6 mei 2024, 21:54:25

*--*Huize valkjespret*--* Foto's!

Gestart door Christine, 23 augustus 2006, 13:39:40

« vorige - volgende »

Christine

Vruchtbare grond! Dat is wel waar!
Maar goed, de jongen komen wel vier gram per dag bij! Super dus!
Oudertjes hebben hun handen eum poten en bek ermee vol! Tosca zit constant voor ze warm te houden en Miko moet maar rond lopen! Tja goed voor de conditie ;)

De rest...
Nicky en Ricky daar is tot nu toe alles goed mee!
De eitjes heb ik deze morgen gecontroleerd en ik merk duidelijk dat er verbetering is! Hangt het van die multivit dat weet ik niet maar we zullen zien wanneer ze moeten uitkomen. ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Even aanvullen!
Alles gaat goed hier, buiten dat Baïsha daarnet even heeft zitten overgeven. Verder ziet ze er wel ok uit. Ze zit wel een beetje bol maar ze eet en drinkt verder wel goed. Ik hou het wel even in de gaten! :-\

Nu de jongen!
Met de jongen is alles super!
Miko&Tosca krijgen elke dag drie keer eivoer met wat groenvoer!
Dit is wel een groot deel wat ze aan hun vier kanjers geven!
Alle vier hebben ze al een oogje open! Dus ze groeien als kool! ;D ;D

Hier de foto die ik van het vierde donsje heb gemaakt toen ie op men hand geboren was! Die geraakte dus ook niet uit het eitje en heb ik toen moeten helpen! Voor Nancy was dit een unieke ervaring! Het was voor haar de eerste keer dat ze een nat jonkie had vast genomen en dat nog eens net uit het eitje gekropen was! ;D






Dit zijn de foto's van vandaag! Hier zijn ze dus al 8 dagen oud! ;D
Het was toen nog vroeg en daarom ook de kropjes leeg!
Nu heb ik net de twee oudste geringt! Hopelijk blijft de ring aan! ;D
Jong 1:






Jong 2: Blijkbaar de enigste jong met de oogjes niet open! ::)






Jong 3






Jong 4






Ik hoop dat jullie genoten hebben! ;)
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anke

en of ik heb genoten van die mooie foto's
Dat donsje net uit het ei, wat is dat klein! Het lijkt me heel bijzonder om een valkje te helpen om uit het ei te komen....
En dan na 8 dagen al zo gegroeid :o eten die beestjes pocon of zo ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Citaat van: til op  6 mei 2007, 21:37:12
en of ik heb genoten van die mooie foto's
Dat donsje net uit het ei, wat is dat klein! Het lijkt me heel bijzonder om een valkje te helpen om uit het ei te komen....
En dan na 8 dagen al zo gegroeid :o eten die beestjes pocon of zo ;)
Groetjes Anke

Het was idd een leuke ervaring maar Ssst!! Ik heb dit vorig jaar nog moeten doen met hetzelfde koppel! ;D
De jongen krijgen alleen eivoer met groenvoer en gewoon zaadjes met weinig zonnebloempitjes bijna geen! Dus van dat zullen ze ook niet groeien!
De ouders vetmesten ze gewoon! één bakje eivoer is op, op een dik twee/drie uur! ;D
Als ik er dan niet op tijd naar toe kijk krijsen ze me de oren van men hoofd! ;D
Dan weet ik altijd hoe laat het is ;D

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hoi Christine

Lief hoor, zo'n lieve kleine donsjes.

Mara

Christine

Deze keer zijn het geen donsjes meer!
Ze zijn amper 11 dagen oud en de oudste hebben al een hele boel pennetjes!

Jong 1 *-*cinnamon witmasker*-*




Jong 2 *-*cinnamon bonte witmasker (kans op gepareld)*-*




Jong 3 *-*cinnamon bonte witmasker (kans op gepareld)*-*




Jong 4 *-*cinnamon bonte witmasker (kans op gepareld)*-*




*-*voor degene die antwoord hebben op de parels, laat me iets weten ;) *-*

Vandaag heb ik ook de laatste twee geringd! Ik denk dat ze een beetje boos op me waren omdat ik zo aan het pootje aan het trekken was! Ze wouden niet stil zitten ::) :-[
Ook heb ik voor jong 3 een beetje olie moeten gebruiken, daarna schoof het er vanzelf over het pootje! Maar dan het mini teentje er nog door krijgen! ::) Na lang proberen lukte het toch! Wat heb je toch veel geduld nodig ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

11 mei 2007, 21:34:21 #366 Last Edit: 11 mei 2007, 21:51:12 by Christine
Ik had de 22ste eitjes van de kwartel in de broedmachine gelegd. Dit heb ik gewoon bewust gedaan om eens mee te maken wat het is om zo een kleintjes te hebben. Ook niet met de zekerheid dat er nog een paar gingen uitkomen! De dinsdag hoorde ik gepiep in één eitje! Deze is woensdagmorgen uit het eitje gekropen en staat nu in de couveuse achter aandacht te piepen! Het eet en drinkt zelfstandig!  ;D

Hier een paar foto's!
Dag 1
Hier zit je dat hij/zij nog een beetje nat is! ;)




De rest van de foto's zijn vandaag gemaakt!

