man of pop? te zien aan gedrag voor eerste rui?

Gestart door Lee-aa, 1 september 2006, 09:56:26

« vorige - volgende »

Lee-aa

Dag mensen,

Dag allen,

Ik heb nu een lutino van ongeveer 12 weken.
Hij is al helemaal tam. Maar ik zou graag willen weten of het een mannetje of een vrouwtje is.
Ik weet dat je dit pas na de eerste rui kunt zien. (qua uiterlijk) Maar kan ik dit ook niet zien aan het gedrag?

Gedragsbeschrijving:
Als mijn volwassen wildkleur (man) tegen zijn spiegeltje zit te tikken of als ik begin te praten, maakt mijn lutino zachte geluidjes. Dit lijkt niet op fluiten, maar ook niet op praten!
Verder is mijn lutino erg onderzoekend. Hij knaagt aan alles wat los en vast zit. Ze klungelt nog wel met lopen.
In de kooi is er sprake van een beetje pikken om de rangorde vast te stellen. Zo is mijn wildkleur de baas in de kooi, maar zodra ze zich vermaken buiten de kooi, zijn de rollen andersom gedraaid.

Als jullie meer vragen hebben over gedrag, dan hoor ik dit graag.
Zelf heb ik al de 'gedragregels' gelezen voor mannetje en pop. Maar kan totaal geen beeld scheppen voor mijn lutino.

Rianne

Hoi,

ik denk dat het daar nog een beetje te vroeg voor is. Mocht het een man zijn, kan hij al gaan oefenen met fluiten, als je hem stimuleert. :)

Lee-aa

stimuleren om te fluiten.... dat zeker :D! Dankje iig.. Andere mensen nog vragen. ideeen, antwoorden?

chris94

mijn vogel zet zn vleugels wijd en loopt te krijsen en hij is al door zn eerste rui heen dus ik heb een manwijf want de parels zitten er nog  ;D maar aan 12 weken is niet zo goed te zien of het een mannetje of een popje is

paco fluit naar een mooi meisje zo: fwiet fwieeeuw

Lee-aa

Ha, hoop niet dat je valkje een manwijf is!

Heb inmiddels weer iets raars gezien! maar zal het posten in een nieuwe topic!