13 mei 2025, 19:32:10

Opsparen ontlasting

Gestart door Mike T, 23 juli 2003, 16:00:20

« vorige - volgende »

Mike T

Hallo allemaal,

Ik ben net twee weken op vakantie geweest, mijn valk is zolang bij mijn ouders geweest. Sinds ik terug ben en s'morgens de kamer in kom waar hij staat begint hij erg hard te krijsen. Op het moment dat ik hem uit de kooi haal komt hij bij me zitten en laat vervolgens zijn uitwerpsel gaan, op zich niet zo'n probleem echter dit uitwerpsel is zowat 10 keer zo groot als normaal en ziet eruit als een soort diare. Dit is alleen s'morgens en het lijkt erop dat hij dit opspaart.....Raar verhaal!!!!
Maar is dit normaal of is ie ziek??????
oja het is een mannetje die volgens mij aan het puberen is..
Hij is verder gewoon als normaal erg levendig en macho gedrag, ziet er niet ziek uit..

vast bedankt voor de reaktie...

Gr Mike T ;D

Vanessa_TC

Hallo Mike,

Doet je valkje dat elke dag sinds je terug bent of was het een keer?
En hoe ging het met hem toen hij in de vakantie bij je ouders was?
Misschien dat hij door de spanning, van andere omgeving of omdat jij er niet was, een soort verstopping heeft gekregen, en dat nu alles los komt. Dat krijsen kan misschien wel van kramp zijn, misschien weet de dierenarts hoe het kan, misschien dat je wilt bellen om te vragen. Ik denk niet dat hij erg ziek is, anders zou hij stil in een hoekje gaat zitten.

Eigenlijk kan ik verder niks bedenken, misschien dat iemand anders het weet hier op de site...

Ik heb het wel laatst gehad met een van mijn valkjes dat ze echt heel veel poepte ook diarree, echt m`n hele t-shirt zat eronder, maar dat kwam omdat ze net eieren had gelegd, en waarschijnlijk de ontlasting had opgehoopt.

Ik hoop dat je antwoord krijgt. En dat hij snel weer beter wordt.

Groetjes Vanessa.

Paul

Hoi Mike,
Ik weet wel dat valkparkieten als ze broeden de ontlasting opsparen en als ze van het nest gaan alles in 1 keer laten vallen.
Maar bij een valkje alleen heb ik het nooit meegemaakt maar misschien dat ie toch op een of andere manier broeds is?
Houd het zeker even goed in de gaten en als het zo blijft lijkt het me toch niet goed.
Het kan natuurlijk door de verhuizing heen en weer komen dat ie zich toch even niet op zijn gemak voelt.
En is het alleen in de ochtend en is het de rest van de dag goed?
In dat geval is het zeker geen verstopping.

Groetjes,  Paul

Mike T

Hallo allemaal, in iedrgeval bedankt voor de reaktie.

daar op reagerend..
Hij doet het echt alleen in de ochtend als we wakker worden. Bij binnen komen begint hij te krijsen. Vliegt een paar rondjes en laat dan een berg vallen..niet normaal. Daarna is de ontlasting weer normaal. De laatste dagen zien we hem wel reglmatig tegen zijn "zitstok" aanrijden!! en is hij wat agressiefer dan anders..maar dat begrijp ik nog maar die hoop.......

Gr Mike T

Ingerm

Hoi,
Het klinkt of je valk in paarstemming (broeds) is en dat zal ermee te maken kunnen hebben. Bij valken broeden zowel de man als de pop en kunnen dus beide de ontlasting opsparen (zo neem ik aan). Zolang hij verder gezond is zal ik me er geen zorgen over maken (of er een popje bijzoeken... zodat hij zijn gevoelens kan uiten.... ;D)

succes

esther lichtenberg

Mijn valk doet bijna het zelfde, als we sochtends binnenkomen rekt ze zich uit en poept dan een grote drol uit slappe poep. Dat heeft ze vanaf het begin ngedaan. Ook als ik weg ben geweest en ik kom terug dan rekt ze zich uit en poept maar dan niet zo groot als sochtends.