Een paar sfeerbeelden van hoe het eet!






Ik heb een deksltje genomen van een glazen potje als drinkbakje, dit voor de zekerheid dat ie niet zou verdrinken ofzo. Het drinkt er goed van en dat na een stevige maaltijd! ;D


Nu even over de valkjes.
Er is een donsje bij Nicky&Ricky!
Deze keer eentje met zwarte oogjes!
Ik hoop echt dat deze er wel doorkomt en dat al de narigheid voorlopig verdwijnt. Niet dat het in privé zo goed gaat maar toch... Ik wil een beetje rust... :-\


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

Aaaaaachhhh wat lief en wat hoog op de pootjes  :-* ;D maar waar ga je hem "in" doen eigenlijk ??? in een eigen kooitje???
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Christine

Foto's van de stekeltjes!

Jong 1


Jong 2


Jong 3


Jong 4


Ik kan nog altijd niet zeggen of ze pareltjes hebben!
Op dit moment denk ik Jong 1 & 2 niet.
Jongen drie en vier denk ik wel...
Wie weet meer? ;)

Even antwoorden op jou Wilma:
Het kleintje gaat naar Nancy, die heeft ook valkjes.
Ik ga wel zeggen dat ze nog achter eentje opzoek moet gaan want één alleen is maar zielig!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

Die kuifjes....wat  8) stoerrrrrrr  ;D lief hoor, ik smelt steeds weer bij het zien van die ukkies...

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

HoI Christine

Wat lief zeg zo'n klein kwarteltje. Ik ben benieuwd of het hier uit gaat komen hoor. Echt, en zo niet, tja, dan hebben we pech gehad. Het hennetje zit echt stevig op de eitjes, ze gaat er ook niet vanaf als ik kom voeren in de voliere en eerlijk gezegd wil ik haar liever niet van de eitjes halen dus laat maar lekker zitten, we zien wel.

Verder zijn je stekeltjes super lief!

Mara

Christine

Citaat van: Mara op 12 mei 2007, 11:17:25
HoI Christine

Wat lief zeg zo'n klein kwarteltje. Ik ben benieuwd of het hier uit gaat komen hoor. Echt, en zo niet, tja, dan hebben we pech gehad. Het hennetje zit echt stevig op de eitjes, ze gaat er ook niet vanaf als ik kom voeren in de voliere en eerlijk gezegd wil ik haar liever niet van de eitjes halen dus laat maar lekker zitten, we zien wel.

Verder zijn je stekeltjes super lief!

Mara

Mijn hennetje had eens een dagje of twee gezeten! Niet langer, dus daar verwachte ik toen niet al te veel van! Dat was vorige zomer. Nu is ze ineens gestopt met eitjes leggen en had ik even geluk dat ik er in de broedmachine heb kunnen leggen! Kleintje is nu de hele tijd aan het piepen en eet goed!  ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

De kwartels hier hadden ook eitjes gelegd. Ik heb ze niet bij iemand in de broedmachine gedaan, ze verkopen niet zo best. Dus de eitjes zijn weggehaald. :)
Zo'n kwartelkuiken is wel erg leuk, en erg handig is het ook dat ze meteen zelf kunnen eten. :)
Je valkenstekeltjes zien er ook erg lief uit, heb je al reserveringen voor ze staan of nog niet? :)

Christine

Citaat van: Rianne op 12 mei 2007, 13:52:30
De kwartels hier hadden ook eitjes gelegd. Ik heb ze niet bij iemand in de broedmachine gedaan, ze verkopen niet zo best. Dus de eitjes zijn weggehaald. :)
Zo'n kwartelkuiken is wel erg leuk, en erg handig is het ook dat ze meteen zelf kunnen eten. :)
Je valkenstekeltjes zien er ook erg lief uit, heb je al reserveringen voor ze staan of nog niet? :)

Ik weet nog niet of ik al reserveringen heb staan.
Ik moet een vrouwtje hebben voor iemand en dan tja de tweede wil ik dat die naar Nancy gaat, die heeft iets enorm speciaal: dat was degene die onderste boven in het eitje stak! ;D Dus ja... Het is even aankijken

Nu vooral omdat er nog drie opkomst zijn van Nicky&Ricky, eentje is geboren en de andere twee moeten nog uitkomen. ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Anke

Hoi Christine,
Ik heb je dagboekje weer even bijgelezen.
Wat zijn die jongen al groot geworden :o
Hi hi dat kwarteltje, leuk is dat het die beestjes die al direct zelfstandig zijn.
Veel plezier met al je jonge grut ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes