Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Sanna,

Heb je nieuws?? Hopelijk geen rare dingen meer!! Je hebt al genoeg voor je kiezen gehad.

Liefs, Gerda

Sanna

27 februari 2006, 21:42:47 #526 Last Edit: 27 februari 2006, 21:46:21 by Sanna
Tja, helaas toch niet allemaal rozegeur en maneschijn... :-\.

Cleo drinkt nog steeds te veel, dat moge duidelijk zijn. Ik heb zaterdagochtend een aluminiumfolietje onderin haar kooi gelegd zodat ik zo vers mogelijke ontlasting mee kon nemen naar Feld. Nou, en dat was weer vochtig genoeg hoor. Zo veel vocht dat ze in Amersfoort er ook een een bloedplaatje van gemaakt hebben. Wat dat precies is begreep ik niet helemaal, maar volgens mij leggen ze dan een monster ervan onder de horoscoop ofzo. De uitslag van dat bloedplaatje zouden ze dan zondag al weten. De rest van de ontlasting werd op kweek gezet en die uitslag zou vandaag bekend zijn. Ook was er zoveel urine dat ze er een stripje in konden houden zoals ze bij honden en katten doen. Daar belde Marieke mij zaterdagmiddag over terug. Uit dat stripje bleek dat er sporen van bloed in Cleo's urine zaten... :-\. Dat betekent dus hoogstwaarschijnlijk toch nierproblemen. Maar Feld wilde eerst de uitslagen van de andere tests afwachten voordat hij wat zou ondernemen. Dus daar heb ik vanmiddag voor gebeld... maar nog niet alle uitslagen waren bekend! Nou dacht ik later pas, wat voor tests hebben ze dan nog meer gedaan dat niet alle uitslagen er waren?? Want normaal duurt een mestonderzoek maar twee dagen! Dus nou moet ik morgen weer terugbellen na 2 uur. Natuurlijk heb ik morgen de hele dag cursus en kan ik 's avonds pas voor het eerst bellen ::).

Daarbij komt weer een andere zorg: Cleo's oogjes! Ik vertelde toch al dat ze die zo vaak dicht heeft? Nu zit er steeds keiharde prut in haar ooghoeken. Ik krijg het er zelfs niet uit met een nat watje, zo hard is het. En als ik het eruit zou pulken zou ik haar ooglidjes beschadigen. Dat doet ze zelf al. Ze wrijft haar oogjes de hele dag tegen haar schoudertjes en wanneer ze het er eindelijk uit heeft, zitten er kleine wondjes.

Ziet er rot uit he? :'(

De zenuwen gieren al weer door m'n lijf.... Ik ben zo ontzettend bang! Kaily had nierproblemen, en daarna raakten haar beide ogen ontstoken.............

Haar ontlasting ben ik ook helemaal niet tevreden over. Het is nu heel grasgroen.

Ik heb geprobeerd me niet meteen al te veel aan Cleo te hechten, maar als ik kan het niet meer aan als ik haar nu ook zou verliezen. Ze leek zo ontzettend gezond toen ik daar ging kijken! Lekker dik en prachtig in de veren. Hoe kan dit nu gebeurd zijn??!!! Waar heb ik dit aan verdiend...? :'( :'(.

Jamey's ademhaling knapt ook al helemaal niet op. Had er niet al een duidelijke verbetering nu moeten zijn? Ik neem hem dan wel elke morgen mee onder de douche, maar ik had gehoopt dat hij er ondertussen bijna geen last meer van zou hebben :-\. Maar hij adment nog steeds zwaar en soms begint hij zomaar ineens heel erg te piepen tijdens het ademen. Net of hij hyperventileert. Feld zegt dat vogels wel kunnen hyperventileren, maar dan als ze ineens ergens van schrikken ofzo. Maar Jamey zit gewoon rustig bij me wanneer dat gebeurt.

Er is gelukkig wel 1 lichtpuntje: z'n staartje groeit goed. Het is ongelooflijk dat hij bijna z'n hele staart in 1 keer verloren is, maar er is nu een bosje gestadig aan het groeien. Ze zullen al gauw op de helft zijn. Ook begint Jamey nu de lelijke veertjes aan z'n vleugels te verliezen, dus ook diegenen die lijken alsof ze door de ratten zijn aangevreten. Gelukkig! Ik was al bang dat hij nieuwe vernachelt had. En ook de onhandig uitgepakte veren laat hij nu vallen. Tenminste, er is er eergisteren 1 uitgevallen. Nu kun je pas goed zien hoe ernstig hij die veren beschadigd heeft!

