4 mei 2025, 04:55:11

handtam maken + leren fluiten

Gestart door valkvriendje, 15 september 2006, 09:41:55

« vorige - volgende »

valkvriendje

Hallo,
Sinds enkele dagen hebben wij weer een nieuwe valkparkiet (7 weken) in ons bezit. Jaren geleden hebben we er ook eentje gehad die handtam was en volop floot, deze is van ouderdom toen overleden. Nu hebben we dus weer een nieuwe die wij (samen met de kinderen) ook tam willen maken en deuntjes willen leren. Mijn vraag is nu of ik tegelijk het handtam maken en fluiten aan kan gaan leren. De valk is nu nog een beetje bang van mijn hand en ik weet niet als ik steeds fluitgeluiden laat horen of hij mij dan wel als zijn baasje zal zien. Iemand een tip?

Riny

Hoy Valkvriendje
Misschien heb je wat aan deze tips.
Klik maar op onderstaande link.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Groetjes Riny :D

valkvriendje

Hallo Riny,
Bedankt voor je tip maar dit stappenplan heb ik al in mijn bezit en natuurlijk al doorgenomen. Ik moet zeggen, er staat heel veel in en ik kan er van alles mee doen. Ik wilde alleen weten of je met een valkje dus 2 dingen tegelijk kunt doen, het leren handtam maken en het aanleren van fluitjes/deuntjes. Misschien is dit iets teveel van het goede?
Groeten, valkvriendje Mieke.

Riny

Hoy Mieke
Je merkt zelf snel genoeg of je valkje het leuk vindt als jij fluit, en of hij het teveel van het goede vindt.
Volgens mij maakt het niet uit hoor.
Als ik met een valkje bezig ben praat ik er ook tegen , dus dan doe je ook 2 dingen tegelijk.
Veel succes Riny :D

valkvriendje

Riny,
Ja, dat klopt daar heb je gelijk in. Ik ga gewoon het e.e.a. proberen en wacht wel af wat hij daarvan vindt.
Bedankt.
Mieke.