16 juni 2024, 16:41:12

extra vital

Gestart door corien, 29 augustus 2006, 10:50:44

« vorige - volgende »

corien

mijn vogels krijgen het voer extra vital daar zit al eivoer doorheen en uiteraard krijgen ze ook  maagkiezel sepia enz

wat is jullie mening over dit voer
mijn bevalt het prima het is alleen erg duur en het is zo op met 6 valken  ???

Rianne

Ik geef ze steeds ander zaadvoer, net wat er in de winkel is, waar ik op dat moment ben. ;) Ik meng ook steeds van alles door elkaar en ze vinden het allemaal lekker.
Eten ze het eivoer er wel uit bij jou?

corien

ja volgens mij wel
het bakje is bijna altijd leeg en ze vinden het wel lekker geloof ik maar het zijn ook echte vreetzakken
ik kan geen zak chips open maken en opeten of ze zitten al in me mond  ;D

maar vind jij het wel goed voer ???

Raymond

Ik geef ze soms ook wel van die eivoer knaagstokken. Die zijn iets kleiner dan de normale stokken, maar ze gaan 10x sneller op hier. Binnen een uur is die op :( stelletje smullers


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Citaat van: corien op 29 augustus 2006, 22:08:38
ja volgens mij wel
het bakje is bijna altijd leeg en ze vinden het wel lekker geloof ik maar het zijn ook echte vreetzakken
ik kan geen zak chips open maken en opeten of ze zitten al in me mond ;D

maar vind jij het wel goed voer ???


]Ik heb het ze nog nooit gegeven. Ze krijgen hier 1 a 2 keer in de week in een apart bakje eivoer. Daar eten ze van naar behoefte.

Mariska

Hi Corien,

Ik vind het heel goed voer!
Ik heb het lange tijd gegeven, maar toen ik boven de 6 uitkwam was het niet meer aan te slepen.
En ook niet te betalen :o

Nu voer ik Teurlings Eurotop 228 en dat bevalt ook heel goed.
Ik geloof 18 euro voor 20 kilo ;)
Word door veel forumleden gebruikt.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

bobbie

Hoi Corien,

Xtra-Vital is een heel goed samengesteld mengsel.

Groetjes, Nel :)

corien

ben blij om dat te horen dan weet ik dat ze goed voer naar binnen krijgen.
het is ook wel duur maar ik wil dat ze het beste krijgen wat ze nodig hebben

voor mijn ratten heb ik ook goed en duur voer dat vind ik erg belangrijk als kost het me 100 euro in de maand  ???

Rianne

Ik heb laatst een pak gekocht... 1 kilo voor 5 euro! :o Ze eten er de helft niet van dus is het zonde van het geld.

bobbie

Citaat van: Rianne op 18 september 2006, 14:27:42
Ik heb laatst een pak gekocht... 1 kilo voor 5 euro! :o Ze eten er de helft niet van dus is het zonde van het geld.


Klopt, het is verschrikkelijk duur. Bovendien MOETEN ze alles WEL opeten anders is de balans van voedingsstoffen weg.

Ik ben er mee gestopt. Bij mij eten ze nu valkparkietenzaad 50% en pellets 50%. Ik denk dat ik uiteindelijk goedkoper ben dan met alleen X-traVital en ze krijgen alle goede stoffen binnen.

Dat neemt niet weg dat ik haar vraag toch met ja moet beantwoorden, het is een goed volledig voer. Maar jij maakt inderdaad een zeer essentiele opmerking Rianne: ze moeten wel alles opeten anders heeft het ook geen zin.

Groetjes, Nel :)

Ineke

Citaat van: Rianne op 18 september 2006, 14:27:42
Ik heb laatst een pak gekocht... 1 kilo voor 5 euro! :o Ze eten er de helft niet van dus is het zonde van het geld.

Goh, dat is dan nog goedkoop voor Xtravital. Ik betaal 4,30 voor 500 gram :P Waar heb je t gekocht?

Rianne

Nou dan zal ik vast ook wel de 500 gram verpakking gehad hebben. Nog duurder! :o

Caroline

Dat denk ik ook, ik betaal hier bij de Intratuin ook € 8,95 voor een kiloverpakking Xtra-vital.

Voor een 20 kiloverpakking Teurling Eurotop 228 betaal ik € 16,50.

Persoonlijk vind ik de laatste een beter zaadmengsel, en mijn valkjes doen het er goed op.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

feyenooorder1

Kan iemand mij vertellen waar je Teurling Eurotop 228 haal?
Ik hoor er meer mensen over en ik betaal me nu ook scheel aan Xtra Vital.
Maar moet je dat bestellen of is het ook ergens in een winkel te koop? Ps ik woon in Ridderkerk

carco

Ik weet dat van Os het kan bestellen maar dan moet je het in 20 kg afnemen.
Als je minder wilt kan je naar Sliedrecht gaan die verkoopt het per 5 kg.
http://www.vogelshop.nl/

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!