5 mei 2025, 16:51:31

nieuwe dagboek

Gestart door remco1976, 23 augustus 2006, 08:42:13

« vorige - volgende »

remco1976

hallo allemaal,

ik dacht laat ik eens een dagboek bij gaan houden
even een kleine update,inmiddels is mijn oude voliere helemaal afgebroken en de nieuwe er neer gezet.dit is een voliere van 5 meter lang en 2 meter breed.alleen nog een beetje afwerking met stokken en speeltjes.heb de nest kasten eruit gehaald omdat het weer tijd is voor de rust.heb dit jaar ruim 75 jongen gehad in alle mutaties.een selectie wordt gebruikt om in het najaar mee tenemen naar een tentoonstelling.dit was het weer even voor vandaag.houd jullie op de hoogte.

gr.remco

leoni

hoii,

leuk dat je een dagboek bij gaat houden. :D

je hebt wel veel jongen gehad!
mooie voliere zo te lezen.
en ik ga je dagboekje volgen :D

groetjes leoni

remco1976

25 augustus 2006, 10:43:18 #2 Last Edit: 25 augustus 2006, 10:46:29 by Peter
hallo allemaal,

ik heb vandaag wat meegaakt.
iemand uit heino kwam gister een vogel ophalen die net uit het nest was.ze wou deze met de hand bij voeren,ze had die al vaker gedaan zei ze.dus vogel meegenomen.belt ze mij savonds op,om te vertellen dan ze met deze vogel bij een dierenarts langs was geweest.en vogels deze dieren arts was deze vogel heel ziek(longontsteking).dit leek mij zeer sterk want heb daar helemaal niets van gemerkt.hij zou kraken en roggelen.nou dit zou ik direct gehoort moeten hebben.ik die dieren arts gebeld en gevraagt hoe dit zat.ze zei dat hij longonsteking had en dat hij heel ziek was.ik gezegt dat ik dit een heel raar verhaal vondt en dat ik deze vogel wil laten nakijken bij docter feld.dus ik die mensen weer gebeld en gevraagt hoe dit nou kon.ik heb daarop meedere mensen gebeld waaronder lique-peter.die hadden dit ook nog nooit gehoord en vonden dit ook een heel vreemd verhaal.maar wat eventueel zou kunnen is dat hun deze vogel verkeerd gevoerd hebben.dat hij zich verslikt heeft en dus et voer bij de longen terecht gekomen is.dus ik weer die mensen gebeld en dit voorgelegt,maar ze hielden de boot af,ze hadden er niets in gekregen.maar dus wel geprobeert.ik aan geboden de vogel meetenemen naar feld maar dan wouden hun direct het geld terug.dat was ik niet direct vanplan omdat ik haar het risico van hand voeren toch goed heb uitgelegt.de mensen werden zeer onbeleeft en begonnen teschelden enz.en de telefonn werd opgegooit.na het telefoon gesprek heb ik lique aan de telefoon gehad en heeft me gezegt de vogel beter tekunnen terug nemen ivm de vogel zelf,zodat deze bij iemand anders een beter tehuis kan krijgen.dit ga ik dus aanbieden.maar schijnt dat deze vogel in de kleniek van die dierenarst verblijft.dus dit moet ik even afwachten.hou jullie op de hoogte.

gr.remco

Sanna

Jeetje wat een mensen zeg! :-X Zo zie je maar, iemand kan wel zeggen dat hij ervaring heeft met handopfok, maar dit klinkt er helemaal niet naar. Zelf de vogel verknallen en dan effe verhaal halen bij jou! Nou ik zou maar lekker voortaan je jongen verkopen als ze zelf kunnen eten hoor. Beter voor je vogies en geen gezeik achteraf als ze het toch niet blijken te kunnen. Ik hoop voor je dat het nog een beetje netjes kan worden opgelost.

Groetjes, Sanna

jolandaW

Hoi Remco,

Je hebt rare mensen op de wereld en als ze iets verkeerd doen is het nooit hun fout maar altijd die van een ander.
Ik zelf zou geen vogels mee geven aan mensen die ze met de hand willen groot brengen omdat je idd nooit weet of ze het al eerder hebben gedaan.
En uit eigen ervaring weet ik dat het niet altijd gemakkelijk is.
Ik heb dan nog wel geen jonge valkjes gehad maar wel jonge grasjes en ze gaan echt pas weg als ik zeker weet dat ze zelf kunnen eten.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen

groetjes Jolanda

remco1976

hoi,

vandaag contact gehad met een dierenarst in zelhem.die is ook echt goed met vogels.en doe vondt het ook allemaal onzin.het broedste is dat de mensen de vogel hebben laten opnemen.ik heb aangeboden de vogel vandaag terug tebrengen en dat hun hun geld terug krijgen.maar vogels hun DA kon de vogel beslist niet vervoerd worden want dan zou die dat niet over even.het liefst had ik hem naar feld gebracht.maarja.....normaal verkoop ik ze ook alleen als ze zelfstandig zijn.maar deze mevrouw zei dat ze er ervaring mee had.vanaf nu dus nooit meer weer.de andere jongen uit het zelfe nest zijn kern gezond.en volgens de DA uit zelhem zouden die ook ziek moeten zijn als het echt long onsteking was.vogels hem de vogel verkeerd gevoerd.maar dat kan ik nu niet laten onder zoeken.ik wil het beste voor mijn vogels,en dus ook voor dat ene jong.zal er alles aan doen om hem gezond terug tekrijgen.laat het nog eve horen.