Nou hopen dat ze er allemaal uitvallen en dat hij daar mooie veren voor terugkrijgt. Maar dan wel graag een beetje tempo, wnat de osteovit vliegt er in no-time doorheen nu ik steeds dubbele doses moet geven :o.

Jamey's voetjes weet ik nog niet wat dat gaat worden. Ik heb het wondje beter onderzocht, maar het lijkt eerder een doorligwond dan dat het de veroorzaker van het pijnlijke pootje is. Bovendien lijkt hij meer last te hebben van het andere pootje. En dat zou dan weer met elkaar kloppen: omdat hij meer last heeft van het andere pootje tilt hij die steeds op, maar omdat die andere blijkbaar ook zeer doet zit hij daar dan op z'n elleboog waardoor er daar een wondje ontstaan is door de ongewone druk. Ik smeer hem elke dag in met uierzalf, maar het lijkt niet echt te helpen. Feld zegt dat het ook nog kan zijn dat er in z'n rus een zenuw bekneld zit die naar de pootjes leidt...

Hoe komen m'n beesjes toch aan al die verschrikkelijke dingen??!!!

Sorry dat ik niets positievers te melden heb en dat het zo'n verhaal geworden is.

Liefs, Sanna
...

Irene

Citaat van: Sanna op 27 februari 2006, 21:42:47    onder de horoscoop ofzo.

Liefs, Sanna
...

Heej meissie,
;D ;D ;D ;D, sorry, erg flauw van me, maar ik  kon het niet laten ;D

Wat een ellende zeg. Kan me helemaal voorstellen dat je je superzorgen maakt om cleo-tje. Proberen om niet zo gehecht aan haar te raken, klinkt verstandig, maar is onmogelijk ;); je hebt nu eenmaal de valkengekte te pakken. Ieder valkje wat je eigen kan noemen, heeft toch al direct een plekje in je hartje veroverd?
En dan morgen ook nog zo lang moeten wachten voordat je iets te horen krijgt, is vast ook een berg waar je tegenop ziet.
Haar oogjes zien er idd ook niet uit zeg, schrok daar best een beetje van.
En dan heb je ook nog die \jam die je de stuipen op je lijf bezorgd met zn gepiep.
Heb het echt met je te doen :-\
Fijn in ieder geval dat zn veertjes weer terug komen. laat je niet gek maken meissie, en gelukkig zijn Pepje en nina er ook nog.
heel veel sterkte morgen, met name voor het wachten. Ik leef met je mee.
:-* irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Riny

Hoy Sanna
Probeer om je niet teveel zorgen te maken.
Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is voor je.
We duimen voor jou en Cleo.
Veel sterkte Riny :-*

Gerda

Ach meisje,

Het zit niet mee he?? Ik hoop dat straks alle ellende achter de rug is, dat gun ik je zo erg!!
Arme Cleo'tje!! Arme Jamey!! Arme Sanna!!
Ik ga nog harder duimen dat alles goed gaat komen!!

Liefs, Gerda

Gerda

Mijn vorige berichtje was weinig positief. Dus daarom ben ik nog even terug gekomen. Laat je koppie niet hangen he!!! Kop op!! Het moet nu wel goed gaan.
En fijn dat Jamey's veren terug komen!! Dat is toch al weer iets positief!! En zoals Irene al zei, je hebt je heerlijke schatjes Nina en eigenzinnige Pepper nog!! Probeer maar lekker van ze te genieten!!

Ik blijf alles op de voet volgen hoor meis!! Maar niet de moed opgeven!!!

Liefs, Gerda

Sanna

Dank jullie wel allemaal heerlijke lieverds!! Het is soms gewoon even allemaal te veel omdat ik dit allemaal in m'n eentje voor m'n kiezen krijg. Dan doet een beetje medeleven van kenners me erg goed. Ik kan ook niet te veel m'n zorgen met m'n ouders delen, want dat weet ik nu al dat m'n moeder geen oog meer dicht doet van de zorgen. En dat gun ik haar ook niet. Dus dan moet ik het allemaal alleen maar zien te verwerken. Gelukkig heb ik jullie nog. Jullie aanmoedigende woordjes doen me goed. Helaas blijven de zorgen toch wel. Ik ben zo bang zowel Cleo als Jamey te verliezen...

