9 mei 2025, 15:34:31

luizen?

Gestart door Chris, 20 augustus 2006, 22:52:29

« vorige - volgende »

Chris

ik heb een week geleden een valkparkiet gekocht en ik zie beestjes die op luistjes lijkt ik heb het pas vandaag gezien :'( ik wil hem niet trg brengen terwil mijn ouders dat willen omdat hij nu best wel tam is geworden niet helemaal maar het begint me te vertrouwen Wat moet ik doen?

Ivy

Hoi Chris.
Je hoeft je valkje niet wegdoen hoor. Je kan morgen een spray halen bij een dierenwinkel tegen vedermijt - bijvoorbeeld Bird Spray van Bogena. Of laat je je adviseren door de verkoper. Ik geloof dat Beophar ook spray maakt tegen beestjes.
Je moet dan heel zorgvuldig je valkje behandelen, dus niet op zijn kop sprayen.
Ook de kooi zal je dan waarschijnlijk moeten inspuiten met de spul en daarna goed schoonmaken.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Daan en Pino

Hallo

Mijn valkje had ook vederluis... heel vervelend...vooral voor je valkje maar je krijgt er zelf ook de kriebels van!
Bij mij vielen er wat beestjes uit Pino die heb ik toen met een plakbandje gevangen...ieksss en ik ben toen met een paar van die beestjes naar de dierenarts gegaan.... de dierenarts gaf me het volgende middel:

Defencare poeder

Eigenlijk is dit voor honden en katten maar een bijzonder veilig middel voor mens en dier... (althans dat zegt de verpakking!) De dierenarts zei dat je moest uitkijken voor bepaalde bespreidingsmiddelen van de dierenwinkel omdat er echt troep tussen zit!

Defencare werkte echt heel goed binnen 1 x behandelen was Pino van al zijn luisjes af we hebben hem nog een keer nabehandeld voor de zekerheid....

Het is poeder dus je moet het wel een beetje inwrijven op je valkje...en natuurlijk niet in z'n oogjes! maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel  ;)

Nou succes!

Groetjes Daniƫlle & Pino