6 mei 2024, 16:51:15

*--*Huize valkjespret*--* Foto's!

Gestart door Christine, 23 augustus 2006, 13:39:40

« vorige - volgende »

Christine

Mijn papa en ik hebben nog eens heel goed besproken wat voor voliere we willen!
Mijn oog viel meteen op dit:


De afmetingen


Lengte: 270 cm
Breedte: 90 cm
Hoogte: 210 cm

Aangezien het wel wat prijzig is: 506 tot 545€
Daarom gaan we zaterdag ergens naar toe voor te kijken of we geen   andere mogelijkheden hebben.
De voliere staat dus al vast! ;D

Verder gaat alles heel goed!
Mijn cinnamon geelwangetje ziet er super uit! Ik denk dat ik toch maar eens opzoek ga achter een naampje voor haar!
Haar wil ik graag koppelen met een mannetje split geelwang! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anke

Mooi zo'n voliere christien :)
Ik ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit zal gaan zien!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Citaat van: til op 30 mei 2007, 17:39:00
Mooi zo'n voliere christien :)
Ik ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit zal gaan zien!
Groetjes Anke


Daar ben ik ook benieuwd naar!
Ik maak wel foto's als we er aan beginnen.  ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hey Christine

Gefeliciteerd met je voliere. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat! Is wel een mooie voliere zeg.

Mara

Christine

Citaat van: Mara op 30 mei 2007, 19:11:27
Hey Christine

Gefeliciteerd met je voliere. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat! Is wel een mooie voliere zeg.

Mara

We gaan dit weekend kijken voor een nachthok!
Deze gaat dan 1m op 1m zijn. Anders zou ie maar 1m op 90cm zijn dus ja..
Daarna gaan we achter draad zien.
Ook wordt er dan een aantal afmetingen verandert.

Lengte: 270cm
Breedte: 100cm ;)
Hoogte: 210 cm

Dat dus met het nachthok inbegrepen, de valkjes hebben dan 1m70 vliegruimte en 1m nachthok ;)

De valkjes zijn bijna allemaal besproken op twee na!
Het geelwangetje blijft hier.
De opaline lutino gaat naar Kevin.
De cinnamon witmasker gaat naar Kevin.
De bonte cinnamon witmasker (de oudste) gaat naar Nancy
De andere twee zijn nog te bespreken
Eentje dus de cinnamon opaline bonte witmasker gaat waarschijnlijk naar school. Die gaat daar bij een ander jong valkje zitten dus die wordt daar gekoppeld.
Dan heb ik nog mijn enigste cinnamon bonte witmasker mannetje over... Wat daar mee gaat gebeuren weet ik niet.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

hey

wat een leuke voliere, die je me gister liet zien, vond ik ook erg mooi hoor ;)

Groetjes trienke

Christine

Citaat van: trienke op 30 mei 2007, 21:11:50
hey

wat een leuke voliere, die je me gister liet zien, vond ik ook erg mooi hoor ;)

Groetjes trienke

Ja maar ik ben nog altijd de baas niet hier... Anders DIRECT ;D ;D
Een nachthok zijn we voor aan het zoeken via internet... ;) dan weten we tenminste waar we zaterdag naar toe moeten gaan :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Ik ben zaterdag gaan kijken voor het nachthok. Deze zal meer een tuinhuis worden die we op onze eigen manier kunnen inrichten!


Dit is een kleine schets van hoe of wat de voliere gaat worden...


Aangezien het niet zo duidelijk is even hieronder uitleg:
We beginnen van links.
De deur die naar de kant van ons huis opengaat. Dan een stukje waat we de deur terug kunnen dicht doen. Dan heb je daar weer een deur die naar de andere kant open gaat.
Nachthok gaat dus bestaan uit twee deuren, twee ramen, invlieg-raam, dan een gat waar de kwartels en de valkjes ook nog via daar het nachthok en de voliere binnen kunnen.
Eenmaal in de voliere ga ik die indelen in twee stukken, ik bedoel hiermee: een stuk waar een dak op geplaatst wordt en het andere stuk niet. Als bodembeddeking ga ik in de voliere zelf houtsnippers onder het dak en schelpenzand waar geen dak is.
Je hebt daar ook een deur om naar binnen te gaan om zo de mogelijkheid te hebben om de voliere zelf binnen te gaan.

Nachthok: Lengte: 190cm
               Breedte: 90cm
Voliere: Lengte: 150cm
            Breedte 90cm
De hoogte van alles: 178,4cm

Hier komen dan tien valkjes in!
Zoals jullie al konden volgen ga ik dus de geelwang houden en die koppelen!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anke

Klinkt goed ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Citaat van: til op  4 juni 2007, 18:37:01
Klinkt goed ;D
Groetjes Anke

Het duurt wel nog even.
Aangezien ik de laatste week van juni thuis ben ga ik er zelf aan moeten beginnen. Dan maar de hulp van Nancy ingeroepen en zij is bereid om me te helpen waar ik hulp nodig heb ::) ;D

Toen ik daarnet thuis kwam zat men geelwang al uit het nestblok! Ik heb haar wel even terug gezet... Haar zusje is net iets te jong om het nestblok te verlaten en heb schrik dat zij dan geen eten krijgt! Het is tenslotte de eerste keer dat Nicky&Ricky zoveel jongen hebben!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rob S

Hoi Christine,

Dat ziet er goed uit die schets, alleen ik heb 1 opmerking :P. Als ik jou was zou ik geen schelpenzand onder het gedeelte doen waar geen dak op zit. Ik zou dan kiezen voor gewoon metselzand. Want volgens mij gaat schelpenzand klonteren als het nat wordt, en als het dan weer droogt blijft het aanmekaar vast zitten. Met metselzand is dat niet zo, en dat droogt relatief snel op.

Groetjes

Christine

Citaat van: Rob S op  4 juni 2007, 18:53:50
Hoi Christine,

Dat ziet er goed uit die schets, alleen ik heb 1 opmerking :P. Als ik jou was zou ik geen schelpenzand onder het gedeelte doen waar geen dak op zit. Ik zou dan kiezen voor gewoon metselzand. Want volgens mij gaat schelpenzand klonteren als het nat wordt, en als het dan weer droogt blijft het aanmekaar vast zitten. Met metselzand is dat niet zo, en dat droogt relatief snel op.

Groetjes

Bedankt voor de tip.. Dan gaan we die andere zand nemen!
Het was maar een idee van hoe het er zou moeten uitzien. ;)
Verder komt het eten en drinken in nachthok te staan en dan het speelgoed buiten! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Marije

Mooie voliere hoor! :D
Alles verder goed met je mooie witmasker jongen, allemaal al een nieuw huisje gevonden?
Groetjes!

Christine

Citaat van: Marije op  4 juni 2007, 19:48:39
Mooie voliere hoor! :D
Alles verder goed met je mooie witmasker jongen, allemaal al een nieuw huisje gevonden?
Groetjes!

Cinnamon witmasker: nog te reserveren
Cinnamon bonte witmasker: Mumble   hij gaat naar Nancy, de reden waarom hij Mumble heet is omdat hij met zijn pootjes eerst uit het eitje kwam..
Cinnamon opaline bonte witmasker: zij gaat normaal gezien naar het school, daar krijgt ze een partner.
Cinnamon bonte witmasker: Flip    hij gaat naar Kevin en komt te wonen met Flipin: opaline lutino.
De geelwang blijft hier wonen! ;) ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

HOi Christine

Hoe gaat het met al het kleine grut? En met je kleine kwarteltje?

Mara