4 mei 2025, 16:17:54

Nicky fallow of cinnamon??

Gestart door Christine, 24 augustus 2006, 18:17:11

« vorige - volgende »

Christine

Ik had al eerder geantwoord in een ander topic  maar ik kreeg toen de reactie dat Nicky geen fallow was! Ik ben sindsdien enorm beginnen te twijfelen!

Is Nicky nu een fallow of een cinnamon?

Hier een paar foto's!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

♪ Marlies

Hoi Christine, ;D

Als Nicky fallow is dan moet hij rode ogen hebben.

Groetjes Marlies ;)

Christine

Citaat van: marlies op 24 augustus 2006, 18:20:22
Hoi Christine, ;D

Als Nicky fallow is dan moet hij rode ogen hebben.

Groetjes Marlies ;)

Blijkbaar heeft hij dat niet... Toch niet op de foto's die ik al gemaakt heb ???

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

nick01

ik had ook een reactie gezet bij die andere topic.
ik zei niet dat t geen fallows was maar ik twijfelde er aan.
hij moet vuurrode ogen hebben anders is t een cinnamon.
hij heeft wel die mooie lichte kleur wat heel veel lijkt op een fallow.
misschien is t toch een lichte cinnamon.
maar op de foto heeft ie geen rode ogen maar zo in t echt als je naar m kijkt dan.
dat is niet te verwarren want je hebt geen zonlicht of lampje nodig om die rode ogen te zien zo rood zijn ze.

•=Bonnie=•

geen fallow, dan zou hij robijn rode ogen hebben, echt niet te verwarren met een cinnamon en ook dieper rood dan van een lutino waar ze vaak grijs worden na verloop van tijd. Bij een fallow blijven ze rood.

Quendi

Lichte cinnamon  ;).

Maar dat had ik al eerder gezegt.

Groetjes Sietske

Christine

Dat verandert ineens al de mutatie's die het koppel kan krijgen!
Nicky is cinnamon split geelwang en gepareld
Ricky is wildkleur

Moeder:wildkleur
Vader:cinnamon split voor {X1:  gepareld geelwang}

man afkomst:
50% wildkleur split voor {X1:  cinnamon gepareld geelwang}
50% wildkleur split voor {X1:  cinnamon}

pop afkomst:
50% cinnamon gepareld geelwang
50% cinnamon

Nu weet ik ook wie de popjes en wie de mannetjes zijn van dit koppel!! ;D

Quendi

hoe weet je dat hij split geelwang is, als je je ookal hebt vergist in zijn mutatie?

Als de vorige kweker van wie je hem gekocht hebt, zegt dat het een fallow is, en het niet zo is,  moet je je misschien gaan afvragen of hij eigenlijk wel split geelwang is.

Groetjes Sietske

Christine

25 augustus 2006, 16:35:18 #8 Last Edit: 25 augustus 2006, 16:37:55 by Christine
Hoe zou ik anders een cinnamon geparelde geelwang uit hem kunnen  gekweekt hebben dit jaar?? Ieder mens kan zich wel eens vergissen in de mutatie's :o

Christine

Dit is het dochtertje van Nicky en Ricky!

♪ Marlies

Christine

nick01

als je die uit dat koppel hebt gehaald is de man inderdaad split voor die 3.
maar ook al was de man fallow maakte dat niks uit voor de uitkomst dan was alles tzelfde behalve dat alle jongen split fallow zouden zijn. ;)
om fallow te kweken heb je immers de factor in beide ouders nodig als zichtbare kleur en/of split.
maar ik vindt de fout tussen cinnamon en fallow behoorlijk aangezien de ogen van een fallow felrood moeten zijn.
t neigt een beetje naar een verkooppraatje aangezien de prijzen ook behoorlijk verschillen.
maar goed je kweekt er in ieder geval wel mooie jongen uit aan de foto te zien. ;D

Quendi

Citaat van: Christine op 25 augustus 2006, 16:35:18
Hoe zou ik anders een cinnamon geparelde geelwang uit hem kunnen  gekweekt hebben dit jaar?? Ieder mens kan zich wel eens vergissen in de mutatie's :o

Ik bedoelde het niet als een verwijt hoor.

Ik heb me ook eens vergist in mutaties. De kweker beweerde dat ik bij haar witmasker fallows kocht. Ik had er toen nog helemaal geen verstand van. Toen bleken het dus cinnamon witmaskers te zijn. Daarom ben ik nu altijd ontzettend eigenwijs wanneer ik vogels aanschaf, en kijk ik naar de mutatie zelf, en laat ik me niet wijsmaken door de kweker. Sommige kwekers (lees: sommige van hier op het forum) die vertrouw ik volkomen kwa splits en dergelijke.

Daarom dacht ik, als de kweker je al had verteld dat het een fallow split geelwang was, en het geen fallow was, dat het heelgoed geen split geelwang kon zijn.

Ik wist ook niet dat je er al eerder mee had gekweekt.

Vandaar...

Groetjes Sietske