13 mei 2025, 17:17:08

bont of split bont??

Gestart door Joyce28, 24 augustus 2006, 12:54:09

« vorige - volgende »

Joyce28

N.a.l van 1 van de dagboeken,stel ik hier mijn vraag.
Is dit valkje nu split bont,of toch bont met weinig wit??

Tjerk

Hey,

volgens mij is hij gewoon split Bont. Als hij Bont zou zijn zou die volgens mij ook witte vleugelpennen moeten hebben en een spierwitte kuif.

Groeten Tjerk

Sanna

Mijn mening is bont. Als voor bont gold dat er dan altijd een gele of witte kuif zou zijn, zou het geen bont meer zijn. Bont is juist een afwijkende tekening en dat kan dus volgens mij ook gewoon een grijze kuif betekenen (bovendien loopt die ene witte vlek wel degelijk tot in de kuif door), net zoals je een witte (of gele) kuif kunt hebben met grijze vlekken erin zoals dit jong van mij.

Maar ik vind dat er te veel en te grote witte vlekken op de kop en op de rug zitten voor een gewone witmasker split bont. Ik zou zeggen witmasker bont met erg veel grijs.

Groetjes, Sanna

Coco en Chantal

Groetjes Chantal en de valkjes

Ivy

Hoi!
Misschien moet je maar een Poll openen en kunnen mensen stemmen... :D ik zou op bont stemmen. Ik heb hier valkjes die split zijn voor iets, maar zo een grote vlek hebben ze echt niet en kuifje is gewoon grijs zonder een pennetje wit (geel in mijn geval). En op zijn rug is hij ook nog wit, dat heb ik bij geen enkel split valkje (ik heb nu vijf wildkleurtjes die split zijn voor iets).
Dus ik zeg bont met weinig wit ;D
Wie biedt meer haha.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Tjerk

Hey,

bij Bont kunnen inderdaad vlekjes door de kuif heen zitten zo als de foto in de reactie van Sanna. Maar dan nog kijk dan is naar zijn kuif en die van het valkje van Joyce. En bovendien mis ik ook de witte vleugelpennen die alle Bonte valkjes van mij hebben. Dus mijn mening is en blijft split Bont.

Wat je natuurlijk kunt doen om zeker te zijn is er een Bonte valkparkiet tegen over zetten. Mocht je er dan split Bont uit krijgen is deze valk split Bont.

Groeten Tjerk

Joyce28

Zoals je bij verhalen kan lezen weet ik ook niet beter dat dit valkje witmasker split voor bont is.Ze krijgt een bont geparelde witmasker split voor cinnamon man (zie onderschrift)
Maar ik stuitte in een dagboekje,en dat valkje had nog minder wit,en kwam uit 2 bonte ouders,dus wel bont,ondanks weinig wit

Dus ik dacht,eens ff vragen wat de rest ervan vind ;D

Joyce28

Ik krik deze weer omhoog
Wat denken jullie,mislukte bonte? ;D
Oja,de rui is weer geweest,en ze heeft welgeteld 2 witte kuifveren :P

nick01

ik zeg bont.
als ze een paar kleine vlekjes wit in de nek zou hebben zou ik zeggen split bont maar ik heb m laatst zelf nog gezien en toen zei ik bont en daar blijf ik bij.
ik vindt dat ze veel te veel witte vlekken heeft in haar nek maar ook op de stuit en daarom denk ik ipv een extreem zwaar bonte een extreem licht? bonte.

Ludo

Op gevaar van kritiek zal ik met toch nog even mengen.

Er zijn vermoedens dat er een soort "bontkop" mutatie bestaat, deze blijft echter verborgen omdat het niet zo'n mooie mutatie is en ze heel erg gemengd is met bont en split bont.
Dit zou dus nog een derde mogelijkheid zijn.

Ik houd me er zelf niet mee bezig en ik weet ook niet of dit correct is of niet.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Joyce28

6 oktober 2006, 19:26:44 #10 Last Edit: 6 oktober 2006, 19:29:31 by -Joyce-
Ik heb al een man voor haar,een bont geparelde witmasker split voor cinnamon

Hier 2 berekeningen voor bont en split bont

Vader: Witmasker Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon} 
Moeder: Witmasker Bont 
Witmasker Bont Nageslacht:
Jonge man:
50.0 % Witmasker Bont split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld}
50.0 % Witmasker Bont split voor {X1:Gepareld}

Jonge pop:
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
50.0 % Witmasker Bont Gepareld

Vader: Witmasker Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon} 
Moeder: Witmasker split voor Bont 
Witmasker split voor Bont Nageslacht:
Jonge man:
25.0 % Witmasker Bont split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld}
25.0 % Witmasker Bont split voor {X1:Gepareld}
25.0 % Witmasker split voor Bont {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld}
25.0 % Witmasker split voor Bont {X1:Gepareld}

Jonge pop:
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon Gepareld
25.0 % Witmasker Bont Gepareld
25.0 % Witmasker Cinnamon Gepareld split voor Bont
25.0 % Witmasker Gepareld split voor Bont

Dus ik hoop split bont ;)
Hopelijk zal ik het volgend jaar zien 8)