag  of de derde weet ik niet meer kan een dag er naast zitten zeg maar maar er zijn dus nu 2 eitjes in het hok de pop zit er op maar  het mannetje zie ik niet er op zitten zij broed alleen  wel waakt hij over haar en soms gaan ze wat bel vechten zeg maar .

ik had ooit een site gezien waarbij je van dag 1 tot uitkomen en ei kon volgen weet iemand die site nog . ik ben echt reuze benieuwd of deze nu wel bevrucht zijn namelijk . het is nu de 2de keer dat ze eitjes legt sinds het mannetje er bij is .

ik vind het allemaal erg spannend en als deze bevrucht zijn waar kan ik dan lezen wat ik moet doen kwa voeding en als ze uitkomen ....

groetjes natas

Riny

Hoy Natas
Als je op onderstaande link klikt vindt je veel informatie over kweken

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweken.htm

Die site waar jij het over hebt is me niet bekend.
Verder moet je zorgen dat je valkjes de beschikking hebben over sepia en een kalkblok, maar dat moeten ze eigenlijk altijd hebben.
Ik verander niets aan de voeding als ze eitjes hebben, bij mij krijgen ze dagelijks vers eivoer met kiemzaden en kruiden.
De laatste maanden voor ze eitjes leggen, zijn qua voeding net zo belangrijk als in deze tijd.
Groetjes Riny :D

dragon-fire

hai dank je sepia ??? wat ia dat hahah sorry
ze hebben hun eigen voer met die kalk dinger er door heen ei voer met die zaadjes er in een kalksteen hebben ze , gerst hang ik er net in en extra lekker voer . jammer dat niemand die site weet baal dat ik hem toen hen opgeslagen . :(

groetjes natas