gr.remco

remco1976

25 augustus 2006, 17:08:17 #6 Last Edit: 25 augustus 2006, 18:34:08 by remco1976
ben ik weer eve,

het hele verhaal krijgt nu een hele rare wending,ik heb net contact gehad met de DA waar de vogel nu zit.nu heeft hij geel longonsteking maar een darm infectie.wie snapt er nu nog iets van?.ik en de andere dierenartsen ook niet.ik heb het idee dat deze DA graag wat extra geld wil verdienen.waar ik niet in trap.heb contact gehad met de DA waar ik altijd kom.deze zegt dat dit zeer on waarschijnlijk is.ik heb de mensen aangeboden om de vogel voor het zelfde geld terug tenemen,zodat ik heb elders kan laten onder zoeken(DAN WEL DOOR EEN GOEDE).toen werd mij medegedeeld dat ze de DA kosten ook graag van mij weer wouden hebben.heb toen eve medegeeld dat ik hier niet aan mee doe.omdat ik heb gezegt dat ze hem retour moesten brengen zodat ik zelf kon beslissen waar ik hem liet behandelen.de DA waar ik heen ga vermoed ook dat dit door het voeden komt.wie is het met mij eens en wie niet?zouden jullie het zelfde handelen als ik?

gr.remco

Valerie

Wat schandalig zeg! :o
Als ik jou was en heel mondig was ( wat ik dus niet ben) eiste ik de vogel terug. Zulke mensen kan ik niet begrijpen!
Toen ik bij je was om Kyla op te halen, was er geen enkele vogel die ziek leek of het slecht leek te hebben.
Die mensen hebben een fout gemaakt en proberen jou de schuld in de schoenen te schuiven. Ze moesten zich schamen!
Veel sterkte, Remco! Ik hoop dat het je lukt!

nick01

ik hoop voor je dat t allemaal voorspoedig gaat , ook voor mezelf he dan kan ik eerder mijn nieuwe oude aanwinsten ophalen  ;).
maar ff serieus , t gaat goed allemaal met de bouw?
zet eens wat fotootjes neer hier kunnen we t bekijken.
ik ga eerdaags misschien ook maar eens een dagboekje beginnen of bij verhalen wat neerzetten.
vooral nu mijn verbouwing ook klaar is en alle nieuwe aanwinsten gestaag binnendruppelen.
75 jongen ? dat is zeker niet verkeerd remco.
en dat probleem met die vogel , laat die mensen toch als jij zeker weet dat je hun een gezonde vogel hebt verkocht wat kun je dan nog meer doen?
ik zou hun wel een keus geven.
of die vogel weg bij die dierenarts en naar feld toe.
of als ze nergens aan mee willen werken en alleen maar lastig zijn zou ik denk ik zeggen dan is t gewoon klaar en hoef je me ook nergens voor aan te spreken , je biedt tenslotte aan om ze te laten behandelen bij een (andere) dierenarst toch?
dus je laat wel zien dat je wat voor ze wilt doen.
wat ik in t verleden wel eens gedaan heb is als men een jonge vogel haalt en die gaat dood binnen een maand (wat dan niet aan je zelf te verwijten is) om die mensen dan voor t helft van t geld een soortgelijke vogel uit te laten kiezen , t is tenslotte wel sneu voor die mensen.
maar goed deze mensen maken t jou ook niet echt makkelijk.

hou ons op de hoogte hoe t afloopt?!

remco1976

hoi nick,

ik heb van de mensen helemaal niets meer weer gehoord.dus is dit voor mij ook over.heb alles aan geboden,maar ze gingen nergens mee akkoord.ze wilden dus schijnbaar gewoon een goedkope vogel hebben.ik ben daar niet ingetrapt.vindt wel jammer dat er zulke mensen zijn.maar goed.zal even kijken of ik wat fotos hier kan plaasten.

gr.remco

remco1976

Hallo allemaal,

hier vast wat fotos,

Dit is mijn nieuwe buiten voliere,deze is 5 meter lang en 2 meter breed.

Dit zijn broedkooien die ik heb laten maken in raalte.deze zijn 120*50*50

Dit zijn vankeulen kooien(broedkooi)120*60*60

dit is het broedtje van het jong wat zo ziek zou zijn.ziet het er ziek uit?deze zou dan nu ook zeer ziek moeten zijn.dus......allemaal een fout van die mensen zelf.

dit zijn de laaste jongen wat ik nu heb.mischien komt er nog wat bij.

dit was het weer even,voliere is bijna klaar.dan kan ik de rest van mijn vogels weer terug halen.

gr.remco

Valerie

Mooie foto's Remco! Die voliere ziet er goed uit!!

leoni

hoii,

wat een rare mensen zeg!! :-X je hebt alles aangeboden en geprobeert.

en een hele mooie voliere! en groot hahaha.  en mooie kweekkooien, ik hoop dat de mijne er ook binnen kort zijn, heb ze bestelt maar de lades komen pas half september  :-[

groetjes leoni

remco1976

hallo leoni,

ja er zijn hele rare mensen,vooral als ik via via achter kom dat de vogel nu beter is.wel raar als hij het niet zou halen.maar niet even een berichtje doen van hoe en wat.nee,ze waren gewoon op wat geld uit.en das jammer voor hun dat ik daar niet ingetrapt ben.ben ook zeer blij met mijn nieuwe voliere en kweek kooien.ze hebben het zeer naar hun zun....en dat is toch het belankrijkste.zoek alleen nog nieuwe eigenaars voor 5 jongen.moeten wel goede mensen zijn.maar das vaak geen probleem.

hoi val,

hoe is het met jouw voliere?heb je al wat fotos van?

gr.remco

Valerie

De voliere is nog niet af ( de panelen wel, maar hij staat nog niet).

Zeg, die bonte die je kwijt bent, was die wild of redelijk tam?
Ik zal iig uitkijken of ik eentje zie vliegen.  ;)