20 mei 2024, 19:07:16

*--*Huize valkjespret*--* Foto's!

Gestart door Christine, 23 augustus 2006, 13:39:40

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Christine,
Het gaat goed hier lees ik :)
Gefelicieerd dat je je jaar hebt gehaald! Nu kan je lekker van vakantie gaan genieten.
Ook gefelciteerd met al je donsjes :) Je wilt de pennetjes er zeker wel uitkijken?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Vandaag was de grote verhuis voor Flutty&Freya, Jazzy&Baïsha, Sunny&Diego, Miko&Tosca.
Ze hebben al binnen en buiten gezeten! Vliegen ging in het begin nog niet zo goed maar dat gaat al veel beter!
Het gaat dus heel goed buiten en ook met elkaar!
De drie kwartels 2 vrouwtjes (het jonkie dat ik zelf gekweekt had en dan de mama) en 1 mannetje. Dit gaat super goed!

De katten waren op de loer bij de kwartels toen die buiten in de voliere liepen. Het mannetje waakte enorm over zijn twee vrouwtjes zodat die niet te dicht bij de katten kwamen. Algauw gaven de katten het op! Ze konden toch niet aan de kwartels! ;D

Nu mijn beloofde foto's ;)
De voliere:


Sunny:


Freya:








Baïsha:


Jazzy:






Flutty:


Diego:


Tosca&Miko:


Niet al te duidelijk: Baïsha, Sunny en Jazzy


Baïsha en Freya


Ricky en Nicky hebben nu zes jongen... Daarstraks lag er een jong uit het nestblok. Deze werd niet gevoerd en wordt nu weer wel warm gehouden. Ik heb een beetje bijgevoerd maar dat zal niet voldoende zijn. Gisteren heeft ie eten gehad en vandaag ineens niet meer! Dat terwijl ie enorm levendig is en heel flink bedelt :-\ :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hoi Christine

Wat mooie foto's van je mooie voliere. Dat zal best wel even wennen zijn geweest voor je valkjes, en voor je kwarteltjes.

Liefs

Mara

Christine

Citaat van: Mara op  2 juli 2007, 18:11:30
Hoi Christine

Wat mooie foto's van je mooie voliere. Dat zal best wel even wennen zijn geweest voor je valkjes, en voor je kwarteltjes.

Liefs

Mara

Dat was het idd.
De kwartels heb ik gisterenavond al verhuist en binnen opgesloten om aan elkaar te wennen. Dat ging heel goed!
De valkjes heb ik eerst in de voliere los gelaten en dan in het nachthok gezet.
Want ik kan alleen in de nachthok en niet een kooi ofzo... ::)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anke

Hoi Christine,
Wat een mooie foto's van je valkjes!
Het was weer genieten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Vandaag is het de tweede dag dat de valkjes buiten zitten!
Nicky&Ricky en dan nog vier pubers (die naar baasjes moeten) zitten nog binnen. Ricky krijst ook continu naar de andere!

Flutty zat op het moment even buiten:


Maar hij was niet de enigste!
Jazzy en Freya zaten dicht tegen elkaar...
Ik hoop dat ze niet aan partnerruil gaan doen... :-[


Dat terwijl Jazzy zijn vrouwtje binnen zat
Baïsha:


Vader, zoon en Freya ::)


Er zaten nog een paar valkjes binnen...
Miko en Tosca:


Diego: ik had zijn vleugeltjes geknipt met het gedacht hem nog tam te maken en hem te verkopen...


Tot ik een geelwang in het nestje had bij Nicky&Ricky, op dat moment had ik gesloten van hem te houden... Ik had echter mijn zoektoch achter een split geelwang opgeven... :-\


Nu dat Miko buiten zit (in nachthok dan) heeft hij nog altijd schrik
voor de flits ;D


Dit was het dan voor vandaag! ;D
Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hoi Christine

Wat heb je toch mooie valkjes, echt om op te vreten.

Mara

Christine

Citaat van: Mara op  3 juli 2007, 16:11:37
Hoi Christine

Wat heb je toch mooie valkjes, echt om op te vreten.

Mara

Ik merk wel dat ze veel mooier zijn als ze buiten zitten!
Je ziet dan echt wel hun natuurlijke kleuren!

Even kleine update over de jongen...
Gisteren lag de jongste ineens naast het nestblok!
Ze hebben dat jong gewoon uit het blok gegooit.
Ik heb het toen meteen terug gelegd maar eerst wat bijgepapperd :-\ want in die krop zat niets! ::)
Wat er gebeurt is weet ik niet maar een nestje van 6 is echter veel te veel voor hun!
Nu sinds vandaag voeren ze de laatste twee jongen niet meer... Dus weer wat bij gegeven...
Daarnet even de oudste weg gedaan.. Dat zijn er dan alle vier want die hadden een enorme krop. Ricky gaf toen wel een beetje eten aan de twee jongste maar niet voldoende...