Haha Ireen, ik bedoelde natuurlijk de microscoop ;D. Kun je nagaan in wat voor toestand ik ben ::).

Liefs, Sanna

Irene

hoi sanna,
je zal nu nog op cursus zijn en misschien nog geen tijd gehad hebben om feld te bellen, maar toch wil je even laten weten dat ik aan je denk.
Hoop ook echt dat het allemaal goed komt; niet de moed verliezen he.
Lief dat je zo over je ouders in zit, maar alleen is ook maar alleen, dus spui het hier in ieder geval lekker. We snappen allemaal hoe het is als het een van je "kindjes" beterft.
groetjes, irene

Sanna

Hai Ireen,

Uit het ontlastingonderzoek is niets gekomen. Maar Feld vonde inderdaad dat de oogjes er niet goed uitzagen (had foto's gemaild). Daar moet ik zalf voor krijgen. Dus ik ga zo. Dan wordt er meteen bij Cleo bloed geprikt voor haar nieren. Waarschijnlijk is de schuld dat ze zo eenzijdig eet. Het kan of een nierontsteking zijn of iets anders wat ik nu effe vergeten ben, maar dan zit er een hard kapsel om de nieren. Beiden is goed te behandelen.

Maar goed, het slopende wachten op de uitslag gaat dus weer beginnen ::).

Liefs, Sanna

Riny

28 februari 2006, 19:42:07 #534 Last Edit: 1 maart 2006, 09:03:29 by Riny
Citaat van: Sanna op 28 februari 2006, 19:26:54

Maar goed, het slopende wachten op de uitslag gaat dus weer beginnen ::).

Hoy Sanna
Dit is natuurlijk niet leuk.
Maar probeer je aan die gedachten vast te houden ,dat het allebei goed te behandelen is.
En als Feld dat niet voor de volle 100% wist ,had hij dat niet gezegd.
Groetjes Riny :D

Irene

heej sanna,
het wachten is natuurlijk niet fijn, maar wel fijn dat hij aangeeft dat beiden goed te behandelen zijn. Nu snap ik heus wel dat je pas gerust bent gesteld als je bij hem bent geweest en het dan nogmaals te horen krijgt ;D zou ik zelf ook hebben. maar hopelijk stelt het je wel iets gerust. en een zalfje voor dr oogjes is ook fijn; zal clao misschien straks anders over denken ::) ;D, maar dat is dan maar even zo; als ze maar weer helemaal opknapt! ;)
succes met het wachten, groetjes, irene

Sanna

Waarom? waarom? waarom??!!!
Waar verdien ik dit toch allemaal aan? Wat gaat er toch allemaal verkeerd??!
Cleo is bij Feld gebleven :'(. Haar oogjes zien er niet goed uit en de ontsteking zit zelfs in haar mondhoeken, in ieder geval de troep daarvan. Voorlopig krijgt ze twee sondevoedingen per dag  zodat ze niet verder afvalt... :'( :'(
WAAROM??!!!!
Ik kan hier niet meer tegen....

Gerda

Ach Sanna,

Ik snap je verdriet en onmacht heel goed. Maar in ieder geval is Cleo in goede handen en kan ze door de sondevoeding alle noodzakelijke stoffen binnenkrijgen!!

Kop op, meisje. Je hebt al heel veel tegenslag gehad, ik weet het, maar niet de moed opgeven!!
En af en toe flink huilen of vloeken kan wel opluchten!!

We leven allemaal met je mee!!
Heel veel liefs en een knuffel, Gerda

Lique

hoi sanna,

Jeetje zeg, wat moet je wel niet meemaken nu :-\
en het is al zo'n moeilijke tijd voor je geweest, en nu dit weer...
Ik hoop echt dat het goed zal gaan met cleo. bij feld is ze in goede handen, je hebt goed gehandeld.

Liefs Lique

Irene

:-\ :-\ :-\ heej sanna,
jeetje zegw; het zit je echt niet mee; kan me je onmacht/woede/ verdriet heel goed voorstellen, want dit is gewoon niet eerlijk. Maar zoals lique al zei; ze is bij feld in goede handen. Heeft hij een richtlijn gegeven hoelang ze daar moet blijven: tot haar gewicht goed is? oogjes beter of over? of ook ontlasting helemaal goed?
Ik hoop in ieder geval dat het niet lang hoeft te duren voor je.
kop op meissie
We leven allemaal met je mee.
:-* :-* :-* irene