7 mei 2025, 14:45:09

Is mijn valkje ziek???

Gestart door Little Cockatoo, 29 augustus 2006, 19:27:33

« vorige - volgende »

Little Cockatoo

Mijn valkje wiepie (pop). is nog al humeurig. Ze bijt steeds van haar af wanneer het andere valkje in haar buurt komt. Ze is nu bijna 6 maand.
Ze slaapt bijna de hele dag. Soms op één poot maar meestal op twee. Haar staart staat mooi achteruit niks mis mee. Wel vind ik haar poep stinken.
Haar verenpak staat ook niet zo mooi dicht als hoort.

Ik plaats even een foto dan kunnen jullie het zien.
Graag jullie mening even.

Al vast bedankt.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Rianne

Als haar ontlasting anders ruikt als normaal, dus onwijs stinkt, zou het verstandig zijn om dit eens te laten onderzoeken door een Dierenarts. In het menu links staat onder het kopje "dierenarts" een lijst met vogelartsen in Nederland en Belgie.

Ik kan zo niks vreemds zien aan haar houding. Op zich kan het van zich afbijten duiden op puberteit.

Lin

Als ze broeds is dan kan haar ontlasting erg flatserig zijn en stinken. bij mij zijn de popjes dan ook humeurig.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Little Cockatoo

Dank dank dank, voor jullie antwoord. We zijn heel wat wijzer geworden.

Als wiepie poept is het inderdaad flats. We hadden zelf ook al het vermoeden dat ze wel eens broeds kon zijn. Maar kan dit al bij 6 maand???

We houden haar goed in de gaten. Maar zijn weer gerust gestelt. Zal de pubertijd wel wezen en mischien de broedsheid ook wel.

Bedankt.

hier nog even een leuke foto van ons stelletje.

Gr. Hanneke

Little Cockatoo

Wiepie is al weer aan het poetsen enzo. Zo nu en dan wat eten, maar nog steeds veel slapen. Ze roept smorgens mij ook niet meer uit bed. Alleen dit vinden we weer normaal. Dit heeft ze zo'n 3 weken heeeeeeel luid gedaan.
nu is het weer zo stil als voorheen.

Haar poep vind ik nu weer normaal al is het wel slijmerig erom heen.
Tuurlijk blijf ik haar in de gaten houden.
Als ik het zaterdag nog niet vertrouw dan gaan we naar Drachten toe.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke