4 mei 2024, 19:34:23

*--*Huize valkjespret*--* Foto's!

Gestart door Christine, 23 augustus 2006, 13:39:40

« vorige - volgende »

Christine

Ik had gisteren ukkie proberen te ringen, het zat strak genoeg althans dat dacht ik.
Deze morgen vond ik het ringetje niet meer... Ik heb heel de beukensnippers uit moeten zoeken en het jong er uit moeten halen, nadien na lang zoeken heb ik het toch gevonden. Het lag ergens helemaal onderin en was moeilijk te vinden, dat terwijl ik heel het nestblok heb doorzocht.

Met de rest van de valkjes is alles inorde. Freja doet het super hier, Flutty is wel wat drukker als anders maar dat geeft niet. Zolang hij maar van zich laat horen en niet in een hoekje zit is het goed!
De schrik zit er toch in. Ik hoop niet dat Flutty iets voor krijgt... :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Wat verhuis ik toch snel naar beneden! :-\

Gisteren zag ik ineens dat Tosca met een eitje zat. Ik gelijk al de boel bijeen gedaan en iedereen verhuisd. Nicky&Ricky met klein naar boven, Miko&Tosca op de plaats waar Nicky&Ricky zat en dan Flutty&Freya in een andere kooi gedaan. Was dit even stressen.
Het liep niet goed voor ukkie, ukkie werd verwaarloosd tot deze middag. Ik heb ze weer verhuist en deze keer Flutty&Freya boven gedaan. Dit omdat die al boven zaten vorige week. Nicky&Ricky hun vertrouwde broedblok! (wou geen andere) terug gegeven en ze gingen ukkie terug warm houden en eten geven! Alles is dus goed afgelopen en ontdekte een innieminnie kuifje en een paar vleugelpennetjes! Wat zijn ze wit! ;D

Kijk maar:








Willen jullie even kijken wat er beneden te zien is?


Ik zie iets en het is iets heel liefs!


Kijk!! Mijn eerste jong! ;D






Is ze niet prachtig? ;)










Groetjes
Christine, Nicky&Ricky

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

5 april 2007, 20:24:54 #272 Last Edit: 6 april 2007, 16:38:18 by Riny
Hoy Christine
Het is te merken dat het broedseizoen in volle gang is.
Voor je het weet sta je op de tweede bladzijde.
Fijn dat de rust weergekeerd is bij jou vogels.
Hopelijk wordt ukkie verder goed verzorgd.
Groetjes Riny

Mara


Christine

Citaat van: Mara op  6 april 2007, 16:31:17
Hoi Christine

Wat lief!  :o

Mara

Idd!!
Ze word nog liever! Ik zie tot nu toe alleen witte veertjes en het kuifje is ietsje gegroeid. Ze weegt ontussen 28gram.
Ook heb ik voor de derde keer haar ring aangedaan. Hopelijk moet ik er niet achter zoeken! :-\

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ann

Hey Christine

Ook ik wil je,wat laat, sterkte toewensen met het verlies van je valparkiet.
Je nieuwe is een prachtige vogel. Ik val op parels ;). Ook heb je keischattige foto's van je (kleine) valkparkieten.

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Mara


Ann

Hey Christine

Ik wens je een vrolijk
Pasen

Groetjes
Ann :)


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Christine

Bedankt allebei!
Geen paaseitje hier. Gisteren heeft Tosca pas een eitje gelegd en waarschijnlijk morgen ook nog.
Met men kleinste ino'tje gaat het super! Ze krijgt een geel kuifje! Witte pennetjes op de vleugels, buikje en rug!
één oogje open en die ziet er mooi rood uit! Ik kan ze nog altijd niet ringen! De pootjes blijven enorm dun, hopen dat ik dan optijd ga zijn want ze komt toch iedere dag bij! 8 gram op één dag is al heel wat!
Met de rest van de valkjes gaat alles goed! Jazzy en Luna hebben gepaard, tussen Flutty en Freya lukt het ook wel.
Flutty fluit regelmatig tegen Freya.

Even off-topic.
Ik had mijn caviamannetje laten castreren.
We moesten hem op krantenpapier houden omdat het beter was voor zijn wonde terug dicht te laten groeien maar we konden dit maar een dik weekje uithouden. Blijkt nu dat het vrouwtje zwanger is! Hoeveel jongen weet ik niet maar ze weegt nu bijna 1kg! En dat terwijl het mannetje maar 700/800gram weegt! Ook woog het vrouwtje veel minder dan het mannetje! Ik hou jullie hierover wel op de hoogte!

Doei
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

trienke

Hoi christine

Fijn dat het goed gaat daar bij jou. En de kleine lutino doet het goed ;).

Gelukkig gaat het wat beter met flutty, hopelijk zien ze elkaar staan :D.

Wat een verassing dat je caviatje zwanger is. IK blijf het volgen

Groetjes Trienke

Christine

9 april 2007, 14:08:55 #280 Last Edit: 9 april 2007, 14:21:11 by Christine
Trienke! Even hier mijn dagboekje over de cavia's!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23710.0.html

Vandaag even naar Ukkie gekeken en ook weer eens haar ring omgedaan! Deze keer blijft ze "hoop ik" aan!
Ook deze morgen heb ik één oogje open gezien en deze middag tevens allebei! Ze heeft twee mooie vuur rode oogjes! Het is een sexy dingske! ;D












Even een ander achtergrond!













Voor dat ik het vergeet!
Tosca is opnieuw bezig met leggen en haar aantal staat nu op 3 eitjes! Ze zit er nog niet helemaal op maar doet wel haar best!
Close-up Miko:

Close-up Tosca:

Eitjes:


Groetjes
Christine


*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

Hoy Christine
En hoe gaat het met je geelwang?
Groetjes Riny

Christine

Citaat van: Riny op  9 april 2007, 14:23:39
Hoy Christine
En hoe gaat het met je geelwang?
Groetjes Riny


Met Luna is alles inorde! Ze hebben gisteren voor de eerste keer gepaard.
Het nestblokje staat er al een weekje! Ik ga het laten staan! Het is de enigste koppel dat nog niet bezig is :-\
Buiten Flutty&Freya maar die geef ik alle tijd want ze zijn nog niet zo lang een stel! Paren zit er ook nog niet in! ::)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Wilma1

Hoi Christine,

Tijd geleden dat ik bij je ben geweest...ik hoop dat alles goed gat en zo te zien aan de foto's  SUPER!! Wat een poppies !!! Lief hoor!!

Met Maxime gaat het prima, samen met Stacy...ze wipwappen wat af, hoorde ik van Rianne, ze hebben gelukkig een goed leven bij hun nw bazinnetje...

:-* Wilma

groetjes aan je mamma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Christine

Citaat van: Wilma1 op  9 april 2007, 16:26:51
Hoi Christine,

Tijd geleden dat ik bij je ben geweest...ik hoop dat alles goed gat en zo te zien aan de foto's  SUPER!! Wat een poppies !!! Lief hoor!!

Met Maxime gaat het prima, samen met Stacy...ze wipwappen wat af, hoorde ik van Rianne, ze hebben gelukkig een goed leven bij hun nw bazinnetje...

:-* Wilma

groetjes aan je mamma

Ik ben nu ook blij dat de rust hier terug gekeerd is! Ino tevens als alles goed komt Flipin ;) doet het ook goed! Nu haar oogjes open zijn bedelt ze als de beste! Ondanks ze alleen is hoor je haar heel goed! Ook als ze eten krijgt! ;D

Leuk dat Maxime en Stacy het zo goed doen! Doet deugt om nog van hun te horen! ;)

:-* Christine!

De groetjes heb ik al gedaan en je krijgt er terug!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**