Als er iemand tips heeft, zijn ze welkom :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anke

Hee er waren weer mooie foto's om te bewonderen.
Inderdaad komen de kleuren van valkjes beter uit als ze buiten zitten! Ik heb weer genoten ;D
Ik hoop dat het goed gaat met het grote nest jonge valkjes.
Helaas heb ik daar zelf geen ervaring mee, dus tips kan ik je niet geven.
Misschien kan je je vraag stellen bij handopfok, daar zullen meer mensen je vraag lezen.
Succes!!




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Deze morgen heb ik de jongen gecontroleerd, iedereen had eten gekregen op de jongste na... Wat er aan de hand is met die weet ik niet... Ik heb gewoon veel zin om de twee jongste weg te halen en zelf op te voeden... Het brengt dat wel veel energie etc mee maar zo kan het ook niet verder..
De jongen komen geen enkele gram bij (de twee jongste) ze wogen gisteren amper 6 gram! :-\ :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Je zou ze kunnen laten liggen voor de warmte en alleen wat bijvoeren als het nodig is.  ;)

Succes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Citaat van: Caroline op  4 juli 2007, 15:25:06
Je zou ze kunnen laten liggen voor de warmte en alleen wat bijvoeren als het nodig is.  ;)

Succes.

Vandaag zag ik dat het niet echt nodig was, de jongste zijn twee gram bijgekomen en wegen beiden nu 8 gram. De oudste weegt 26 gram :o Dan de tweede 22 gram en de andere twee 16 gram.
Warm houden doen ze gelukkig wel en de twee jongste voeren ze nu ook weer. Ze hebben het dus met momenten dat ze de jongen voeren en niet voeren.. Ik kijk het nog wel even aan... ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

caro

Hoi Christine,

Eerst nog van harte gefeliciteerd met het behalen van je jaar.

Wat een leuke voliere, de inhoud is ook leuk hoor. Schitterende vogels heb je zeg. Ik hoop dat je veel plezier mag beleven met je voliere en je vogels.

Ik hoop dat het allemaal goed komt met de donsjes. Ik ga voor je duimen.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Christine

Citaat van: caro op  4 juli 2007, 16:59:05
Hoi Christine,

Eerst nog van harte gefeliciteerd met het behalen van je jaar.

Wat een leuke voliere, de inhoud is ook leuk hoor. Schitterende vogels heb je zeg. Ik hoop dat je veel plezier mag beleven met je voliere en je vogels.

Ik hoop dat het allemaal goed komt met de donsjes. Ik ga voor je duimen.


Groetjes

Caro

Thx voor het duimen.
Ze hebben in de drie rondes dat ze gedaan hebben niets anders dan tegenslag gehad.
Deze keer kwamen al de eitjes uit maar is de aantal veel te groot voor hun... Vorig jaar eerste ronde had ze maar vijf eitjes en maar één jong dus ja... Tweede ronde dit jaar twee jongen en in totaal zes eitjes.
Deze ronde weer zes eitjes maar wel alle zes uitgekomen...
Ondanks de bacterie die Fien en Luna hadden ( waar van ze beiden gestorven zijn) heb ik ze zelfs nog geen ABkuur gegeven... Ik had hun iets anders gegeven namelijk iets van de bijen hier wat helpt tegen de verkoudheid of keelpijn bij mensen... Dit noemt Propolis. Hiervan heb ik een paar druppels in het eivoer gedaan toen ze hun twee jongen hadden.
Nu zie ik geen enkel probleem maar van zodra ze in de voliere zitten geef ik zeker hun ABkuur, dan kan ik ze allemaal gelijk nog eens een kuur geven van 10 dagen.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

*--*Nieuwe foto's!!*--*

Allereerst begin ik met de jongen en ook dus met Nicky en Ricky.
Nicky is nog altijd de grootste schijter! Zoveel schrik van een camera! ::)
Daarmee dat ik hem alleen op of in het nestblok op foto heb kunnen zetten. Niet dat het iets uitmaakt
Nicky:


Ricky:


Nicky&Ricky+de jongen




Nu even naar buiten ;)
Ik ging eerst zoals gewoonlijk in de voliere zelf kijken, daar zat alleen Baïsha:


De rest waren allemaal in het nachthok:
Op volgorde:
Jazzy, Freya, Flutty, Sunny, Miko en daarachter zat Tosca maar die zie je niet...


De meeste waren al naar buiten maar deze bleven nog even binnen zitten.
Op de trapladder: Diego
Op de stok: Flutty, Sunny en Miko
Degene die daar op het hout vast zit: Jazzy ::)


Flutty heeft blijkbaar last van de rui... zijn masker zit vol kleine pennetjes.


Jazzy op zen knapst ;D:


De drie kwartels die niet naar buiten gaan... ::)


Dan even naar de voliere:

Tosca:


Kleine kroelfoto van Jazzy, met momenten heeft hij het graag... ;)


Aan de tralies: Freya en Miko


Diego en Miko


Binnen in het nachthok:
Sunny


Op de stok in de voliere:
Freya, Baïsha en Tosca


Tosca ging achteraf terug in het nachthok heerlijk poetsen! ;)


Baïsha :-*


Ik denk dat ik dubbel zie...
Flutty op de stok en Jazzy aan de tralies bekvechten met elkaar:


Zo, dit was het dan weer!
Groetjes
Christine :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**