5 mei 2024, 13:48:07

*--*Huize valkjespret*--* Foto's!

Gestart door Christine, 23 augustus 2006, 13:39:40

« vorige - volgende »

Christine

Vandaag slecht opgestaan! Heeft gevolgen dat ik de dag slecht begonnen ben.
Het ging als volgt! Ik wou een nieuwe zak parkietenzaad open doen!
Oke de zak is open en mama vroeg iets aan mij, ik kijk en op dat moment valt die zak, juist schuin genoeg dat er een deel op de grond valt! Alles opgekuist en merk wel dat het veel was! :-\
Achja, de zak was toch groot genoeg!
Met de klein en de rest is alles inorde! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

caro

Hoi Christine,

Wat leuk dat je in mijn dagboekje hebt gereageerd.

Ik heb je verhaal gelezen over je lutino valkje. Bizar hoe dat kan, net of het zo moet zijn. Ik kreeg gewoon kippenvel.

Je lutino ziet er goed uit. Ik hoop dat mijn "verrassing" (lutino) ook groot mag worden.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Christine

Citaat van: caro op 10 april 2007, 12:00:37
Hoi Christine,

Wat leuk dat je in mijn dagboekje hebt gereageerd.

Ik heb je verhaal gelezen over je lutino valkje. Bizar hoe dat kan, net of het zo moet zijn. Ik kreeg gewoon kippenvel.

Je lutino ziet er goed uit. Ik hoop dat mijn "verrassing" (lutino) ook groot mag worden.


Groetjes

Caro

Ik hier ook.
Het was een spannend moment en ik moest wel voor het leventje voor de lutino kiezen! Daarmee dat ze ook een achterstandje heeft, is wel jammer maar ze doet het goed zo! Ook de ouders zitten er bij als het achter eten vraagt!
Blijkbaar zijn mijn valkjes kieskeurig en willen ze alles wat ze hadden in het begin! Iets veranderen kost de levens van de jong! :-\
Nu is alles goed hier! Ook de rest van de valkjes hebben het naar hun zin! ;)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Het is weer fototijd! Volgens mij zie ik pareltjes!
Ik weet niet zeker en daarom ben ik benieuwd naar jullie reactie's ;)


































Als het parels zouden zijn dan zou Nicky vroeger cinnamon gepareld geweest zijn!
Anders klopt de mutatie niet :-\
Ouders:
Vader=Cinnamon Gepareld split voor {X1:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Moeder=Wildkleur

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X1:Lutino}
50.0 % Wildkleur split voor {X1:Cinnamon} {X1:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Gepareld Lutino
50.0 % Cinnamon Gepareld Geelwang (rec.)

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
Het kan ook aan de lichtinval liggen , maar ik zie nog geen pareltjes.
Nog een paar dagen en je weet het zeker.
Groetjes Riny

Christine

Citaat van: Riny op 11 april 2007, 11:14:22
Hoy Christine
Het kan ook aan de lichtinval liggen , maar ik zie nog geen pareltjes.
Nog een paar dagen en je weet het zeker.
Groetjes Riny

Ja misschien wel, we zullen over een paar dagen nog eens kijken!  ;)
Het zou wel leuk zijn! :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Ik zie ze ook (nog) niet. Op de vleugelrand kan het trouwens wel eens donkerder zijn, daar waar de wildkleur een witte band heeft, heeft de lutino een gele. :)

Christine

Citaat van: Rianne op 11 april 2007, 11:46:20
Ik zie ze ook (nog) niet. Op de vleugelrand kan het trouwens wel eens donkerder zijn, daar waar de wildkleur een witte band heeft, heeft de lutino een gele. :)

Het is echt op de schoudertjes! Ik zal is proberen een duidelijke foto te maken.  ::)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ann

Hey Christine

Prachtige foto's van je (geparelde?) kleintje. :D

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Christine

Citaat van: Ann op 11 april 2007, 18:04:43
Hey Christine

Prachtige foto's van je (geparelde?) kleintje. :D

Groetjes
Ann :)

Gepareld of niet, dat zie ik binnen een paar dagen wel! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Deze morgen vaste routine.
Ik ging naar ino'tje kijken en kreeg haar niet wakker.
Ik dacht van ja... Ze zal gewoon slapen!
Een paar minuten daarna moest ik naar mijn stageplaats dus ja.
Ik heb ze in de steek moeten laten!
Toen ik thuis kwam kreeg ik te horen dat ze er niet meer is.
Ino'tje is rustig heen gegaan maar toch zal ik haar missen!

Ino'tje:
Je was ter wereld gekomen.
Je andere broertjes of zusjes hebben het al niet op voorhand gehaald; allemaal zijn ze in het eitje gestorven en jij...
Jij was een kleine vechter! Door mijn fout was je de eerste keer bijna gestorven omdat ik de ouders moest verhuizen. Dit had ik beter niet gedaan.
Wat de oorzaak nu is van je dood weet ik niet maar het zal voor mij altijd een raadsel blijven!
Rust zacht.
Je bent mijn engeltje!
Geef een kroeltje aan Fien :'( :'(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

caro

Hoi Christine,

Wat verschrikkelijk zeg  :'(.

Heel veel sterkte met dit verlies.



Groetjes


Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Riny

Hoy Christine
Je hebt wel pech zeg!
Ik leef met je mee.
Groetjes Riny

Christine

Thx..
Ik snap het niet meer.
Al de jongen dood van Nicky&Ricky.
Ik heb nu gewoon niets meer van hun!
De ino zag er super uit, poetste haar zelf en had al echt valkjesbewegingen! Bedelde enorm om eten en zag er voor de rest heel goed uit: goed gevulde krop, oogjes open, pennetjes, veel slapen maar dat hoord toch bij het ukkie zijn? Kleine baby'tjes slapen toch ook veel?
Alles was dus gewoon inorde.
Er is hier toch iets vreemd aan de hand :'(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**