4 mei 2025, 06:35:45

Alleen witmasker?

Gestart door Lucky Charlie, 26 augustus 2006, 08:52:14

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een prachtig witmasker mannetje uit de dierenwinkel gekocht. Hij fluit heel mooi en ziet er prachtig uit. Ik heb er alleen wel een paar vraagjes over. Achter op zijn kopje heeft hij 1 wit vlekje. is hij dan automatisch split voor bond od iets anders? En hij is ook niet helemaal egaal 1 kleur zwart/grijs. Zijn staart bvb is helemaal wit/grijsig. Dit had mijn geparelde witmasker mannetje ook dus dat zal wel zo horen. Maar op zijn vleugels en rug heeft hij hele lichte wittege vlekjes. Kan hij gepareld zijngeweest o.i.d? Ik heb foto's gemaakt, dus als iemand hier weet of dit een gewone witmasker is of ook nog iets anders dan zou ik dat graag horen. Alvast bedankt.

Groetjes Lutske

Als j hier die licht gekleurde veertjes op de vleugels ziet, die zijn er in het echt met wat meer en duidelijker zichtbaar.

Hier het witte vlekje op zijn kopje.

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Tjerk

Hey Lutske,

ik denk Witmasker Gepareld split Bont.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Dit is een geparelde witmasker man, mijn Perlan ziet er nu net zo uit. Je kan niet zeggen of hij al dan niet split bont is.

Rianne

Ik zeg ook dat hij gepareld is. En de split hoeft niet per se bont te zijn, kan ook cinnamon of lutino.

Lucky Charlie

Ohw vet!!!! ik hoop Lutino!!! Tnx allemaal. Maar iig gepareld witmasker dus ;D :D. Heel erg bedankt. Kan ik mooie jongen van krijgen samen met mijn cinnamon geparelde popje split voor iig witmasker. Nogmaals bedankt allemaal.

Groetjes Lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

CitaatIk zeg ook dat hij gepareld is. En de split hoeft niet per se bont te zijn, kan ook cinnamon of lutino

Dat zijn de enige splitten die hij eventueel kan zijn? Niet nog iets anders?

Groetjes Lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Dit zijn de splitten die hij kan hebben naar aanleiding van het vlekje in de nek. Natuurlijk kan hij nog verdere splitten hebben :)

Lucky Charlie

Ja, ik bedoelde naar aanleiding van het vlekje ;D, bedankt. weet ik ineens weer veel meer over hem.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi Lutske,

het kan, maar hoeft niet per se. Als je echt zekerheid wilt, zul je er mee moeten kweken. Ik schat hem een half jaar tot 9 maanden, dus volgend voorjaar zou het kunnen. :)

Lucky Charlie

Ik dacht dat jij al ouder was, de parels zie je bijna niet. Ik heb hem al gekoppeld aan Poppie, en er hangt al een broedblok. Ze zijn al heel close met elkaar en er is dus een kans dat ze al gepaard hebben.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Wat voor kleur ringetje heeft hij om? Of heeft hij geen ring?
Het is moeilijk te zeggen, bij de 1 zijn de parels zo weg en bij de ander duurt dat nog een hele tijd. :)
Maar valkjes zijn geslachtsrijp vanaf 6 maanden, voor het mannetje kan het niet zoveel kwaad, alleen kan het zijn dat hij het nog niet helemaal snapt. ;)

Lucky Charlie

Hij heeft geen ring, maar is een echte versierder!!! Dat snapt hij iig wel ;D ;)

Groetjes en heel erg bedankt voor je hulp. Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quinten

IK PROTESTEER!!! ;D

Dat is geen geparelde hoor!! Mijn wildkleur man heeft ook nooit parels gehad en hij heeft ook zo heel lichte vlekken!! En hij is ook niet split gepareld ik denk dat dat normale vlichte vlekken zijn! en Dat vlekje in de nek is nog geen cm groot ik denk dat dat misschien een uitbreiding van het masker ofzo kan zijn!

Rob S

Ik protesteer ook!

Mijn wildkleur man heeft ook maar een heel klein geel puntje van ongeveer 3 mm in zijn nek staan, en is iig ergens split voor. Want zijn dochters/zonen hebben deze vlekken ook.

En of hij gepareld is kun je vaak zien aan de borstveren, naar mijn mening. Bij mijn geparelde wildkleur man zijn deze veel lichter dan bij mijn gewone wildkleur man. En zo is dat ook bij mijn geparelde lutino man. Deze borstveren zijn erg gelig tov zijn rugveren.

Groetjes Rob

Rianne

Hoi Rob,

misschien is jouw wildkleur split voor bont. Heb je er een bonte pop tegenover gezet? :)