18 mei 2025, 01:49:52

ringetje

Gestart door luukluuk, 23 juli 2003, 21:07:51

« vorige - volgende »

luukluuk

onze nieuwe valkje van 11 weken heeft een ringetje om ,maar mischien dom ,maar wat kan je daar mee ?
en wat staat er op ,hij komt bij jullie van de site vandaan bij te koop ,uit kockengen bij utrecht ,
groetjes Margot en joeppie jammergenoeg geen kiki meer  :'(
maar we hebben er echt alles aan gedaan hoor ,dus er is nog hoop om hem terug te vinden ,
hij komt ook in de streekkrant  

Paul

Hoi Luukluuk,
Op de ring van het valkje staat zijn geboortejaar en het nummer van de kweker en het nummer van de hoeveelste valk  van dat jaar het is.
Voor tentoonstellingen is het bijvoorbeeld van belang dat ze een ring om hebben.
Bij valkjes is het niet verplicht om een ring te hebben maar bij vele andere soorten vogels is het soms verplicht om een ring te hebben anders heb je de vogel illegaal.
Zolang ze geen last van het ringetje hebben is er niks aan de hand maar het komt wel eens voor dat er te kleine ringen gebruikt zijn en dat kan gevaarlijk zijn voor het pootje :-(
Het voordeel van een ring is wel dat als je valkje wegvliegt dat ze de kweker zo kunnen vinden en als de kweker alles goed bijhoud kunnen ze jullie ook zo terugvinden.
Ik hoop in elk geval dat Kiki toch nog terecht komt.

Groetjes,  Paul

luukluuk

okee bedankt maar weer voor de info ,komen er dan zo ver jij weet wel weer valkjes terug ?
je moet dan zeker echt geluk hebben ,ik zag vanmiddag helemaal achter in onze tuin een dode vogel liggen en hij was grijs ,ik schrok mij echt dood ,maar het was een duifje geweest ,weet je ook of ze echt heel ver kunnen vliegen als ze altijd gekortwiekt zijn geweest ?
en waar de mensen vaak heen gaan als ze er een vinden kijken ze bv al vaak op internet ?
of gaan ze naar de dierenwinkel
wat een vragen he ,
we hebben nu wel een nieuw valkje maar toch mis ik kiki ,deze is heel anders weer he en mijn zoon van 2 snapt het ook niet meer hij denkt dat ze alle zo tam zijn als kiki was
maar ja ik moet geduld hebben he ,maar als ik de nieuwe zo zie zitten ,hij heet dus joeppie dan wil ik hem zo graag lekker kroelen en aaien en knuffels geven ,maar dat kan nog niet ,
ik zoek ook nog een nieuwe kooi ,die van ons is te smal ,
groetjes Margot en joeppie en kiki mischien !